Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Dębnie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Protokół z Sesji Nr LII z dnia 29.09.2005 r.


Protokół z przebiegu LII sesji Rady Miejskiej w Dębnie z dnia 29 września 2005 roku.

Obrady odbyły się w Sali posiedzeń UMiG w Dębnie.

Rozpoczęły się o godz. 10.00. Zakończyły się o godz. 15.00

Na wstępie Przewodnicząca RM Helena Sługocka otworzyła obrady i przywitała wszystkich obecnych na sali posiedzeń.

Poinformowała, że na sali posiedzeń obecni są : Burmistrz MiG , Z-ca Burmistrza MiG Starosta Powiatowy, kierownicy i dyrektorzy jednostek gminnych, kierownicy wydziałów UMiG, sołtysi wsi, mieszkańcy MiG, prasa lokalna i regionalna.

Lista obecności gości stanowi załącznik nr 1.

Stwierdziła, że na stan 21 radnych w sesji udział bierze 19 co stanowi 90.47% stanu ogólnego Rady. Wobec czego Rada może obradować i podejmować prawomocne uchwały.

Nieobecni Radni: Ryszard Święcicki, Bogumił Ircha.

Lista obecności radnych stanowi załącznik do protokołu nr 2

Informuję, że wpłynęło pismo od Burmistrza o wprowadzeniu do porządku obrad dwóch projektów uchwał:

9 i - w sprawie wprowadzenia zmian do uchwały nr XXXVIII/241/2004 RM w Dębnie z dnia 30.XII.2004 r w sprawie wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2004,

9 j - w sprawie wystąpienia o zniesienie urzędowych nazw miejscowości i ich części na terenie gminy Dębno pow. myśliborski, woj. zachodniopomorskie.

Wpłynęło również pismo od Burmistrza o zdjęcie z porządku obrad dwóch projektów uchwał 9 b i 9 d w sprawie sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ul. Chojeńskiej - Kosynierów miasta Dębno oraz w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ul. Dargomyskiej. W miejsce tych uchwał zostały sporządzone dwa nowe projekty uchwał w sprawie rozszerzenia obszaru opracowania planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ul. Chojeńskiej - Kosynierów miasta Dębno objętego uchwałą nr XVI/110/2003 RM w Dębnie z dnia 30.X.2003 r oraz w sprawie rozszerzenia obszaru opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ul. Dargomyskiej miasta Dębno objętego uchwałą nr X VI/109/2003 RM w Dębnie z dnia 30.X.2003 r.

Pisma Burmistrza stanowią załącznik nr 3

Burmistrz MiG - projekty uchwał zostały sporządzone po ustaleniach z urzędem wojewódzkim, który nałożył na nas obowiązek rozszerzenia terenów, przy ul. Dargomyskiej o ogródki działkowe. Natomiast w rejonie Chojeńskiej i Kosynierów tereny dotychczas rolne też musimy objąć planem zagospodarowania. Odnośnie ul. Nizinnej- Juranda został wypracowany konsensus z właścicielami gruntów.

Czy są uwagi do projektów uchwał .

Kto jest za wprowadzeniem do porządku obrad wymienionych projektów uchwał ?

Stan radnych na sali 19

Głosowanie.: za jednogłośnie

Stwierdzam, że Rada dokonała zmiany w porządku obrad.

Radny J. Baranowicz - co z wnioskiem o nadanie medalu zasłużony dla MiG Dębno dla Zespołu Szkół w Dębnie.

Przewodnicząca RM - nie wprowadziłam do porządku obrad uchwały o nadaniu medalu z czysto formalnej przyczyny. Mamy regulamin, który mówi o tym, że wniosek powinien być złożony na trzy miesiące przed terminem wręczenia. Gdybyśmy dzisiaj podjęli uchwałę byłaby nie zgodna z regulaminem. Mam propozycję i myślę, że do uroczystości zdążymy uhonorować Zespół Szkół a mianowicie sesja odbędzie się 27 X br wprowadzimy poprawkę do regulaminu i podejmiemy uchwałę o nadaniu medalu.

Kto jest za przyjęciem porządku obrad po dokonanych zmianach?

Stan radnych na sali 19

Głosowanie: za jednogłośnie.

Stwierdzam, że Rada przyjęła porządek obrad.

Porządek obrad:

  1. Sprawy regulaminowe:

a/ otwarcie sesji RM,

b/ stwierdzenie kworum,

c/ przyjęcie protokołu z przebiegu LI sesji RM,

d/ informacja Przewodniczącego RM o działaniach podejmowanych między sesjami,

e/ sprawozdanie z pracy Komisji Rewizyjnej za III kwartał 2005 r.

  1. Sprawozdanie z działalności Burmistrza MiG Dębno,

a/ pytania do sprawozdania Burmistrza,

b/ odpowiedzi na pytania dotyczące sprawozdania Burmistrza,

c/ przyjęcie sprawozdania z działalności Burmistrza.

