Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Dębnie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Protokół z Sesji Nr XLVIII z dnia 30.06.2005 r.


Protokół z przebiegu XLVIII sesji Rady Miejskiej w Dębnie z dnia

30 czerwca 2005 roku.

Obrady rozpoczęły się o godz. 10.00 w sali posiedzeń UMiG.

Sesja zakończyła się o godz 15.00

Obradom sesji przewodniczyła Helena Sługocka Przewodnicząca RM w Dębnie.

Przewodnicząca RM - otworzyła obrady i przywitała wszystkich obecnych na sali posiedzeń.

Poinformowała, że na Sali posiedzeń obecni są : Burmistrz MiG, Z-ca Burmistrza MiG, radni powiatowi kierownicy i dyrektorzy jednostek gminnych, prezesi spółek gminnych, kierownicy wydziałów UMiG, sołtysi wsi, mieszkańcy gminy prasa lokalna i regionalna.

Lista obecności stanowi załącznik nr 1.

Stwierdziła, że na stan 21 radnych w obradach udział bierze 20 radnych , co stanowi 95,23% stanu ogólnego Rady. Wobec czego Rada może obradować i podejmować prawomocne uchwały.

Lista obecności radnych na sesji stanowi załącznik nr 2

Informuję, że wpłynął wniosek od Burmistrza o wprowadzenie do porządku obrad następujących projektów uchwał:

- 8 h - wprowadzenia zmian do uchwały nr XXXVIII/241/2004 Rady

Miejskiej w Dębnie z dnia 30 grudnia 2004 roku w sprawie ustalenia

wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2004.

  • nr 8 i - zmiany Wieloletniego Programu Inwestycyjnego MiG Dębno na lata 2005-2009

  • nr 8j - zmian treści uchwał:

1/ uchwały nr XLIII/265/2005 RM w Dębnie z dnia 31 marca 2005 w sprawie zatwierdzenia planu rozwoju miejscowości pod nazwą "Plan Odnowy wsi Barnówko"

2/ uchwały nr XLIV/273/2005 RM w Dębnie z dnia 28 kwietnia 2005 w sprawie zatwierdzenia planu rozwoju miejscowości pod nazwą "Plan Odnowy wsi Dolsk"

3/ uchwały nr XLIV/274/2005 RM w Dębnie z dnia 28 kwietnia 2005 w sprawie zatwierdzenia planu rozwoju miejscowości pod nazwą "Plan Odnowy wsi Smolnica"

4/ uchwały nr XLIV/275/2005 RM w Dębnie z dnia 28 kwietnia 2005 w sprawie zatwierdzenia planu rozwoju miejscowości pod nazwą "Plan Odnowy wsi Dargomyśl"

5/ uchwały nr XLIV/276/2005 RM w Dębnie z dnia 28 kwietnia 2005 w sprawie zatwierdzenia planu rozwoju miejscowości pod nazwą "Plan Odnowy wsi Krześnica"

  • nr 8k - pokrywania kosztów dojazdu uczniów do szkół podstawowych i gimnazjów na terenie miasta i gminy Dębno,

  • nr 8 l - zakazu sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych.

Wniosek Burmistrza stanowi załącznik nr 3.

Przewodnicząca RM - kto jest za wprowadzeniem do porządku przedstawionych projektów uchwał ewentualnie czy są uwagi?

Przestawiła porządek obrad

1. Sprawy regulaminowe:

a/ otwarcie sesji RM,

b/ stwierdzenie kworum,

c/ przyjęcie protokołów z przebiegu XLVI i XLVII sesji RM

d/ informacja Przewodniczącego RM o działaniach podejmowanych między

sesjami,

e/ sprawozdanie z pracy Komisji Rewizyjnej RM za II kwartał 2005 roku.

  1. Sprawozdanie działalności Burmistrza MiG Dębno,

a/ pytania do sprawozdania,

b/ odpowiedzi na zadane pytania,

c/ przyjęcie sprawozdania z działalności Burmistrza MiG Dębno.

  1. Interpelacje i zapytania radnych.

  2. Informacja z realizacji zadania maraton 2005 r.

  3. Informacja z działalności Centrum Wspierania Biznesu.

  4. Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie utrzymania czystości, porządku w MiG Dębno.

  5. Informacja z CZG 12.

  6. Podjęcie uchwał w sprawie:

a/ zmiany budżetu i zmian w budżecie MiG Dębno na 2005 rok,

b/ zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe

odprowadzanie ścieków do kanalizacji miejskiej na terenie miasta i gminy

Dębno,

c/ utworzenia obwodu odrębnego w Szpitalu Powiatowym w Dębnie dla przeprowadzenia

wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej,

d/ utworzenia obwodu odrębnego w Szpitalu Powiatowym w Dębnie dla przeprowadzenia

wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej,

e/ odwołania ze składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Dębnie radnego

Bogumiła Irchę,

f/ zmiany w składach osobowych Komisji Rady Miejskiej w Dębnie,

g/ uzupełnienia składu Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Dębnie,

h/ wprowadzenia zmian do uchwały nr XXXVIII/241/2004 Rady Miejskiej w Dębnie z dnia 30

grudnia w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku

budżetowego 2004r,

i / zmiany Wieloletniego Programu Inwestycyjnego MiG Dębno na lat 2005-2009

j / zmian treści uchwał:

1/ uchwały nr XLIII/265/2005 RM w Dębnie z dnia 31 marca 2005 w sprawie

zatwierdzenia planu rozwoju miejscowości pod nazwą "Plan Odnowy wsi Barnówko"

2/ uchwały nr XLIV/273/2005 RM w Dębnie z dnia 28 kwietnia 2005 w sprawie

zatwierdzenia planu rozwoju miejscowości pod nazwą "Plan Odnowy wsi Dolsk"

3/ uchwały nr XLIV/274/2005 RM w Dębnie z dnia 28 kwietnia 2005 w sprawie

zatwierdzenia planu rozwoju miejscowości pod nazwą "Plan Odnowy wsi Smolnica"

4/ uchwały nr XLIV/275/2005 RM w Dębnie z dnia 28 kwietnia 2005 w sprawie

zatwierdzenia planu rozwoju miejscowości pod nazwą "Plan Odnowy wsi Dargomyśl"

5/ uchwały nr XLIV/276/2005 RM w Dębnie z dnia 28 kwietnia 2005 w sprawie

zatwierdzenia planu rozwoju miejscowości pod nazwą "Plan Odnowy wsi Krześnica"

k/ pokrywania kosztów dojazdu uczniów do szkół podstawowych i gimnazjów na terenie

miasta i gminy Dębno,

l/ zakazu sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych.

