opis dotyczący wniosku o preferencyjny zakup węgla
KTO MOŻE WNIOSKOWAĆ?
Wnioskodawca to członek gospodarstwa domowego, które chce kupić tani węgiel. Ustawa uznaje „wnioskodawcę za jednego z członków gospodarstwa domowego, na rzecz którego jest dokonywany zakup preferencyjny”.
Co musi zawierać wniosek:
1) imię i nazwisko wnioskodawcy;
2) adres, pod którym jest prowadzone gospodarstwo domowe, na rzecz którego jest dokonywany zakup preferencyjny;
3) adres poczty elektronicznej lub numer telefonu wnioskodawcy;
4) określenie ilości paliwa stałego, o zakup której występuje wnioskodawca w ramach zakupu preferencyjnego;
5) informację, czy wnioskodawca dokonał już zakupu preferencyjnego wraz z podaniem ilości paliwa stałego nabytego w ramach tego zakupu preferencyjnego;
6) oświadczenie, że wnioskodawca ani żaden członek jego gospodarstwa domowego, na rzecz którego jest dokonywany zakup preferencyjny, nie nabyli paliwa stałego na sezon grzewczy przypadający na lata 2022–2023, po cenie niższej niż 2000 zł brutto za tonę w ilości co najmniej takiej jak określona w przepisach wydanych na podstawie art. 8 ust. 2:
a) pkt 1 – w przypadku gdy wniosek dotyczy zakupu do dnia 31 grudnia 2022 r.,
b) pkt 1 i 2 łącznie – w przypadku gdy wniosek dotyczy zakupu od dnia 1 stycznia 2023 r.
ponadto oświadczenie o świadomości odpowiedzialności karanej za podanie fałszywych danych
KTO JEST UPRAWNIONY DO ZAKUPU PREFERENCYJNEGO WĘGLA
„Do dokonania zakupu preferencyjnego jest uprawniona osoba fizyczna w gospodarstwie domowym, która spełnia warunki uprawniające do dodatku węglowego”.
Ta formuła prawna oznacza, że prawo do zakupu taniego węgla ma osoba, która:
- otrzymała dodatek węglowy lub
- ma pozytywnie rozpatrzony wniosek o ten dodatek i czeka obecnie na jego wypłatę lub
- spełnia przesłanki otrzymania dodatku węglowego, ale nie złożyła wniosku.
Jak weryfikowane są wnioski o tani węgiel?
Wnioski są weryfikowane w celu sprawdzenia, czy:
- wnioskodawca jest mieszkańcem gminy
- oraz czy ma prawo do dodatku węglowego.
Gdzie i jak złożyć wniosek?
- Osobiście w Urzędzie Miejskim w Dębnie- Biuro Obsługi Klienta pok. nr 1 budynek B Urzędu Miejskiego w Dębnie ul. Piłsudskiego 5
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
- na pocztę bok@debno.pl wtedy niezbędny jest kwalifikowany podpis elektroniczny,
-lub za pomocą skrzynki epuap - adres skrytki epuap: /umdebno/SkrytkaESP, niezbędny wtedy jest:
a) kwalifikowany podpis elektroniczny lub
b) podpis zaufany
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Anna Szymczyk | 04-11-2022 12:25 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Anna Szymczyk | 04-11-2022 |
Ostatnia aktualizacja: | - | 04-11-2022 12:25 |