  1. Interpelacje i zapytania radnych.

  • Informacja z działalności DOK za I półrocze 2005 r,

  • Informacja z działalności OSiR za I półrocze 2005 r,

  • Informacja z realizacji inwestycji i remontów od sierpnia do września 2005r

  • Informacja z działalności pożytku publicznego,

  • Informacja z obchodów Dni Dębna,

  • Podjęcie uchwał w sprawie:

a/ zmiany budżetu i zmian w budżecie MiG Dębno na 2005 rok,

b/ rozszerzenia obszaru opracowania miejscowego planu zagospodarowania

przestrzennego w rejonie ul. Chojeńskiej- Kosynierów miasta Dębno objętego uchwała nr

XVI/110/2003 RM w Dębnie z dnia 30 X.2003 roku.

c/ miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ul.

Demokracji - Kolejowa , miasta Dębno,

d/ rozszerzenia obszaru opracowania miejscowego planu zagospodarowania

przestrzennego w rejonie ul. Dargomyskiej miasta Dębno objętego uchwałą nr

XVI/109/2003 RM w Dębnie z dnia 30.X.2003 r.

e/ miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ul. Wojska

Polskiego - Kostrzyńskiej, miasta Dębno,

f/ miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ul.

Nizinnej- Juranda, miasta Dębno,

g/ sporządzenia zmiany w miejscowym planie zagospodarowania

przestrzennego miejscowości Ostrowiec, obejmującej teren działki nr

ewidencyjny 111/15 w gminie Dębno,

h/ skargi radnego Jana Baranowicza na działalność Burmistrza MiG Dębno ,

i/ wprowadzenia zmian do uchwały nr XXXVIII/241/2004 RM w Dębnie z

dnia 30 XII 2004 r w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie

wygasają z upływem roku budżetowego 2004,

j / wystąpienia o zniesienie urzędowych nazw miejscowości i ich części na

terenie gminy Dębno po. myśliborski woj zachodniopomorskie.

  1. Odpowiedzi na zapytania.

  2. Sprawy różne.

12 Zamknięcie sesji RM

Czy są uwagi do przedstawionego porządku obrad?

Kto jest za przyjęciem porządku obrad z poprawkami?

Głosowanie: za jednogłośnie

Stwierdzam, że Rada przyjęła porządek obrad.

Informuję, że protokół z przebiegu LI sesji RM został sporządzony i wyłożony do wglądu w Biurze Rady. Dotychczas nie wniesiono uwag. Czy w dniu dzisiejszym ktoś ma uwagi odnośnie zapisów w protokole sesji.

Uwag nie było

Kto jest za przyjęciem protokołu z przebiegu LI sesji RM.

Głosowanie: za jednogłośnie.

Stwierdzam, że Rada przyjęła protokół .

PKT 1 d - informacja Przewodniczącego o działaniach podejmowanych między sesjami.

Przewodnicząca przedstawiła informację o działaniach podejmowanych między sesjami. Załącznik nr 4

==========================

PKT 1 e - sprawozdanie z pracy Komisji Rewizyjnej za III kwartał 2005 r.

Przewodniczący KR - Komisja Rewizyjna w III kwartale odbyła 5 posiedzeń oraz dwa spotkania zespołów kontrolnych. Zajmowaliśmy się kontrolą inwestycji a w miesiącu sierpniu materiałami sesyjnymi. Przedmiotem kontroli była realizacja boisk sportowych w gminie. Nasze uwagi szły w kierunku jakości pracy i nadzoru nad realizacją inwestycji. Mamy świadomość, że wydział jest nadmiernie obciążony pracami i w stosownym czasie przekażemy panu Burmistrzowi protokół z przeprowadzonych kontroli i będziemy chcieli uzyskać wyjaśnienia w niektórych kwestiach.

Radny J. Baranowicz - sprawozdanie pana przewodniczącego KR było “obszerne i dogłębne” .Wiele razy prosiliśmy Panią Przewodnicząca że powinna wpłynąć na jakość przedkładanego sprawozdania Komisji Rewizyjnej na sesji . Albo z nich zrezygnować albo przedstawiać to czym komisja się zajęła co wykryła. Z tego wynika, że te jednostki które zostały przez Komisję sprawdzone postawić do odznaczeń. Nie o takie sprawozdania Komisji Rewizyjnej chodzi.

Przewodnicząca RM - dobrze zadbamy aby były szczegółowsze sprawozdania Komisji Rewizyjnej.

Radny A. Brzozowski - mowa tu była o legaliźmie nadania medalu szkole. Ja z całym szacunkiem - decyzja o sprawozdaniach kwartalnych została wprowadzona w jakiś tam sposób, odbiegający od litery prawa. Ja przypisuję sobie możliwość składania sprawozdania w takiej formie i zakresie jaki uważam za właściwy. Jeśli Rada życzy sobie coś innego to przejdźmy procedurę stosowną dla tej materii, łącznie z dokonaniem stosownych zapisów w Statucie. Ja od informacji nie uciekam i jeśli są pytania bardzo proszę.

===========================

PKT 2 sprawozdanie z działalności Burmistrza MiG Dębno

Burmistrz MiG - przedstawił sprawozdanie.

Sprawozdanie stanowi załącznik nr 5

Radny A. Dobropolski - sprawa nie sprzedanej działki na Pl. Konstytucji 3-go Maja.