9. Odpowiedzi na zapytania i złożoną interpelację na sesji w dniu 31.05.2005 r.

  1. Sprawy różne

  2. Zamknięcie sesji RM.

Czy są uwagi do porządku obrad.

Kto jest za przyjęciem przedstawionego porządku obrad?

Stan radnych na sali 20

Głosowanie: za jednogłośnie.

Stwierdzam, że Rada przyjęła porządek obrad.

Informuję, że protokoły z przebiegu XLVI i XLVII sesji Rady Miejskiej w Dębnie zostały sporządzone i wyłożone do wglądu w Biurze Rady. Dotychczas nie wniesiono uwag. Czy w dniu dzisiejszym ktoś chce wnieść uwagi odnośnie uwidocznionych zapisów w protokołach sesji?

Radni nie wnosili uwag.

Kto jest za przyjęciem protokołów z przebiegu XLVI i XLVII sesji RM?

Stan radnych na sesji 20

Głosowanie : za jednogłośnie

Stwierdzam, że Rada przyjęła protokoły.

PKT 1 d - informacja Przewodniczącego RM o działaniach podejmowanych między sesjami.

Przewodnicząca złożyła informację o działaniach podejmowanych między sesjami.

Informacja stanowi załącznik nr 4

PKT 1 e - sprawozdanie z pracy Komisji Rewizyjnej za II kwartał 2005 roku.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej A. Brzozowski - Komisja pracowała wg planu Komisji. Dokonana została kontrola ZEAS OSiR oraz kontrola budowy chodnika w Mostnie.

Radny Z. Myszkowski - jakie wnioski. Wniosków nie ma ?

=============================

PKT 2 sprawozdanie z działalności Burmistrza MiG Dębno

Burmistrz MiG - odczytał sprawozdanie z działalności za okres od 31 maja do 30 czerwca 2005 roku.

Sprawozdanie stanowi załącznik nr 5

Przewodnicząca RM - czy są pytania do sprawozdania.

Radny B. Ircha w pkt 2 - projekt techniczny na kanalizację sanitarną wsi Barnówko, Ostrowiec, Dolsk - czy to jest na dokończenie czy na nowy projekt, może kontynuacja.

Burmistrz MiG - przetarg należało ogłosić. Zakres w całości.

Radny B, Ircha - będzie to kolejny pułkownik na półce.

Burmistrz - firma złożyła oświadczenie. Prokurator wydał oświadczenie odmawiając wznowienia postępowania.

Radny M Jacura - mamy 50.000 zł na dokończenie wykonania PT kanalizacji Barnówko, Ostrowiec Dolsk - czy to starczy - jeśli nie to skąd pan Burmistrz weźmie pieniądze.

Kierownik RiI - stawki na projektach technicznych wzrosły. Kalkulacje kosztowe na dotychczasowe przetargi są za zbyt małe. Koszty wykonania projektów wzrosły dwukrotnie

Radny J. Baranowicz - na jakie cele idą działki do sprzedaży na Drodze Zielonej, Łąkowej.

Burmistrz MiG - działki te idą pod budownictwo mieszkaniowe.

Radny A. Bójko - co z boiskiem w Sarbinowie. Przetarg odbył się na wykonanie boiska w Dargomyślu a nic nie mówi się o Sarbinowie.

Kierownik RiI - od 2 tygodni prace w Sarbinowie trwają. Będzie spotkanie z działaczami klubu aby wnieśli swoje uwagi co do budowy i urządzenia boiska. W tej chwili trwa jego niwelacja a przetarg może być wykonany z wolnej ręki.

Kto jest za przyjęciem sprawozdania Burmistrza MiG Dębno

Stan radnych na sali 20

Głosowanie: 19

1 wstrzymujący

Stwierdzam, że Rada przyjęła sprawozdanie.

PKT 3 Interpelacje i zapytania radnych

Radny A. Bójko - PKS zmienił rozkład jazdy i część mieszkańców z Bogusławia nie ma czym dojechać do Dębna do pracy . Proszę Burmistrza o interwencję w PKS.

Radny J. Baranowicz - w prasie ukazał się tekst w sprawie zespołu "Mali Cychrowiacy" - "koniec mitu szejkanatu" - odczytał tekst. Chciałbym znać odpowiedź, bo jeżeli to prawda to wstyd. Takie teksty kształtują obraz naszej gminy. Jeżeli byłoby bez problemu to taki tekst by się nie ukazał. Również ukazał się w gazecie tekst o likwidacji strony internetowej 'gość" Składam wniosek na piśmie o reaktywowanie okienka „gość” w internecie. Strona taka powinna istnieć bez względu na jej zawartość. To nie jest rzecz prywatna bo opłacana jest z pieniędzy gminnych. Okienko takie pokazuje co trzeba zmienić, unikać i na co należy zwracać uwagę. Okienko to pomaga Burmistrzowi w rządzeniu a nie przeszkadza. Trzecia sprawa - otrzymałem pismo od pana Muzyki - Pani Przewodnicząca odczytywała pismo od pana Muzyki powiedziała , że podtrzymuje stanowisko Rady. Sprawa powinna być postawiona ponownie na Radę. Tego typu sprawy winny być załatwiane tu a nie na innych szczeblach wojewódzkich i centralnych. W tej sprawie jest wiele nieścisłości. Należy robić wszystko aby umożliwić ludziom na przyłączenie do kanalizacji. Wnioskuję aby zalecić tym co robią dokumentację na wykonanie kanalizacji wyrysowanie w PT przyłącza do każdej posesji. W innych przypadkach skłóca się mieszkańców bo każdy ma co innego wykonane.

Radny J. Głuszko - trochę zasmucił mnie tekst który odczytał kolega Jan z gazety bo akurat temu zespołowi 'Mali Cychrowiacy" nie brakuje pieniędzy i jest to jakaś niezgodność. Panie z hurtowni "Papirus" zwróciły się do mnie dając mi pismo z 2004 roku o wyrażenie zgody na sprzedaż podwórka. Poinformowały mnie gdyby to było hurtowni to wykonały by remont podwórka . Co było powodem, że nie sprzedano im gruntu łącznie z budynkiem. Sprawa remontu ul. Słonecznej w Cychrach - mieszkańcy chodzą zniecierpliwieni bo w tym temacie nic się nie dzieje. Prosiłbym aby remont tej drogi wykonywać gdy jest pogoda. Co z rozbiórką budynku po AWRSP w Cychrach, ponieważ dojdzie tam do wypadku. Należy jak najszybciej przystąpić do rozbiórki budynku.

Radny R. Swięcicki - chcę zgłosić wniosek - skrzyżowanie ul. Wojska Polskiego i I Armii niebezpieczne. Bardzo bym prosił aby komisja ds. ruchu rozpatrzyła sprawę i albo wykonać próg zwalniający albo lustro umocować.

