Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Dębnie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Uchwała nr XL/253/2005


UCHWAŁA Nr XL/253/2005

RADY MIEJSKIEJ W DĘBNIE

z dnia 27 styczna 2005 r.

 

 

w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami miasta i gminy Dębno.

 

 

Na podstawie art. 5 a ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, Dz. U. nr 23, poz. 220, nr 62, poz. 558, nr 113, poz. 984, nr 153, poz. 1271, nr 214, poz.1806 z 2002 r., Dz. U. nr 80, poz. 717 nr 162, poz. 1568 z 2003 r.) Rada Miejska w Dębnie uchwala, co następuje:

§ 1

Konsultacje z mieszkańcami Miasta i Gminy Dębno, zwane dalej "konsultacjami", przeprowadza się w wypadkach przewidzianych ustawą oraz w innych sprawach określonych w formie uchwały przez Radę Miejską w Dębnie w celu poznania opinii mieszkańców, co do sposobu rozstrzygnięcia sprawy poddanej konsultacji.

§ 2

W konsultacjach mają prawo brać udział osoby stale zamieszkujące na obszarze, na którym mają być przeprowadzone konsultacje, które w dniu konsultacji mają ukończone 18 lat.

§ 3

Konsultacje w zależności od ich przedmiotu mogą mieć charakter ogólnogminny lub mogą być ograniczone do miasta, do jednego lub kilku sołectw.

§ 4

1.       Konsultacje obejmujące swoim zasięgiem obszar całej gminy, miasta, jednego lub kilku sołectw zarządza Rada Miejska w formie uchwały.

2.       Uchwała w sprawie przeprowadzenia konsultacji winna określać:

a) przedmiot konsultacji,

b) termin przeprowadzenia konsultacji,

c) obszar, na którym przeprowadzone zostaną konsultacje,

d) sposób przeprowadzenia konsultacji w formach określonych w § 5.

§ 5

Konsultacje z mieszkańcami przeprowadza się:

a)         na Zebraniach Wiejskich,

b)         poprzez złożenie pisemnego oświadczenia zawierającego dane imienne osoby, adres zamieszkania, PESEL, datę i przedmiot konsultacji oraz opinię w danej sprawie opatrzoną własnoręcznym podpisem.

§ 6

O przeprowadzeniu konsultacji Burmistrz zawiadamia mieszkańców poprzez wywieszenie ogłoszeń w Urzędzie Miasta i Gminy oraz na obszarze objętym konsultacjami.

§ 7

W przypadku, gdy uchwała przewiduje przeprowadzenie konsultacji na Zebraniu Wiejskim, zebranie to zwołuje Sołtys na pisemny wniosek Burmistrza.

§ 8

1.       Na Zebraniu Wiejskim Burmistrz lub wyznaczona przez niego osoba informuje mieszkańców o sprawie będącej przedmiotem konsultacji i o możliwych rozwiązaniach.

2.       Po dyskusji, w ramach, której mieszkańcy winni uzyskać wszelkie wyjaśnienia dotyczące przedmiotu konsultacji, przewodniczący Zebrania informuje o sposobie przeprowadzenia głosowania.

3.       Opinie w formie uchwały na Zebraniu w sprawie poddanej konsultacji mieszkańcy wyrażają w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów.

§ 9

1.       W przypadku, gdy uchwała przewiduje przeprowadzenie konsultacji poprzez złożenie podpisów, Burmistrz na 7 dni przed terminem odbycia konsultacji powołuje komisje ds. konsultacji w 3 osobowym składzie.

2.       Komisja, o której mowa w ust. 1 sporządza zestawienie wyników konsultacji według wzoru stanowiącego załącznik Nr 1 do uchwały i przedkłada je Burmistrzowi.

3.       Burmistrz przedstawia zestawienie wyników konsultacji na najbliższym posiedzeniu Rady Miejskiej.

4. Konsultacje przeprowadzone w formie wynikającej z § 5 pkt. b do swej ważności wymagają udziału 30% uprawnionych.

§ 10

1.       Konsultacje dotyczące wszystkich mieszkańców Gminy uważa się za dokonane, jeżeli zostały przeprowadzone we wszystkich sołectwach i mieście, a w przypadku określonym, w § 3, jeżeli zostały przeprowadzone we wszystkich sołectwach lub na obszarze, do którego zostały ograniczone.

2.       Wyniki konsultacji nie wiążą organów Miasta i Gminy.

§ 11

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.

§ 12

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej

mgr Helena Sługocka

ZAŁĄCZNIK Nr 1

Zestawienie wyników konsultacji

.....................................................................................................

(miejscowość, data konsultacji)

w sprawie .....................................................................................................................................

(określić przedmiot konsultacji)

Lp.

Sołectwo

Liczba

mieszkańców

Liczba

uprawnionych do

głosowania

Liczba osób, które

wzięły udział w

konsultacji

Liczba osób

popierających

Liczba osób

przeciwnych

Liczba osób wstrzymujących się

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podpisy komisji ds. konsultacji

                                                                                                   1.       ..............................................

                                                                                                   2.       ..............................................

                                                                                                   3.       ..............................................

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Arkadiusz Mazepa 06-04-2005 15:30
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 06-04-2005
Ostatnia aktualizacja: - 06-04-2005 15:30