Burmistrz MiG - 4 działki zostały sprzedane pozostała piąta działka umiejscowiona blisko Pl. Konstytucji. Liczę że zostanie sprzedana.

Radny K. Witkowski - spotkanie z Dyrekcją Dróg czy są ustalenia w sprawie zapadniętej drogi koło Kotowicza.

Burmistrz MiG - apelowałem do Generalnej Dyrekcji Dróg o załatwienie tej kolizji koła Kotowicza. Ze względu na bezpieczeństwo należy tą kolizję zlikwidować. Druga sprawa Generalna Dyrekcja zwróciła się do Banku Światowego o przesunięcie środków, ponieważ po przetargach pozostało im 1.000.000 nzł i chcieli by te środki przeznaczyć na remont nawierzchni z Dębna do Barnówka, jednak nie mieli odpowiedzi czy mogą to zrobić.

Radny J. Baranowicz - czy było wystąpienie o wycinkę drzew na tym samym odcinku.

Burmistrz MiG - prowadziłem rozmowy i wydałem decyzję o wycinkę 30 drzew. PUK ma zawarte umowy i ma co roku pozwolenie na wycinkę 5 drzew.

Przewodnicząca RM - kto jest za przyjęciem sprawozdania z działalności Burmistrza za okres od 1 września do 29 wrzenia 2005 r.

Stan radnych na sali 19

Głosowanie: za jednogłośnie.

Stwierdzam, że Rada przyjęła sprawozdanie.

=================================

PKT 3 - Interpelacje i zapytania Radnych

Radny M Jacura - na sesji byliśmy informowani że zarząd starostwa zlecił dokonanie opracowania sytuacji szpitali w Dębnie i Barlinku - jakie są wyniki tego opracowania.

Starosta powiatowy J. Winiarczyk - sprawa szpitala - zleciliśmy firmie zewnętrznej opracowanie dotyczące finansów szpitala. Okazało się że to co my robimy jest właściwe i finanse są poprawnie wykorzystywane i już nie ma na czym oszczędzać. Natomiast zleciliśmy o restrukturyzację organizacyjną. W dniu wczorajszym otrzymaliśmy opracowanie i chcemy się spotkać z tą firmą i ustalić co dalej robić mamy. Sami zrobiliśmy restrukturyzację w szpitalach i to zostało przyjęte przez wojewodę zachodniopomorskiego. Złożyliśmy wnioski o kredyty. Jesteśmy na etapie podpisywania umów z wierzycielami. W sprawie Kotowicza- nie dostał pozwolenia wodno-prawnego. Nie wiem czy się odwołał. Dyrekcja Dróg przystąpi do prac zabezpieczeniowych. Temat drogi na Barnówku jest poruszany. Jeśli otrzymamy dodatkowe środki to przystąpimy do remontu drogi z Dębna do Barnówka. Jeśli chodzi o środki unijne w pierwszym rozdaniu łatwiej było o dostanie ich. Z powiatu myśliborskiego gmina Myślibórz otrzymała 2.000.000 zł na wodę a powiat na dofinansowanie drogi i czekamy na zwrot pieniędzy. W 2005 roku wasza gmina złożyła dużo wniosków. Jako powiat złożyłem 7 wniosków a z gminy Dębno 3 wnioski i otrzymałem na ul. Zieloną i na Blok Operacyjny w szpitalu Powiatowym w Dębnie. Kanalizacja i biblioteka i E Urząd dofinansowanie. Chce podziękować i Burmistrzowi i Radzie że współpraca układa się pomyślnie. Chcę podziękować o dofinansowanie Policji , samochody już mamy.

Przewodnicząca RM - chcę podziękować panu staroście z pozyskiwanie środków z różnych programów i myślę, że dalsza współpraca będzie się dobrze układać.

Burmistrz MiG - chce podziękować bo sytuacja dwóch wniosków nie była obiecująca jednak działanie pana starosty doprowadziło do pozytywnego zaopiniowania , bardzo za to dziękuję.

Starosta - chcę powiedzieć że będziemy się starać o środki unijne na remont boiska przy Zespole Szkół w Dębnie i termo modernizację Domu Dziecka . Jest wykonana dokumentacja na ul. Zieloną i wszystko idzie we właściwym kierunku.

Radny S. Witkowski - w imieniu własnym , mieszkańców ul. Zielonej i mieszkańców wsi Grzymieradz , którzy mają problem przejechaniem odcina do lasu dziękuję . Chodzi mi o dalszy odcinek drogi powiatowej łączący nasze miasto z Oborzanami o wsparcie powiatu, jest tam wiele wypadków. Czy możemy liczyć na porozumienie, które procentowało by w latach 2007/2008.

Radny J. Baranowicz - jakie są plany powiatu odnośnie do Zespołu Szkół przy Zachodniej.

Starosta - sprawa szkoły - opracowaliśmy dokumentację całościowo - złożyliśmy wniosek do SPORRU o 2.000.000 zł i nie przeszło. Mamy pełną dokumentację. Jeśli otrzymam środki z kontraktu wojewódzkiego to realizujemy sami. Pozostanie ocieplenie elewacja i dach. Będziemy starać się o wnioski z funduszu norweskiego. Jeśli chodzi o Oborzany i Boleszkowice przeanalizujemy temat. Nie podziękowałem za szpital za aparat Rentgenowski, bardzo dziękuję.