Radny S. Witkowski - był wniosek aby zakazać jazdy po drogach rowerom gdy jest wykonana ścieżka rowerowa. Rok minął i nic w tej sprawie nie zrobiono. Wniosek o umożliwienie w prawo wyjazdu z Biedronki. Odnośnie Pl. Konstytucji czy wchodzimy w przystanek PKS ostatecznie czy nie. Są projektowane chodniki na Daszyńskiego i czy wykluczamy to i zostawiamy. Jakie są w tej sprawie opinie Zarządu Dróg i naszego Urzędu.

Radny B Ircha - odnośnie Pl. Konstytuacji - już sprawa na tyle dojrzała by podjąć postanowienie i decyzję. Składam formalny wniosek aby stworzyć zespół ludzi i przemyśleć sprawę dokonania zmian na tym skrzyżowaniu jak również zmianę usytuowania przystanku PKS na Daszyńskiego, którego bezwzględnie należy z stamtąd usunąć i przenieść w inne miejsce. Uważam , że pomnik na Pl. Konstytucji być nie powinien ustawiony, będzie to największy błąd, znacie moje stanowisko w tej sprawie. Należy zająć się sprawą przeniesienia rynku za biedronkę, a plac po rynku przeznaczyć na wygodne zielone miejsce dla mieszkańców i na umiejscowienie pomnika.

Radny M Jacura - sprawa restrukturyzacji PEC - nic w tej sprawie nie zostało powiedziane. Jak ona przebiega. Jestem radnym i odbiorcą ciepła z PEC. Płace w PEC średnia powyżej 2.600 zł, najwyższa z wszystkich spółek. Były pracownik PEC zwracał się do pana w internecie zapytaniem i odpowiedzi nie uzyskał w sprawie zatrudnienia Gł. Księgowej , która jest ciocią pana Prezesa spółki PEC. Sprawa ponownego powołania przedszkola u księdza - mimo podjęcia decyzji o zaprzestaniu tego przedszkola z dniem 30 czerwca br. Do tego przedszkola chodzi tylko 6 dzieci ze skierowaniem z OPS . Pozostałe dzieci nie są z rodzin biednych. Jeżeli od dzieci biednych do wniosków o stypendia żąda się sterty dokumentów i t tam należy przy rekrutacji dzieci żądać różnych zaświadczeń i potwierdzenia o braku środków finansowych na normalne opłacanie za przedszkole. Tak się składa panie Burmistrzu , że co sesja to sprawy oświaty - pępek świata to oświata . Niech wydział pracuje rzetelnie i niech nie wprowadza nas radnych w błąd, bo posiada ponad 50% naszego budżetu do dyspozycji. Pytałem panią kierownik na komisji czy ma rozpoznanie - ile jest dzieci w przedszkolu u księdza, które faktycznie kwalifikują się do uczęszczania tam? Odpowiedziała, że jest ponad 20 a okazuje się, że jest 6.

Radny B Ircha - sprawa pana Muzyki - stawiam wniosek aby sprawę ponownie rozpatrywać.

Radny Z. Myszkowski - sprawa Muzyki kiedyś prosiłem o głębsze zapoznanie mieszkańców z tymi sprawami. Należy zaproponować ludziom taką alternatywę, do granicy działki podłącze gminne a od działki na koszt zainteresowanego właściciela posesji. Nie będzie dylematów czy komuś podłączyć czy nie. Jest jedynie kwestią do rozstrzygnięcia czy spółka PWiK będzie ponosić część kosztów czy budżet gminy całość. Taką zasadę należy przyjąć i utrzymywać niezmiennie.

Przewodnicząca RM - jest prośba aby dokonać zmiany w porządku obrad, kolejności głosowania nad uchwałami , ponieważ pracownicy muszą jeszcze dzisiaj jechać z uchwałą do Szczecina. Chodzi o uchwałę zmiany budżetu i zmian w budżecie MiG Dębno na 2005 rok.

Odczytała projekt uchwały. Proszę o wnioski komisji.

Komisja przyjęła projekt uchwały.

Radny B Ircha - na maratonie zostały zaoszczędzone pieniądze. Jeśli coś się zaoszczędziło to pieniądze powinny trafić z powrotem do budżetu ponieważ to mieszkańcy zapłacili za ten maraton. Nie należy w to miejsce kupować sprzętu do OSiR , przyjęcie podsumowanie maratonu , na rozbudowę kortu. Coś tu nie tak - może to inna republika sportowa. Ja pokazywałem zdjęcie gdzie na amfiteatrze można skaleczyć sobie tyłek na zniszczonym siedzeniu - tam brak serca aby to naprawić.

Burmistrz MiG - są to środki które pozostały z tegorocznego maratonu. Należy te środki skierować na działania sportowe. Nie ma chyba dyskusji aby wesprzeć z tych środków dziewczęta które chcą wyjechać na obóz sportowy. Były wnioski z przeznaczeniem na kort , wykonanie części ogrodzenia przy Gorzowskiej. Ciężko jest na ten temat dyskutować i wypracować określoną decyzję. Koncepcje są różne. Nie jest do końca słuszne aby wprowadzić zadanie remont amfiteatru bez pełnego zabezpieczenia. Intencją jest aby środki wysokości 40.000 zł pozostawić w dziale sportu na inwestycje.

Radny M Jacura - jeśli te pieniądze by zostały zużyte w maratonie to skąd by wziął pan Dyrektor 15.000 zł na maraton 2006. Wiem, że pan Dyrektor posiada 15.000 zł w swoim budżecie. Uważam że środki pozostałe z maratonu powinny iść na inwestycje w OSiR.

Radny B Ircha - komisje rewizyjne poprzednich kadencji wnioskowały o ograniczenie środków na maraton do 150.000 zł. Nie należy tylko doić budżet gminny. Nie jest to tylko 240.000 zł bo w innych jednostkach są koszty maratonu. Jest tu kilkadziesiąt ludzi którym to odpowiada i cieszą się że co roku są wydawane takie pieniądze. Należy znaleźć inną formułę.

Burmistrz MiG - jest zawsze dylemat po zakończeniu maratonu. Jak ma wyglądać następny maraton. Zawsze pozostawimy małą rezerwę. Wszelkie zadania są osobno rozliczane w ramach pożytku publicznego dla Stowarzyszeń. Jednak nie ma chętnych na organizację zadań z pożytku publicznego. Musieliśmy zlecić to dla OSiR. OSiR zakończył zadanie, rozliczył kwotę i pozostała niewykorzystana, która chcemy zagospodarować.

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie zmiany budżetu i zmian w budżecie MiG Dębno na 2005 rok.

Stan radnych 20

Głosowanie; za 16.

