wnioski o zapewnienie dostępnośći
Wniosek na brak dostępności, o zapewnienie dostępności oraz skarga na brak zapewnienia dostępności
Wniosek na brak dostępności, o zapewnienie dostępności oraz skarga na brak zapewnienia dostępności - nowe prawa ustawowe związane z dostępnością podmiotów publicznych wchodzą we wrześniu 2021 r. Zgodnie z Rozdziałem 4 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, we wrześniu 2021 roku w życie wchodzą kolejne obowiązki oraz prawa związane z dostępnością.
W sprawie pytań należy kontaktować się z Koordynatorem ds. dostępności Urzędu Miejskiego w Dębnie:
Anna Szymczyk
tel. 957603001 wew. 112
e-mail: debno@debno.pl
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku o zapewnieniu dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Wnioski o zapewnienie dostępności
Do Urzędu Miejskiego w Dębnie można złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej (dalej „wniosek”).
Kto może złożyć wniosek
Klient w zakresie dostępności Urzędu może:
- poinformować o braku dostępności;
- złożyć wniosek o zapewnienie dostępności;
- złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Zgłoszenie, o którym mowa w pkt 1, ma charakter wyłącznie informacyjny i może być złożone przez każdego klienta Urzędu..
Wniosek, o którym mowa w pkt 2, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. Po wykazaniu interesu faktycznego, tj. wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług UM w Dębnie osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy ma prawo wystąpić do UM w Dębnie z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Wniosek zawiera:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji
Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, to UM w Dębnie niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku Urząd jest obowiązany zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.
Złożenie wniosku
Wniosek można:
- dostarczyć osobiście do Biura Obsługi Klienta w budynku B pok. 1
- wysyłać pocztą tradycyjną na adres: Urząd Miejski w Dębnie, ul. Piłsudskiego 5, 74-400 Dębno
- przesłać za pośrednictwem EPUAP (www.epuap.gov.pl);
- wysyłając pocztą elektroniczną do Koordynatora ds. dostępności na adres e-mail: debno@debno.pl lub na adres e-mail Urzędu Miejski w Dębnie: bok@debno.pl.
Tryb odwoławczy
W przypadku gdy Urząd Miejski w Dębnie nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:
- w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy), albo
- w terminie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym), albo
- z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności
– wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.
Wnioskodawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął odpowiednio termin, o którym mowa w pkt 1 lub 2, albo od dnia otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w pkt 3.
Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej (dalej „żądanie”)
Kto może wystąpić z żądaniem
Każda osoba w zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych lub ich elementów może:
- poinformować o braku dostępności;
- złożyć żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej;
- złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Żądanie zawiera:
- dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
- wskazanie strony internetowej lub elementu strony internetowej, które mają być dostępne cyfrowo;
- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
- wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji
Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, lub elementu strony internetowej, następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, nie może nastąpić w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem, to Urząd niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności cyfrowej, jednak nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej zgodnie z żądaniem Urząd powiadamia osobę występującą z żądaniem o jej przyczynach i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu wraz z uzasadnieniem.
Złożenie żądania
Żądanie można:
- dostarczyć osobiście do Biura Obsługi Klienta w budynku B pok. 1
- wysyłać pocztą tradycyjną na adres: Urząd Miejski w Dębnie, ul. Piłsudskiego 5, 74-400 Dębno
- przesłać za pośrednictwem EPUAP (www.epuap.gov.pl);
- przesłać pocztą elektroniczną do Koordynatora ds. dostępności na adres e-mail: debno@debno.pl lub na adres e-mail Urzędu Miejski w Dębnie: bok@debno.pl.
Tryb odwoławczy
W przypadku gdy:
- Urząd odmówi zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, lub wskazanego elementu strony internetowej, wskazanych w żądaniu, albo
- osoba występująca z żądaniem odmówi skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu
– osoba występująca z żądaniem ma prawo do złożenia do UM w Dębnie skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej.
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Anna Szymczyk | 07-09-2021 11:27 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 07-09-2021 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 07-09-2021 11:27 |