Przerwa w obradach.

Radny A. Dobropolski - jak wygląda sprawa Frąckowiaków.

Radny S. Witkowski - sprawa wydziału pana Kornasia - sprawa nawierzchni żużlowych . Przy projektowaniu budżetu wnioskowałem o zwiększenie tej kwoty aby wykonać dobrą nawierzchnię przejezdną przez 7 miesięcy. Miesiąc po pracach drogi są w takim samym złym stanie. Następnie bezpieczeństwo publiczne- chodzi o chodniki które się zapadają. Dzieje to się od parkowania samochodów kołami na chodnikach. Straż Miejska chodzi koło tego i nie ma reakcji. Chodzi o zwrócenie uwagi. Samochody są parkowane na Pl. Konstytucji nawet koń nabrudził i nikt tego nie sprząta.

Radny M Wyszyński - sprawy dróg żużlowych - należy zerwać podłoże i wykonać profil. Sprawa spowalniaczy była poruszana przy SP 3 - temat zaginął i nie ma odezwy. Uzbrajanie terenów pod inwestycje. Zostało 13 h na Dargomyskiej po prawej stronie. Uzbroić te tereny. Wyjechać do Witnicy i zobaczyć jak inni to robią. Podatek od nieruchomości musi być ujednolicony. Następna sprawa - projekt techniczny kanalizacji Pułaskiego, Piaseczna - wypadła część ulic.

Radny K Witkowski - co dzieje się w sprawie środków zapisanych na wykonanie sygnalizacji świetlnej.

================================

PKT 4 - Informacja z działalności DOK za I półrocze 2005 r

Komisja wspólna przyjęła informację .

Przewodnicząca RM - kto jest za przyjęciem informacji z działalności DOK za 1 półrocze 2005 r

Głosowanie : za jednogłośnie.

Stwierdzam, że Rada przyjęła informację. Załącznik nr 6

============================

PKT 5 Informacja z działalności OSiR za I półrocze 2005 r,

Radny K. Witkowski - Komisja nie jednogłośnie przyjęła informację z działalności OSiR z uwagami; przeprowadzić debatę na temat rozwoju sportu na terenie gminy, niewłaściwa gospodarka Zarządu klubu w zakresie otrzymanej dotacji na działalność z budżetu gminy, OSiR jako jednostka powinna zajmować się pomocą w organizacji imprez , natomiast sekcje sportowe powinny prowadzić Kluby i organizować zawody. Uzgodniono z panią kierownik OKiS, że w miesiącu październiku Rada Programowa d/s Klultury i Sportu przedstawi aktualną sytuację i propozycje w zakresie sportu w gminie.

Dyskusja oparła się o zarządzaniem mienia OSiR i merytorycznie działalności poszczególnych pracowników a również sprawami remontu bieżni i innych. Informacje sa ładnie napisane i ładnie sie głosuje - nie wiem jak zmienić formułę aby glosowanie było inne. Nie ma planu gdzie będzie kord a środki zapisuje się. Budować kord musi być zapotrzebowanie. Głównie dyskusja i rady padały na temat ogrodzenia stadionu. Wnioskuję aby Burmistrz przyjrzał się tej sytuacji i wstrzymał środki dla OSiR bo nie wiemy na co pójdą. Rada Programowa przedstawi wnioski do dyskusji. Imprezy w OSiR są zaprogramowane a odbywa się co innego bo brak chętnych. Pieniądze należy przekierunkować większym stopniu na inwestycje.

Radny D. Dutkiewicz - czym zajmują się instruktorzy sportu i rekreacji w OSiR. Ja długo należy czekać na siatki do kosza na Osiedlu Waryńskiego?

Radny M Wyszyński - jestem w KR, w 2003 i 2005 byliśmy na kontroli i sprawdziliśmy maraton . 150.000 zł z budżetu MiG to wystarczy. W budżecie matematyka zgadza się tylko zasadność jest nie właściwa. Jeśli chodzi o triatlon - należy we własnym zakresie niektóre prace wykonać a nie czekać na organizatora, który przyjedzie a my mu za to zapłacimy. Dlaczego pan Dyrektor OSiR nie ma u siebie księgowości komputerowej.

Radny J. Baranowicz - nie należy likwidować imprez sportowych a organizować więcej imprez dla młodzieży. Maraton nie musi być co roku tak wielki a jedynie raz na jakiś czas np przed olimpiadą a środki przeznaczać na sport dla dzieci i młodzieży. Wpadliśmy w rutynę od wielu lat i takie same tematy są przez wszystkie kadencje. Nie szukamy innych możliwości rozliczania podmiotów ze swojej działalności. Lepiej rocznie zająć się jednym czy dwoma podmiotami i dogłębnie sprawdzić działalność na miejscu, jak działa dlaczego tak i czy nie można inaczej.