2 przeciw

2 wstrzymało się

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr XLVIII/284/2005. Załącznik nr 6

PKT 4 Informacja z realizacji maraton 2005 r.

Komisje przyjęły informacje. Pozytywnie określiła się co do organizacji mistrzostw Polski jednak co do kwoty na maraton 2006 komisja nie określiła.

Radny B. Ircha - impreza ta mogła by być piękną imprezą sportową w Dębnie. Należałoby stworzyć Stowarzyszenie sportowe wzorem wielu innych miast w Polsce. Rajcowie powinni tylko wyłożyć kasę 150.000 zł i Stowarzyszenie za takie pieniądze zorganizowało by maraton, a nie traktować to jako zadanie własne gminy. Chęci są aby maraton był tańszy jednak co roku kwota wzrasta. Może wykorzystać 40 lecie - pomyśleć o tańszym maratonie. Nie o taką formułę nam chodziło. Apel - opracować nową formułę Stowarzyszenia sportowego i przekazać 150.000 zł na organizację maratonu, może na początek trochę więcej ale i tak będzie to taniej.

Radny A. Bójko - Komisja Rewizyjna - zajmowała się maratonami a szczególnie maratonem 2005. Wnioski były przez Komisję wypracowane. Przewodniczący KR nie odczytał protokołu dlatego wnioskuję o odczytanie protokołu z kontroli maratonu i zapoznanie radnych jakie były uchybienia, co jest do naprawienia. Mówi się, że wszystko jest dobrze a tak nie jest.

Radny Z. Myszkowski - jak to jest pani Przewodnicząca, że od członka komisji Rewizyjnej dowiadujemy się, że są jakieś nieprawidłowości jeśli chodzi o maraton, o których Rada powinna wiedzieć i takich spraw Radzie pani nie przedstawia. Komisja Rewizyjna jest jedyną komisją , która ma pewne obowiązki wobec Rady i pani powinna przypilnować aby te obowiązki zostały wypełnione. Proszę powiedzieć dlaczego tak lakoniczne i poniżej wszelkiej krytyki jest składane sprawozdanie z pracy Komisji Rewizyjnej a pani Przewodnicząca na to nie reaguje.

Mieszkaniec gminy - nie należy pobierać opłat za wejścia na imprezy podczas Dni Dębna.

Radny Z. Myszkowski - może wycofać ten pkt z porządku obrad i rozpracować temat na następnej sesji RM.

Radny K. Witkowski - pan Adam mówił o nieprawidłowościach. Uważam , że jest to zbyt mocne słowo. Chodzi o spostrzeżenia komisji lub uwagi.

Radny A. Bójko - tz ja nie mogę stwierdzić nieprawidłowości i nie mam tego na myśli. Mam jednak na myśli wnioski i spostrzeżenia komisji, które mogą rzutować na organizację przyszłego maratonu.

Radny Z Myszkowski - myślę, że sprawozdanie możemy przyjąć. Burmistrz jednak niech przyjmie zobowiązanie, że te wnioski KR zostaną Radnym przedstawione na najbliższej komisji i sesji. Musimy jeszcze zastanowić się nad finansami organizacji maratonu w 2006 roku i formuły maratonu jako mistrzostw Polski.

Przewodnicząca RM - kto jest za przyjęciem informacji OSiR w sprawie organizacji maratonu 2005 roku.

Stan radnych na sali 19

Głosowanie; 17 za

2 wstrzymujących się

Stwierdzam, że Rada przyjęła informację. Załącznik nr 7

===================================================

PKT 5 - Informacja z działalności Centrum Wspierania Biznesu w Dębnie.

Komisje przyjęły informację.

Pani J.Stąsiek - odpowiadam na pytanie dotyczące osób, które otrzymały z CWB pomoc. Odczytała informację. Załącznik nr 8

Przewodnicząca RM - kto jest za przyjęciem informacji z CWB?

Stan 19

Głosowanie : za 18

1 wstrzymujący

Stwierdzam, że Rad przyjęła informację. Załącznik nr 9

PKT 6 informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie utrzymania czystości , porządku w MiG Dębno.

Komisje przyjęły informację w zakresie utrzymania czystości i porządku w MiG Dębno oraz zCZG 12.

Radny B Ircha - w Dębnie wiadomo gdzie wyrzucają śmieci i myją samochody nad rzeczką. Może by umieścić tablicę - droga dojazdowa 259. Wzmóc nadzór nad miejscami gdzie ludzie lubią wyrzucać śmieci. Zaapelować do tych co sprowadzają różne rzeczy i na koszt PUK chcą aby im to zabierać spod posesji bo nie sprzedali na targu. Niech każdy na własny koszt pozbywa się tych rzeczy a nie na koszt gminy.

Radny A. Dobropolski - do SM - by zwrócili uwagę aby psy na cmentarz nie wprowadzać.

Pani D Mielczak - sprawa wykaszania trawy wokół pojemników . Jest to obowiązkiem CZG 12 , jednak w ramach prac Dróżnik sprzątamy wokół pojemników we własnym zakresie miarę możliwości, ponieważ jest to wizerunek naszego miasta.

Radny K. Witkowski - w dniu wczorajszym był ten problem podnoszony. Chodziło o to, że trawa jest wykoszona ale nikt tego nie sprząta.

Radny M Jacura - co z rekultywacją naszego śmietniska. Jak to wygląda w budżecie CZG 12?

Burmistrz - CZG rekultywuje 3 śmietniska dla Dębna wykonywany będzie projekt techniczny w tym roku. Wykonanie rekultywacji rozciągnie się na najbliższe lata.

Radny S. Witkowski - sprawa pojemników przy Familii na Drodze Zielonej stoją na środku drogi. Kto za ten fakt odpowiada. Te sprawy muszą być na bieżąco opróżniane i sprzątany teren wokół. . Prosiłem o informację w zakresie sprzątania oklejonych słupów energetycznych. Są tablice do wieszania różnych informacji a nie słupy energetyczne. Czy powstaną nowe tereny zielone w mieście.

Pani D. Mielczak - jeśli chodzi o oklejanie słupów energetycznych są one własnością Zakładu Energetycznego i nie możemy ingerować w te sprawy. My odpowiadamy za porządek na tablicach ogłoszeniowych. SM powinna interweniować. Jeśli chodzi o tereny zielone większości są komunalne i całe miasto nam zarasta należy z tym w pierwszej kolejności walczyć.

Przewodnicząca RM - kto jest za przyjęciem informacji z realizacji zadania utrzymania czystości, porządku na terenie MiG Dębno?

Stan radnych na sali 18.

Głosowanie: za jednogłośnie.

