Wydział Finansowo-Budżetowy (FB)
WYDZIAŁ FINANSOWO-BUDŻETOWY (FB)
Kierownik Wydziału - Skarbnik Gminy
Iwona Pludra
skarbnik@debno.pl
W ZAKRESIE PLANOWANIA, ZMIAN I SPRAWOZDAWCZOŚCI BUDŻETU:
1) przygotowanie projektu budżetu:
a) planu dochodów i wydatków budżetowych w zakresie zadań własnych i zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w układzie klasyfikacji budżetowej i w układzie zadań budżetowych,
b) planu przychodów i rozchodów budżetu – określanie źródeł finansowania planowanego deficytu budżetowego,
c) planów funduszy celowych,
d) objaśnień do projektu budżetu,
e) innych załączników wymaganych przepisami prawa,
2) przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej i projektów zarządzeń Burmistrza,
3) sporządzanie sprawozdań jednostkowych i zbiorczych z realizacji budżetu,
4) przygotowywanie wystąpień o opinie do Regionalnej Izby Obrachunkowej,
5) opiniowanie i analizowanie wniosków dotyczących zmian w budżecie,
6) prowadzenie ewidencji zmian w planie wydatków budżetowych,
7) opracowywanie Wieloletniego Planu Inwestycyjnego,
8) monitorowanie stanu realizacji zadań inwestycyjnych, przygotowywanie informacji oraz opinii z postępu realizacji zadań inwestycyjnych w zakresie finansowym,
9) sporządzanie rocznego bilansu budżetu gminy,
10) uzgadnianie ewidencji księgowej,
11) prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i
Gospodarki Wodnej i prowadzenie w tym zakresie sprawozdawczości,
12) przyjmowanie sprawozdań jednostkowych od Urzędu oraz gminnych jednostek organizacyjnych,
13) opracowywanie harmonogramów realizacji dochodów i wydatków,
14) analiza płynności finansowej Gminy,
15)analiza dokumentacji planistycznej budżetu zadaniowego;
W ZAKRESIE KSIĘGOWOŚCI URZĘDU:
1) prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej w układzie klasyfikacji budżetowej i budżetu zadaniowego dochodów i
wydatków,
2) sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym oraz kwalifikowanie rachunków i faktur do zapłaty,
3) prowadzenie ewidencji majątku Urzędu,
4) sporządzanie zestawień obrotów i sald kont ksiąg pomocniczych,
5) wnioskowanie o przeprowadzenie inwentaryzacji, rozliczanie jej,
6) uruchamianie dotacji do jednostek kultury zgodnie z planem wydatków,
7) prowadzenie ewidencji rachunków sum depozytowych,
8) sporządzanie sprawozdań statystycznych w zakresie wynagrodzeń oraz środków trwałych i inwestycji,
9) sporządzanie rocznego bilansu Urzędu
10) prowadzenie ewidencji wydatków zadań rad sołeckich,
11) rozliczanie kosztów podróży służbowych i zagranicznych pracowników oraz radnych Rady,
12) prowadzenie obsługi finansowo-księgowej ZFŚS, wydatków nie wygasających oraz kont pomocniczych,
W ZAKRESIE PŁAC:
1) naliczanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne od zawartych umów,
2) naliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu zawieranych umów,
3) prowadzenie kartotek wynagrodzeń osobowych pracowników i osób zatrudnionych na umowę-zlecenie
4) obsługa płacowa pracowników Urzędu, naliczanie poborów, obliczania zasiłków, wystawianie zaświadczeń o wynagrodzeniu,
5) sporządzanie rocznych informacji o dochodach do Urzędu Skarbowego,
6) prowadzenie Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
W ZAKRESIE OBSŁUGI DŁUGU PUBLICZNEGO:
1) prowadzenie Rejestru umów w części obejmującej zobowiązania wynikające z realizacji planów finansowo-rzeczowych wydziałów,
2) analiza i obsługa zadłużenia Gminy,
3) sporządzanie informacji o zaciągniętych zobowiązaniach,
4) weryfikacja umów,
5) prowadzenie ewidencji udzielanych poręczeń i gwarancji,
W ZAKRESIE WYMIARU PODATKU:
1) przyjmowanie od podatników informacji i deklaracji w sprawie podatków i ich weryfikacja,
2) wydawanie decyzji ustalających wysokość podatku od nieruchomości i rolnego, decyzji zmieniających, decyzji
wymiarowych w zakresie łącznego zobowiązania pieniężnego i podatku od środków transportowych,
3) sporządzanie wniosków karno-skarbowych w wypadkach nie zgłoszenia obowiązku podatkowego,
4) wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie umorzenia zaległości, odroczeń, rozkładania na raty podatków i sprawdzania ich zgodności z przepisami dotyczącymi pomocy publicznej;
5)prowadzenie dokumentacji związanej ze zwrotem podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego zużywanego do produkcji rolnej,
6) podawanie do publicznej wiadomości kwot umorzonych zaległości podatkowych,
7) ewidencja księgowa wpłat na podatek od środków transportowych,
8) wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych w zakresie podatków i opłat,
9) zgłaszanie wierzytelności gminy do sądów gospodarczych w związku z ogłoszoną upadłością podmiotów gospodarczych,
10) składanie wniosków w sprawie ustanowienia hipoteki ustawowej lub przymusowej.
W ZAKRESIE KSIĘGOWOŚCI PODATKÓW I OPŁAT:
1) wypisywanie i drukowanie dowodów wpłat wnoszonych do kasy z tytułu podatków i opłat,
2) ewidencja księgowa opłat lokalnych i innych należności Gminy,
3) likwidacja zaległości i nadpłat na kontach podatników,
4) pobieranie i ewidencjonowanie opłat,
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Arkadiusz Mazepa | 11-05-2004 11:04 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Anna Szymczyk | 31-03-2008 |
Ostatnia aktualizacja: | Adam Szyszka | 29-05-2024 09:27 |