Dyrektor OSiR - sprawa sekcji - działalność rozpoczęta 1 września. Wyróżniamy sport kwalifikowany i rekreacyjny. Pan Kowalski prowadzi sekcję lekkoatletyczną . Trudno zachęcić młodzież i dzieci do udziału w sekcjach sportowych. Instruktorzy zajmują się ubezpieczeniem zawodów , regulaminem aby zawody były bezpieczne . Siatki nie są problemem, są o wiele większe problemy. Siatki są niszczone przez młodzież. Wszystkie imprezy odbywają się bezpiecznie. Kupiliśmy drukarkę biurową, i należało kupić o większej mocy. Zaoszczędziliśmy na maratonie trochę grosza i kupiłem za zgodą Burmistrza sprzęt. Oprócz maratonu robimy wiele innych maratonu.

Radny J. Baranowicz - dyrektorowi OSiR może wydawać polecenie jedynie Burmistrz a nie radny. Nie stawiajmy dyrektorów że radny wymuszał jego działanie .

Radny D. Dutkiewicz - młodzież zwróciła się do mnie o te siatki. Wstyd aby OSiR nie było stać nowe siatki . Nie rozumiem dlaczego oporna materia. Ja rozumiem, że jest dewastacja. Raz w roku zakupić dwie siatki. Stać pana dyrektora na zakup drogich urządzeń a nie stać na nowe siatki.

Radny M. Wyszyński - czasami trzeba słuchać uwag a pan dyrektor czasami zachowuje się jak się zachowuje.

Burmistrz MiG - pan Dyrektor przekonał mnie do siatki wzmocnionej. W sprawie maratonu Rada zaakceptowała mistrzostwa Polski. Jeśli mają być ograniczone środki to nie mogą być mistrzostwa polski. Nie będziemy zwiększać środków.

Radny M Wyszyński - wystarczy 150.000 zł. Nie należy mówić o likwidacji maratonu. Niech Dyrektor pokaże swoją inicjatywę w organizacji maratonu.

Radny A. Brzozowski - uwaga 1 czystość - chcemy aby na obiektach było czysto. W budżecie OSiR umieścić środki na remont konserwację obiektów jak czyszczenie bramek. Nie wiem czy starczy 35.000 zł na remont ogrodzenia przy Gorzowskiej, należy zwymiarować potrzeby. Przydało by się zestawienie pracy instruktorów OSiR. Działalność OSiR powinna być w miarę bogata. Maraton kosztuje śmiesznie mało. Społeczność życzy sobie maratonu na dużym poziomie. Nie jest łatwo o dużych sponsorów. Róbmy maraton jubileuszowy na poziomie większym a pozostałe na mniejszym poziomie. Spokojnie podejść do tematu. Nie jestem zwolennikiem triatlonu bo droga impreza. Jest imprezą medialna ale kosztuje.

Radny S. Witkowski - są protesty kościoła w kwestii organizowania maratonu w dzień palmowy, jest muzyka i balangi. Należy w innym dniu organizować maraton. Jeśli na maraton było przeznaczone 240.000 zł to niech pozostanie bo za tą kwotę maraton się udał. Środki które zostały zaoszczędzone powinny wrócić do budżetu i tego będę się domagał. Instruktorzy w OSiR nie robią imprez bo młodzież się nie garnie. Najczęściej robią to nauczyciele w szkołach. Skoro OSiR zakupiło ze środków na maraton sprzęt za 10 000 zł to już więcej nie kupi. Wystarczy 190.000 zł na maraton i pan burmistrz podtrzymuje tą kwotę. Umiem liczyć i amnezji nie mam. Na co maja pójść te dodatkowe 15.000 zł dla OSiR, czy brak na nagrody? Każda jednostka ma zapewniony budżet do końca roku i po co teraz te dodatkowe kwoty. Należy teraz określić właściwą kwotę na maraton i zmienić termin maratonu.

Przewodnicząca RM - myślę, że przerwiemy tą dyskusję bo ona jest szczegółowa a mamy zaplanowaną debatę na temat sportu na październik. Myślę, że pan Burmistrz zapisał wszystkie uwagi odnośnie maratonu i wydzielenia na ten cel środków. Teraz przegłosujemy informację z OSiR a wszystkie te tematy wypłyną w październiku podczas debaty.

Kto jest za przyjęciem informacji z zadań OSiR za I półrocze 2005 r.

Stan radnych na sali 19

Głosowanie : za 17

1 przeciw

1 wstrzymał się

Stwierdzam, że Rada przyjęła informację. Załącznik nr 7

Przerwa w obradach.

===================================

PKT 6 Informacja z realizacji inwestycji i remontów od lipca do września 2005r.

Komisja budżetowa przyjęła informację i nie mieli zastrzeżeń.

Przewodnicząca RM - kto jest za przyjęciem informacji z realizacji inwestycji i remontów od lipca do września 2005 r.

Stan radnych na sali 19

Głosowanie: za jednogłośnie

Stwierdzam, że Rada przyjęła informację. Załącznik nr 8

=====================================

PKT 7 Informacja z działalności pożytku publicznego.

Komisje przyjęła informację z działalności pożytku publicznego.