Stwierdzam, że Rada przyjęła informację. Załącznik nr 10

PKT 7 - informacja z działalności z CZG 12

Komisja przyjęła informację z CZG 12.

Przewodnicząca RM - kto jest za przyjęciem informacji z działalności CZG 12?

Stan radnych na sali 18

Głosowanie: : za 17

1 wstrzymujący się.

Stwierdzam, że Rada przyjęła informację. Załącznik nr 11

========================================

PKT 8 b - projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę odprowadzenie ścieków do kanalizacji miejskiej na terenie MiG Dębno.

Komisja wspólna nie przyjęła projektu uchwały.

Burmistrz MiG - po wczorajszej komisji przygotowany został projekt uchwały o ewentualnych dopłatach. Nie podjęcie uchwały o nowych taryfach i nie podjęcie dalszej dyskusji o dopłatach spowoduje, że nowa taryfa wejdzie automatycznie. Może być sytuacja, że ktoś z państwa postawi wniosek o dopłatach to na tę okoliczność przygotowany jest projekt uchwały.

Radny J. Baranowicz - mnie interesuje ile będzie płacił Kowalski i Baranowicz. Różnica do poprzednie stawki jest 0.34 gr. Ja do tej pory płaciłem 4.79 zł.

Burmistrz MiG - nie stawka była 4.99 brutto.

Radny J. Baranowicz - nikt mnie nie powiadomił o nowych taryfach.

Burmistrz MiG - zwiększenie jest na poziomie 12 groszy plus podatek Vat łącznie 14 groszy burutto.

Radny A. Dobropolski - czy bilans PWiK został zakończony za 2004 rok

Prezes PWiK - bilans został zakończony, wynik zamknął się stratą 46.000 zł.

Mieszkaniec - czym uzasadniona jest podwyżka wody i kanalizacji. Czy spółka może przedstawić koszty niezależne od spółki. Czy spółka dysponuje programem oszczędnościowym. Wielu miejscach woda jest pobierana poza licznikiem, czy spółka reaguje na taki sprawy i czy jest poddawana kontroli zewnątrz.

Prezes PWiK - koszty w ubiegłym roku wzrosły na skutek wzrostu podatku od nieruchomości i zmniejszeniu się amortyzacji. Bilans spółki podlega badaniu. Jeśli chodzi o oszczędności to głównie w pozycji energia elektryczna.

Burmistrz MiG- spółki właściciel czyli gmina kontroluje nadzoruje po przez Radę Nadzorczą. Osoby w Radzie Nadzorczej muszą mieć skończony odpowiedni egzamin państwowy. W tej chwili jednoosobowo sprawuję funkcję właścicielską wobec spółek, odpowiadam za stan finansów.

Pan Tokarski - wszystkie ceny wzrastają. Czy UMiG jest przygotowany na przyjęcie ludzi eksmitowanych z mieszkań na skutek nie płacenia za mieszkania?

A. Kornaś - w tej chwili opracowywany jest projekt na budynek socjalny na 42 mieszkania.

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków do kanalizacji miejskiej na terenie MiG Dębno?

Stan radnych na sali 19

Głosowanie: za 0

9 przeciw

10 wstrzymujących się.

Stwierdzam, że Rada nie podjęła uchwały. Projekt uchwały stanowi załącznik nr 12

PKT 8 c - projekt uchwały w sprawie utworzenia obwodu odrębnego w Szpitalu Powiatowym w Dębnie dla przeprowadzenia wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej.

Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały.

Przewodnicząca RM - kto jet za podjęciem uchwały w sprawie utworzenia obwodu odrębnego w Szpitalu Powiatowym w Dębnie dla przeprowadzenia wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej.

Stan radnych na sali 19

Głosowanie: za jednogłośnie

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr XLVIII/286/2006. Załącznik nr 13

======================================

PKT 8 d - projekt uchwały w sprawie utworzenia obwodu odrębnego w Szpitalu Powiatowym w Dębnie dla przeprowadzenia wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.

Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie utworzenia obwodu odrębnego w Szpitalu Powiatowym w Dębnie dla przeprowadzenia wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.

Stan Radnych na sali 19

Głosowanie: za jednogłośnie.

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr XLVIII/287/2005. Załącznik nr 14

PKT 8 e - projekt uchwały w sprawie odwołania ze składu Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej B. Irchy

Przewodnicząca RM - odczytała rezygnację B. Irchy z członka Komisji Rewizyjnej.

Pismo B. Irchy stanowi załącznik nr 15.

Komisje wyraziły negatywną opinię do projektu uchwały.

Przewodnicząca RM - odczytała projekt uchwały. Kto jest za podjęciem uchwały w sprawie odwołania ze składu osobowego Komisji Rewizyjnej RM Bogumiła Irchę?

Stan radnych na sali 19

Głosowanie: za 7

10 przeciw

2 wstrzymujących się.

Stwierdzam , że Rada nie podjęła uchwały. Załącznik nr 15

Radny B. Ircha - nie ma takiej siły, która zmusi radnego do pracy. Natomiast po głowie chodzi grupie zarządzającej, że gdy Ircha będzie mniej chodził na komisje mnie pieniędzy będzie przekazywał dla Szkoły w Barnówku. Otóż tak nie będzie. Jest to gest rozpaczy. Jest to grupa która nie ma szacunku i logiki. Jak chce coś załatwić to wg własnego widzimisię. Inne racje nie są brane pod uwagę. Na Komisji Rewizyjnej z panem Bójką nie mam żadnej możliwości. Komisja Rewizyjna jest wyjątkowo impotenta. Jak tworzyliśmy koalicję to u pana Krzysia w Uniwersalu uzgadnialiśmy, że ja będę przewodził Komisji Rewizyjnej. Myślałem, że jaśniej, lepiej i otwarcie będziemy sprawować władzę - niestety tak się nie stało, jest mi bardzo przykro. Pani Przewodnicząca na skutek mojej interwencji została przewodniczącą i bardzo tego żałuję.

Przewodnicząca RM - wiem, że ta Rada mnie wybrała a nie pan.

Rady A. Brzozowski - ja przyznam, że z żalem przyjąłem wniosek Bogumiła o odejściu z Komisji Rewizyjnej. Chciałem pochwalić i podziękować koledze, że w ostatnich miesiącach pracowało nam się dobrze. Mówię to poważnie. Protokół z kontroli OSiR a głównie maratonu przyjęliśmy jednogłośnie. Wnioski sa różnej wartości ale generalnie kierunek dociekań jest dobry. Chcę powiedzieć, że ton pracy nadawał kolega Bogumił, nie ja inicjowałem ale kolega Bogumił, kierunki pracy, dyskusję i wnioski. Zgodziliśmy się z jego punktem widzenia, w niektórych momentach w 100%. Uważam, że KR jest tak spolaryzowana jak żadna. Każdy z pięciu członków komisji ma prawo wnieść swoje uwagi i je wnosi. Szanując zdanie kolegi Irchy nie chętnie odnoszę się do jego wniosku o rezygnacji i zagłosowałem przeciwko. Myślę, że kolega nabierze ochoty do pracy w KR, wiemy już jak reagować na nasze różnice poglądów czy charaktery i wykorzystać to należy z pożytkiem. Proszę kolegę Bogdana aby wycofał tą myśl i dalej z nami pracował.

