Uchwała Nr XIX/126/2007 w sprawie: w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Dębno na rok 2008
UCHWAŁA NR XIX / 126 / 2007
RADY MIEJSKIEJ W DĘBNIE
z dnia 20 grudnia 2007 roku
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Dębno na rok 2008
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 86 ust. 1, art. 165, art. 166a, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.) Rada Miejska w Dębnie uchwala co następuje:
§ 1.Uchwala się budżet Gminy Dębno na rok 2008 zgodnie z załącznikiem Nr 1 .
§ 2.Ustala się dochody budżetu w wysokości 70 607 539 zł, jak w załączniku Nr 2 i 3 do uchwały z tego:
1) dochody bieżące 52 883 585 zł,
2) dochody majątkowe 17 723 954 zł.
§ 3.Ustala się wydatki budżetu w wysokości 77 307 393 zł. jak w załączniku Nr 4 i 5 do uchwały .
§ 4. Ustala się planowany deficyt budżetu w wysokości 6 699 854 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) zaciąganych kredytów 5 949 854 zł,
2) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku 750 000 zł. bieżącym budżetu, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych
§ 5.Ustala się przychody budżetu w wysokości 8 750 000 zł, i rozchody budżetu w wysokości 2 050 146 zł. zgodnie z załącznikiem Nr 6 do uchwały .
§ 6. W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości 177 467 zł,
2) celową w wysokości 301 784 zł, z przeznaczeniem na:
a. środki do dyspozycji sołectw w wysokości 228 784 zł,
b. środki do dyspozycji sołectwa Barnówko w wysokości 9 200 zł,
c. środki do dyspozycji sołectwa Mostno w wysokości 6 900 zł,
d. środki do dyspozycji sołectwa Więcław w wysokości 6 900 zł,
e. zadania z zakresu zarządzania kryzysowego 50 000 zł.
§ 7. 1.Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w kwocie 6 612 932 zł, jak w załączniku Nr 7 do uchwały ;
2.Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w kwocie 5 200 zł. jak w załączniku Nr 8 do uchwały ;
§ 8.1.Ustala się dochody w wysokości 370 000 zł, z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
2.Ustala się wydatki w wysokości 344 200 zł, na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
3.Ustala się wydatki w wysokości 25 800 zł. na realizację zadań określonych w Programie Przeciwdziałania Narkomanii, jak w załączniku Nr 9 do uchwały.
§ 9.Ustala się dochody i wydatki rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych, jak w załączniku Nr 10 do uchwały .
§ 10.Ustala się przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, jak w załączniku Nr 11 do uchwały .
§ 11.Ustala się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne określone w załączniku Nr 12 do uchwały.
§ 12. Ustala się limity wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, niepodlegające zwrotowi, środków z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie (EFTA) oraz innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, niepodlegające zwrotowi określone w załączniku Nr 13 do uchwały.
§ 13. Ustala się dotacje celowe dla podmiotów zaliczonych i niezaliczonych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań własnych gminy w kwocie 478 100 zł, określone w załączniku Nr 14 do uchwały.
§ 14.Ustala się dotacje dla działających na terenie gminy publicznych i niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowo - wychowawczych, w łącznej kwocie 390 400 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 15 do uchwały.
§ 15.Ustala się dotacje dla instytucji kultury w łącznej kwocie 1 738 875 zł, przeznaczone na cele określone w załączniku Nr16 do uchwały
§ 16.Ustala się dotacje celowe na pomoc finansową dla innych jednostek samorządu terytorialnego w łącznej kwocie 83 800 zł, przeznaczone na cele określone w załączniku Nr17 do uchwały .
§ 17.Wyodrębnia się w budżecie środki do dyspozycji jednostek pomocniczych (sołectw) w wysokości 251 784 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 18 do uchwały.
§ 18. Ustala się limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
-
sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu, do kwoty 700 000 zł,
-
sfinansowanie planowanego deficytu budżetu, do kwoty 5 949 854 zł,
-
spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów 2 050 146 zł, wartościowych, oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów .
§ 19. Upoważnia się Burmistrza do:
A. zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych przeznaczonych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu,
B. zaciągania zobowiązań:
1) z tytułu finansowania wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, niepodlegające zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie (EFTA) oraz innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych ujętych w załącznikach Nr 12 oraz Nr 13 do uchwały,
2) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym ,
C. dokonywania zmian w planie wydatków , z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami ,
D. przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków innym jednostkom organizacyjnym gminy,
E. przekazania uprawnień innym jednostkom do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,
F. lokowania wolnych środków na rachunkach bankowych w innych bankach , niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy ,
G. udzielania pożyczek i poręczeń w roku budżetowym do wysokości łącznej kwoty 50 000 zł
§ 20.Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 21.Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
mgr Helena Sługocka
3
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Arkadiusz Mazepa | 19-02-2008 15:10 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 19-02-2008 | |
Ostatnia aktualizacja: | Arkadiusz Mazepa | 19-02-2008 15:16 |