Przewodnicząca RM - kto jest za przyjęciem informacji z działalności pożytku publicznego?

Stan radnych na sali 15

Głosowanie: za jednogłośnie

Stwierdzam, że Rada przyjęła informację. Załącznik nr 9

======================================

PKT 8 Informacja z obchodów Dni Dębna,

Komisja Oświaty Kultury przyjęła informacji z przebiegu Dni Dębna.

Stan radnych na sali 15

Głosowanie: za 14

1 wstrzymujący się

Stwierdzam, że Rada przyjęła informację . Załącznik nr 10

=======================================

PKT 9 a - projekt uchwały zmiany budżetu i zmian w budżecie MiG Dębno na 2005 rok,

Radny K. Witkowski - zapisy w pierwotnym projekcie uchwały zostały przyjęte przez komisję Budżetową bez uwagh. Przedstawione zostały nowe nam zmiany wpisane do projektu uchwały:

- udział gminy w TBS na 35 % łącznie z lokalizacją na terenie NZPOW,

- kwota 9.172 zł - dowozy dzieci do Niepublicznej Szkoły w Barnówku,

- kwota 20.000 zł wyłączenie gruntów rolnych z produkcji na ul. Pługowej,

- zabezpieczenia środków 30.000 zł na dwie sale komputerowe w szkołach,

- kwota 34.000 zł przeznaczenie środków z wodociągu Młyniska na

termomodernizację budynków oświatowych, budynków przychodni w Dębnie,

Warnicach i Różańsku,

- dofinansowanie 19.000 zł na ostoje leśne,

- budynek sanepidu - koncepcja zagospodarowania - umiejscowienie

gimnazjum dla dorosłych i biblioteki pedagogicznej - temat w trakcie

uzgodnień.

- sfinansowanie projektu na powstanie dwóch placówek gospodarczych

informacyjnych po stronie Polskiej i Niemieckiej - chodziło o kwotę 40.000zł

- droga żużlowa w Młyniskach - temat dla Burmistrza o podjęcie decyzji.

Skarbnik Gminy - wprowadzone dwie zmiany; 110.000 zł na Smolnicę i zakup nowości wydawniczych dla Biblioteki kwota 14,000 zł.

Omówiła projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu i zmian w budżecie po zmianach.

Radny J. Baranowicz - co spowodowało dołożenie środków do leśnych ostoi.

Burmistrz MiG - złożyliśmy wniosek zgodnie z kosztorysami i jesteśmy po przetargu i wyszło więcej środków. Jeśli byśmy ogłosili drugą turę przetargu to w terminie nie wykonalibyśmy tego zadania. Konkurencja była ogólnopolska a rynek inwestycyjny jest rozbudowany.

Radny J. Baranowicz - lepiej czasami odłożyć i ogłosić niż ulegać jednej ofercie niekorzystnej.

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie zmiany budżetu i zmian w budżecie MiG Dębno na 2005 rok?

Stan radnych na Sali 19

Głosowanie: za 18

1 przeciw

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę, nr LII/301/2005. Załącznik nr 11

=========================================

PKT 9 b projekt uchwały w sprawie rozszerzenia obszaru opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ul. Chojeńskiej - Kosynierów, objętego uchwałą nr XVI/110/2003 RM w Dębnie z dnia 30.X.2003 r.

Radny K. Witkowski - komisja jednogłośnie zaakceptowała projekty uchwał. Jedynie projekt uchwały odnośnie ul. Nizinnej komisja nie głosowała ponieważ była kolizja interesów prywatnego właściciela działki i sprawa miała zostać do sesji wyjaśniona.

Burmistrz MiG - uzasadniałem konieczność zdjęcia uchwał z porządku obrad Nizinna i Dargomyska, ponieważ Urząd Wojewódzki zausterkował nam te propozycje. W załączniku graficznym pokazujemy obszary które musimy objąć zagospodarowaniem.

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwał dotyczących rozszerzenia obszarów opracowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego?

Stan radnych na sli 19

Głosowanie: za jednogłośnie.

Stwierdzam, że rada podjęła uchwały nr LII/302/2005 i LII/3003/2005. Załączniki nr 12 i 13.

Burmistrz MiG - wyjaśniał sprawy uzgodnień z właścicielami działek. Odczytał oświadczenie pana Bielaczyca .

Przewodnicząca RM - odczytała projekty uchwał dotyczące zmian w planach zagospodarowania przestrzennego i stwierdziła, że głosowanie odbędzie się blokiem.

Kto jest za podjęciem uchwał:

PKT 9 c projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ul. Demokracji - Kolejowa , miasta Dębno,

PKT 9 e projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ul. Wojska Polskiego - Kostrzyńskiej, miasta Dębno,

PKT 9 f projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ul. Nizinnej- Juranda, miasta Dębno,

PKT 9 g - projekt uchwały w sprawie sporządzenia zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miejscowości Ostrowiec, obejmującej teren działki nr ewidencyjny 111/15 w gminie Dębno,

Stan radnych na sali 18

Głosowanie ; za jednogłośnie.