Radny B. Ircha - Chciałbym zapoznać się jak pracuje się w Komisji Oświaty Kultury i Spraw Publicznych. W Komisji Rolnej pracowałem i wiem na czym rzecz polega. Panie wielo pokoleniowy radny , wnioski są i leżą sobie a burmistrz na nie reaguje. Radni tacy są jacy są a społeczeństwo praktycznie nie ma możliwości. Ja w komisji Rewizyjnej nie rozwinę się a jedynie jeszcze bardziej zgłupieję.

PKT 8 h - Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian do uchwały nr XXXVIII/241/2004 RM w Dębnie z dnia 30.XII.2004 w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2004.

Komisje przyjęły projekt uchwały

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie wprowadzenia zmian do uchwały nr XXXVIII/241/2004 RM w Dębnie z dnia 30.XII.2004 w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2004.

Stan radnych na sali 18

Głosowanie: za jednogłośnie.

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr XLVIII/ 288/2005. Załącznik nr 16

================================================

PKT 8 i - projekt uchwały w sprawie zmiany WPI na lata 2005-2009

Komisje przyjęły projekt uchwały.

Przewodnicząca RM Kto jest za podjęciem uchwały w sprawie zmian do WPI na lata 2005-2009.

Stan radnych na sali 18

Głosowanie: za jednogłośnie

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr XLVIII/289/2005. Załącznik nr 17

PKT 8 j projekt uchwały w sprawie zmian treści uchwał Plan Odnowy wsi na " Plan Rozwoju Wsi"

Komisje przyjęły projekt uchwały.

Przewodnicząca RM - odczytała treść uchwały. Kto jest za podjęciem uchwały?

Stan radnych na sali 18

Głosowanie: za jednogłośnie.

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę, nr XLVIII/285/2005 Załącznik nr 18

PKT 8 k - projekt uchwały w sprawie pokrywania kosztów dojazdu uczniów do szkół podstawowych i gimnazjów na terenia MiG Dębno.

Radny P. Chrobak - Komisja wypracowała wniosek o zmianę zapisów w projekcie uchwały w § 1 na brzmienie: pokryć koszty dowozu uczniów z miejscowości Chwarszczany, Gudzisz, Reczyce do Szkoły Podstawowej w Dargomyślu, Gimnazjum Publicznego w Dębnie i Gimnazjum Publicznego w Smolnicy oraz z miejscowości Mostno, Więcław i Łaz do Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Barnówku.

Burmistrz - tak jak zaznaczyłem w sprawozdaniu podtrzymuję pierwotną wersję projektu uchwały gdzie w dniu wczorajszym nad tą sprawą dyskutowaliśmy. Sprawa dotyczy dwóch szkół publicznej i niepublicznej. Proponuję i stawiam wniosek o zajęcie stanowiska Rady, że Rada wyraża wolę dowożenia uczniów do Niepublicznej Szkoły w Barnówku z Mostna, Więcławia i Łaz . Zapisać to w protokole i na następnej sesji stosowna uchwała się pojawi. Proponuję takie stanowisko do przegłosowania na dzisiejszej sesji.

Chodzi o finansowanie dowozu uczniów przez gminę do Niepublicznej Szkoły w Barnówku i publicznej Szkoły w Dargomyślu. Nad tym dzisiaj zagłosujemy.

Przewodnicząca RM - sprawę musimy jeszcze uzgodnić z radcami prawnymi których obecnie nie ma. Nie udało nam się załatwić tego tematu na dzisiaj.

Radny Z. Myszkowski - to znaczy, że projekt uchwały nie był dyskutowany z radcą prawnym.

Burmistrz MiG - pani Boła na proponowaną zmianę na komisji nie chciała się jednoznacznie wypowiedzieć i nie mamy do końca opinii w tej kwestii. Po otrzymaniu opinii przygotujemy projekt uchwały do podjęcia na sesji w lipcu.

Przewodnicząca RM - Kto jest za przyjęciem wniosku Burmistrza w sprawie wyrażenia woli sfinansowania dowożenia uczniów z Więcławia, Mostna i Łaz do Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Barnówku oraz z Chwarszczan, Gudzisza i Reczyc do Publicznej Szkoły Podstawowej w Dargomyślu. Odpowiednia uchwała zostanie podjęta na sesji w lipcu.

Stan radnych na sali 19

Głosowanie: za 16

3 wstrzymujących się

Stwierdzam, że wniosek został przyjęty przez Radę. Świadczy to o tym, że sesja będzie w miesiącu lipcu.

Projekt uchwały stanowi załącznik nr 19

==========================

PKT 8 L - projekt uchwały w sprawie zakazu sprzedaży , podawania i spożywania napojów alkoholowych.

Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Radny Z. Myszkowski - mam wątpliwości co do tak długiego okresu. W sumie impreza trwa 2 dni i to nasilenie młodzieży będzie tylko 2 dni.

Burmistrz MiG - zastanawiałem się na jak długi okres zakazać sprzedaży. Kostrzyn prosił nas o 5 dni od 3 do 7 sierpnia . Rada też przyjęła taka propozycję.

Radny J. Baranowicz - chodzi tu o jedno gdybyśmy nie podjęli tej uchwały tak jak podjął Kostrzyn i coś by się stało pod wpływem alkoholu mieli by pretekst, że oni zwracali się do gminy Dębno o zakaz sprzedaży alkoholu i nie zastosowano tego. Była by zła opinia o Radzie naszej. Kto jednak będzie chciał się napić to i tak się napije.

Przewodnicząca RM - odczytała projekt uchwały. Kto jest za podjęciem uchwały w sprawie zakazu sprzedaży podawania i spożywania napojów alkoholowych.

Stan radnych na sali 19

Głosowanie : za 16

2 przeciwnych

1 wstrzymujący

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr XLVIII/290/2005. Załącznik nr 20

PKT 9 - Odpowiedzi na zapytania i złożoną interpelację na sesji w dniu 31.05.2005 r.