Stwierdzam, że uchwały zostały podjęte; nr LII/ 304/2005, LII/305/2005, LII/306/2005, LII/307/2005. Załączniki nr -od 14 do 17

==============================

PKT 9 h skargi radnego Jana Baranowicza na działalność Burmistrza MiG Dębno.

Burmistrz MiG - wpłynęła odpowiedź od RiO w sprawie skargi Jana Baranowicza i zgodnie ze stanowiskiem komisji w dniu dzisiejszym można podjąć stosowna uchwałę.

Przewodnicząca RM - Regionalna Izba obrachunkowa nie wskazuje na przewinienia Burmistrza.

Odczytała projekt uchwały.

Radny J Baranowicz - w związku z zapisem tego projektu uchwały w porzadku obrad i genezy pisma do wojewody otóż oświadczam po raz któryś, nigdy nie byłem przeciwko dowożeniu dzieci z Chwarszczan i Gudzisza gminy Boleszkowice do SP w Dargomyślu gmina Dębno. Cały czas byłem i jestem przeciwny nierównemu traktowaniu naszych dzieci. Do Wojewody pisałem po sesji majowej w 2005 roku gdzie prosiłem aby od września dzieci dowozić do Barnówka i dać temu spokój i zaprzestać dalszej dyskusji. Zostało to odrzucone a rodzice maja prawo wiedzieć czy Burmistrz ma prawo finansować dowozy innym dzieciom nie z naszej gminy odmawiając tego prawa dzieciom z gminy Dębno. Nigdy nie byłem przeciw finansowaniu i dowozu dzieci z gminy Boleszkowice do SP w Dargomyślu i będę za jednakowym traktowaniem wszystkich. Na razie sprawa została załatwiona. Dzisiejsza uchwała powinna brzmieć tak, że skarga nie jest zasadna bo została załatwiona a nie odrzuca się że radny Baranowicz nie miał racji.

Burmistrz MiG - powinno być odrzucenie skargi a nie zasadność skargi. Drugi elementem że wszystkie dzieci równo są traktowane. Gmina nie ma obowiązku dowozić. Sprawa wyjaśniła się. Podtrzymuje brzmienie odrzucenie skargi.

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie skargi radnego Jana Baranowicza na działalność Burmistrza.

Stan radnych na sali 18

Głosowanie: za 12

6 wstrzymujących się

Rada podjęła uchwałę nr LII/308/2005. Załącznik nr 18

=================================

PKT 9 i projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian do uchwały nr XXXVIII/241/2004 RM w Dębnie z dnia 30 XII 2004 r w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2004,

Komisje przyjęły projekt uchwały.

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie wprowadzenia zmian do uchwały nr XXXVIII/241/2004 RM w Dębnie z dnia 30 XII 2004 r w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2004.

Stan radnych na Sali 19

Głosowanie: za 18

1 wstrzymujący

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr LII/ 309/2005. Załącznik nr 19

========================================

PKT 9 j - projekt uchwały w sprawie wystąpienia o zniesienie urzędowych nazw miejscowości i ich części na terenie gminy Dębno po. myśliborski, woj zachodniopomorskie.

Komisje przyjęły projekt uchwały.

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie wystąpienia o zniesienie urzędowych nazw miejscowości i ich części na terenie gminy Dębno po. myśliborski, woj zachodniopomorskie.

Stan radnych na sali 18

Głosowanie: za jednogłośnie

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr LII/310/2005. Załącznik nr 20

=============================

PKT 11 - Odpowiedzi na zapytania.

Burmistrz MiG - nawierzchnie żużlowe - zwiększyliśmy w trakcie roku kwoty o remont nawierzchni do dwóch remontów w roku. Co do zapadania się chodników na ul, Pługowej- wykonaliśmy zgodnie z projektem. Funkcjonowanie Placu Konstytucji - w październiku komisja ruchu rozpracuje temat parkowania w sposób zorganizowany. Na Jana Pawła ustawimy barierki aby likwidować zagrożenia. Co do uzbrojenia terenów pod inwestycje - poczyniłem rozmowy z gazownią, która przystąpi do inwestycji jeśli pojawi się duży odbiorca. Strona energetyczna - mam dylemat - nie mając konkretnego inwestora i nie ma potrzeby wstrzelić się z projektem. Musi pojawić się potencjalny inwestor. Na dzień dzisiejszy zaprojektujemy kanalizację bo woda jest. Sygnalizację świetlną - projekt porozumienia podpisałem , przesłaliśmy do dyrekcji do Szczecina - czekamy na odpowiedź.

Kierownik A Kornaś - progi przy SP 3 - zabezpieczy się chodniki barierkami. Sprawa dróg żużlowych nie jesteśmy zadowoleni. Na przyszły rok przystępujemy do innej technologii.

Burmistrz MIG - w październiku będzie sprawa apelacyjna Frąckowiaków.

Kierownik RI - sprawa ul. Pułaskiego . Była koncepcja obwodnicy ale nie ustalona do końca. Zrezygnowano z remontu części nawierzchni ul. Pułaskiego.

Radny M Wyszyński - budowa obwodnicy to mrzonka.