Burmistrz MiG- odnośnie PKS - poinformowali nas że będą zmiany w kursach. Względy ekonomiczne decydują o utrzymaniu kursów. Prosiłem aby PKS jeszcze raz rozważył zmianę tych kursów. Sprawę Bogusławia będziemy wyjaśniać w dalszym ciągu. Notka prasowa z maja zespołu Mali Cychrowiacy” - pani Dyrektor Szkoły miała złożyć wyjaśnienie w prasie, ponieważ notka prasowa nie jest zgodna z prawdą. Strona internetowa funkcjonuje, jedynie została zamknięta księga gości ale kontakt mieszkańców z Urzędem dalej funkcjonuje. Dlaczego zapadła taka decyzja wyjaśniłem w Merkuriuszu . Ta forma nie ma zabezpieczenia i kontroli nad anonimami. My jesteśmy osobami publicznymi ale pojawiały się anonimy na osoby trzecie. Urząd odpowiada za wszelkie treści , które są na stronie internetowej. Osoba fizyczna mogła by podać Urząd do Sądu za oczernianie na stronie internetowej. Zakładamy zmianę strony internetowej, przemodelujemy tą stronę tak aby nie były to anonimy. Każdy będzie musiał się podpisać i będzie odpowiadał za to co pisze. My będziemy wiedzieć komu odpowiadać. Co do pisma pana Muzyki - zwróciliśmy się do prokuratury i zajmie on swoje stanowisko.

Przewodnicząca RM - założyłam dokumentację pana Muzyki. Była podjęta uchwała niekorzystna dla Pana Muzyki i odwołał się pismem.

Odczytała treść pisma.

Zwróciłam się do Kierownika RiI o wyjaśnienie tej sprawy i otrzymałam pisemną odpowiedź jakby podtrzymującą te działania, które były wcześniej robione w kontekście podjętej uchwały. Po analizie dokumentów nic nowego tu nie można wnieść. Sprawa fałszowania dokumentów podlega rozstrzygnięciu sądowemu. Burmistrz zwrócił się o informację do prokuratury na jakim etapie jest prowadzone dochodzenie. Do chwili obecnej nie otrzymaliśmy informacji. Musimy czekać na rozstrzygnięcia sądowe. Co do podłączeń -jeśli prawo pozwala to kwestia wniosku. Dokumenty na tamten czas świadczyły przeciwko państwu Muzykom i nie można było wykonać podłączenia. Niema naszej złej woli, aby szkodzić państwu Muzykom, ale póki co mamy takie dokumenty a nie inne.

Burmistrz - teren dla hurtowni pani Bladyniec - faktycznie była sprzedaż budynku. Jednak brak planów spowodował sprzedaż tylko budynku po obrysie. W tej chwili jesteśmy na etapie decyzji podziałowej i będziemy kontynuować tą sprawę. Sprawa biedronki jesteśmy na etapie projektów i rozmów . Wiem, że biedronka przymierza się do modernizacji placu. Wszystko jest na etapie projektów. Jeśli chodzi o Pl. Konstytucji to 4 lipca jest posiedzenie Komisji Ruchu i przekierujemy wnioski. Sprawa PEC - faktycznie Główna Księgowa w PEC- u jest ciocią dla Prezesa i pracuje tam już 25 lat, a pan Prezes 14 lat. Tak się zdarzyło, że pan Prezes dwa lata temu został wybrany na to stanowisko, wówczas nie miałem takiej informacji. Pani ta w niedługim czasie odejdzie na emeryturę i druga osoba na to stanowisko dokształca się i musi być wprowadzona. Na przełomie roku nastąpi zmiana Głównej Księgowej w PEC -u. Co do przedszkola to faktycznie zatwierdziliśmy kwotę na oddział przedszkolny Sprawa dzikich wysypisk - reakcja powinna być natychmiastowa aby kogoś złapać na gorącym uczynku i to jest najskuteczniejsza metoda.

Kierownik RiI - sprawa ul. Słonecznej wstrzymaliśmy się celowo z realizację ze względu na możliwość otrzymania mniejszej kwoty z realizacji Hajnówka. W dniu jutrzejszym kończy się termin oprotestowania i podpisujemy umowę na Hajnówkę i na Słoneczną Jeśli chodzi o kanalizację postaram się przygotować pisemną odpowiedź i dołożyć do materiałów sesyjnych. Poinformuję o możliwościach załatwienia tematu.

Kierownik BN - otrzymanie warunków zabudowy trwają około dwóch miesięcy. Zabezpieczymy w Cychrach obiekty przed dostępem osób trzecich. W poniedziałek jest posiedzenie Komisji ds. organizacji ruchu i temat luster zostanie przedstawiony.

Prezes PEC - uzupełniając wypowiedź pana Burmistrza faktycznie Główna Księgowa w PEC jest moją ciocią. Spółka powstała w 1992 roku i ówczesny Kierownik z panem Staborskim ogłosili konkurs na Głównego Księgowego i ten konkurs wygrała pani Stacewicz i sprawuje tą funkcję do dnia dzisiejszego. Nigdy nie było żadnych komplikacji spornych , że jest to moja rodzina i ja od samego początku nie pełniłem w PEC najwyższej funkcji i 2002 zostałem wybranym na Prezesa. Jeśli chodzi o restrukturyzaję , którą radny Jacura chciałby bardzo przeprowadzić w przedsiębiorstwie , chciałbym wyjaśnić bo chodzą pogłoski - umysłowych osób pracuje 6. Trzy osoby prowadzą część księgową , trzech mężczyzn łącznie ze mną tj. pan który prowadzi sprawy BHP i fakturowanie, drugi pan obsługę indywidualnych odbiorców i wspólnot mieszkaniowych. Mamy 10 osób fizycznych, którzy wykonują różne prace na terenie miasta i gminy Dębno. Jest sprzątaczka, kierowca, obsługa kotłowni lokalnych, węzłów i sieci cieplnych. Jeżeli radny Jacura widzi możliwość udoskonalenia lub poprawy pracy naszego przedsiębiorstwa ja bardzo proszę przyjść i porozmawiamy, abym mógł przedstawić Radzie Nadzorczej nowy schemat zadań i zakresy obowiązków pracowników.