Burmistrz MiG - mrzonka czy nie mrzonka złożyłem wnioski o budowie obwodnicy. Czy one zostaną w województwie rozpatrzone to inna sprawa. Wyznaczenie w planach zagospodarowania przestrzennego zajmie nam jeszcze około dwóch lat.

Radny J. Baranowicz - oferta inwestycyjna, zawsze był dylemat pod jakie inwestycje. Szkoda wydawać środków pod coś co nie wiemy. Jesli będzie wyznaczony teren warto podać do mediów że jest udział pomoc gminy inwestorów w różnym zakresie.

Burmistrz MiG - pod zaplecze socjalne uzbrojenie kanalizacyjne musi być. Energia elektryczna i gaz nie mogę odpowiadać. Inwestorzy oceniają bezrobocie faktyczne.

Radny A. Dobropolski - nawiązując do ul. Pułaskiego, Piasecznej wykonać w pierwszej kolejności kanalizację sanitarną i pozostałe media a dopiero remont nawierzchni. Kompleksowo wykonać inwestycję .

Burmistrz MiG - przypomnę panu , że mamy WPI który jest dokumentem obowiązujący przy projektowaniu budżetu na kolejne lata.

Radny M. Wyszyński - czy w starych planach zagospodarowania przestrzennego teren na Dargomyskiej 13,72 h jest po przemysł?

Kierownik A.Kornaś - teren ten był ujęty pod przemysł i był potencjalny inwestor jednak zrezygnował bo nasi monopoliści jak gazownia i energetyka nie chcieli pójść na ugody.

Radny A. Bójko - nie wchodzi w grę obwodnica ul. Pułaskiego. Uważam, że powinna być zlecona dokumentacja na nawierzchnię, kwestia wykonania to inna sprawa. Całościowo należy wykonywać zadania.

Burmistrz MiG - planem obejmujemy Waryńskiego i cały teren do Pułaskiego. W projekcie musimy zawrzeć wjazdy do posesji. Przy ul, Pułaskiego jedna strona jest zabudowana a druga nie jest i nie wiadomo jak to zaprojektować. Dlatego za szybko nie ma co nawierzchni budować.

=================================

  1. Sprawy różne.

Przewodnicząca RM - odczytała pisma , które wpłynęły Rady Miejskiej. Prośba do pana Sekretarza aby były na budynkach użyteczności publicznej pojawiły się godło państwowe i biurach. Druga sprawa do pana Burmistrza aby opracować strategię gminy na współpracę z zagranica. Ja jestem otwarta na współpracę ale obowiązuje nas jakaś strategia. Opracować należy mapę naszej gminy z zaznaczeniem jakie tereny są własnością Polaków a dzierżawione przez obywateli innych, zakłady pracy z własnością kapitału obcego. Należy się spodziewać że tych propozycji będzie coraz więcej a należy się zastanowić co chcemy wziąć zewnątrz bo nie zawsze wszystko. Należy się przyjrzeć temu czego my potrzebujemy a czego nie czego mamy za dużo. Są to za poważne tematy aby robić to z marszu - każda propozycję należy dogłębnie przeanalizować.

Radny M Wyszyński - każdy zabiega o biznes bez względu na kraj. Młodzi ludzie wyjeżdżają za pracą za granicę. Dzisiaj rządzi światem mafia , ale jeśli będzie praca ludzie będą mieć pieniądze i wszystko ma swój obrót.

Burmistrz MiG - oferta jest skierowana do wszystkich. Budować należy gminę przyjazną środowisku. Określamy co chcemy a nie kogo chcemy.

Przewodnicząca RM - z tego widać, że trzeba patrzeć trzeba się przyglądać i wiedzieć czego chcemy. Mamy mądrze otwierać się na świat, mądrze ściągać inwestorów a nie może być robione z doskoku z marszu. Planując budżet musimy patrzeć jak mamy pomóc naszym przedsiębiorcom bo na pewno mają wielkie braki w znajomości języka obcego. Należy ich wesprzeć aby czuli się dowartościowani.

Kierownik GNiOŚ - sprawa psów - w październiku będzie akcja wyłapywania psów.

Radny A, Dobropolski - na ul. Piasta idąc w kierunku Wojska Polskiego jest willa i koło studni są chwasty wysokie. Jest tam ostoja dla tych co piją alkohol. Coś należy zrobić w tym kierunku.

Radny A. Brzozowski - spojrzeć na proces uwłaszczania w spółdzielni. Przy filii SP 3 jest zakątek i zobowiązać właściciela do właściwego utrzymania. Pomnik przyrody przy jeziorze Lipowo - bym skasował ten pomnik , ponieważ jest to skupisko śmieci a nie przyrody. Gromadzą tam się pijacy i wyrzucają butelki po winie i puszki po piwie. Należy uporządkować ten zakątek miasta.

Przewodnicząca RM - w związku z wyczerpaniem się porządku obrad zamykam sesję i dziękuję za udział.

Protokołowała Przewodnicząca RM

Ewa Bajkiewicz Helena Sługocka

1

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Arkadiusz Mazepa 21-11-2005 15:03
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 21-11-2005
Ostatnia aktualizacja: - 21-11-2005 15:03