Pani E. Kotowska - przedszkole przy ognisku prowadzone jest przez Stowarzyszenie Salezjańskie. W związku z tym ani mój Wydział ani Urząd nie ma prawnych kompetencji w ingerencję funkcjonowania tego przedszkola. My prowadzimy tylko rejestr. To ognisko powstało z inicjatywy poprzedniej Rady jednakże nie zostały podpisane jakiekolwiek dokumenty o zasadach pracy, finansowania i rekrutacji do, takiej dokumentacji w ogóle nie ma . W czwartym roku funkcjonowania był spór o to, że do tego przedszkola uczęszczają dzieci które nie powinny. Komisja oświatowa łacznie z panem Jacurą była w przedszkolu spotkali się z Dyrektorem i zapoznała się z zasadami funkcjonowania przedszkola. Właśnie prośba pana Dyrektora o finansowanie ogniska zostało zaakceptowane przez Radę. Do tego przedszkola mogą uczęszczać dzieci ze skierowaniem z OPS i wszystkie dzieci mają taką klauzulę. Na dzień dzisiejszy dwie grupy po 15 dzieci mają takie skierowania więc jaka jest zasadność tego żebyśmy podważali te skierowania. Ja nie mam żadnych kompetencji do tego, czy OPS zakwalifikował prawidłowo czy nieprawidłowo - nie moje zadanie i nie moja rola. Ponieważ ustawa o systemie oświaty wprowadziła nowy zapis o wczesnym wspomaganiu dzieci i dotyczy to dzieci przedszkolnych grup od 3-5 lat i przy złożeniu państwu informacji o przedszkolach zaproponowałam utworzenie ognisk bez bawienia się w kwalifikacje komu się należy a komu nie. Przyjęliśmy zasadę, że wszystkie dzieci chętne będą mogły do takich ognisk uczęszczać nie na takiej jednak zasadzie jak jest u księdza, bo nie mamy takich możliwości finansowych ani takiej potrzeby . Zaproponowaliśmy funkcjonowanie tych ognisk przedszkolnych na innych zasadach, tak aby obejść kartę nauczyciela, który jest najbardziej czynnikiem kosztogennym jeśli chodzi o utrzymanie tych ognisk. Przypiszemy działanie ognisk przedszkolnych do DOK, ze statutem się zgadza i taka działalność na terenach wiejskich i miejskich możemy prowadzić. Powstał spór co dalej z tym przedszkolem u księdza uznaliśmy z panem Burmistrzem, że zanim ruszymy z nowym projektem pozostawimy ten sam stan rzeczy jaki mamy, czyli na zasadzie skierowań do ogniska i finansowanie na dotychczasowych zasadach.

Radny M Jacura - na komisji pytałem o ilości skierowanych dzieci przez OPS. Uważam, że dogłębnie temat nie został sprawdzony mimo, że rok temu temat był wycofany. Do półrocza przedszkole mało działać jak działało i temat miał być zamknięty.

Radny A. Dobropolski - jaki koszt dziecka przy parafii a koszt dziecka przy szkole. Jaka jest różnica.

Kierownik OKiS - 5700 zł koszt jednego dziecka w przedszkolu. Przy ognisku nie znam kosztów bo my pokrywamy w ognisku prze parafii koszt jednego etatu.

Radny A. Dobropolski - to o co tu chodzi. Rodzice nie narzekają na przedszkole przy parafii to niech ono funkcjonuje.

Kierownik OKiS - mi chodziła abyśmy z programem wystartowali jednocześnie i na wsi i w mieście. Wszyscy wiemy, że dzieciom ze środowiska patologicznych należy umożliwić uczęszczanie do takich przedszkoli. Należy ten problem załatwić tak aby obie strony były zadowolone. Stowarzyszenia i ich działalność wyjęta jest z pod naszej jurysdykcji. Stowarzyszenia nie mogą teraz być wprost dotowane. Gdybyśmy od 2006 roku chcieli prowadzić ognisko przy parafii to musielibyśmy ogłosić konkurs ofert na zlecenie takiego działania.

Radny J Głuszko - ja przyjmuję odpowiedź burmistrza ale jako Urząd mający certyfikat jakości powinna być odpowiedzi na piśmie. Aby ludzie przez radnych nie musieli dowiadywać i wyjaśniać sprawy. W sprawie wyjazdu młodzieży do Polic - nie dotowałem z własnych pieniędzy a dotowane było z gminnych pieniędzy. Dzieci, które jadą do Dębna na występy bardzo często wracają bez jednego cukierka. Nikt ich nie zasponsoruje, ani jako Burmistrz za państwowe pieniądze.

Kierownik OKiS - RS przeznaczyła na zakup butów a z budżetu Burmistrza na zakup serdaków. Zespół otrzymał z OKiS dofinansowanie wysokości 5.00 zł. Rada Dyrektorów dzieli pulę nadgodzin do dyspozycji i opiekun otrzymuje dodatkowe nadgodziny na prowadzenie tego zespołu. Myślę, że zabezpieczenie zespołu jest z naszej strony optymalne.

Radny M Jacura - przesył jest droższy od producenta ciepła. Stawka z przetargu czyli cena ciepła zostało nam zabrane 5 % i wkalkulowane w przesył. Na dzień dzisiejszy proponuje się 15 % a 5% zostało wkalkulowane. Utrzymywanie spółki PEC z samego przesyłu nie jest możliwe. W to wchodzi dzierżawa ., którą zapłaci producent ciepła i nie wiem czy to wystarczy aby utrzymać spółkę PEC.

Prezes PEC - cena ciepła składa się z ceny wytworzenia i przesyłu. Cena przesyłu nie przekracza ceny wytworzenia. Cena przesyłu mieści się w granicach 8-9 zł za GJ w cenie jednoczłonowej. Taka cena obowiązuje przez do czasu zatwierdzenia następnej taryfy. Jeżeli mówimy o zabraniu 5% i niby wkalkulowaliśmy sobie w koszty jest to nie do końca prawdą bo te 20 % było ceną ciepła z 2003 roku a oferowanej przez dzisiejszego dostawcy ciepła była niższa o 20%. Faktyczna obniżka ceny będzie o 17%. Nie przedsiębiorstwo zabrało a przez rok 2004 spadła stawka wytworzenia 1 GJ czyli przedsiębiorstwo starało się obniżyć koszty. Przedsiębiorstwo nie może sobie podwyższyć ceny bo cena zatwierdzana jest przez URE i musimy przedstawić takie koszty jakie faktycznie mamy.

Radny J Baranowicz - w sprawie Muzyki nie chodzi kto ma racje ale ważne jest załatwianie spraw obywateli. O tym, że przyłącze powinno być wykonane do posesji. Należy zrobić wszystko aby jak najwięcej ludzi się podłączyło skoro kanalizacja jest wykonana. Opracować program kompleksowy danej miejscowości taki aby do każdej posesji było możliwe proste podłączenie do kanalizacji.

Burmistrz MiG - do tej pory nie było możliwości prawnych do wykonania przyłącza. Prawo budowlane mówi, że przyłącze leży po stronie odbiorcy mediów. Dotyczy to energetyki, gazu, wody i kanalizy. Przyłącza wykonane przez gminę są nie zgodne z prawem. W stosunku do pana Muzyki była komisja, która to sprawdzała.

Radny M Jacura - komisja była i fakty stwierdziła i na piśmie przedstawiła. Pan Muzyka zarzucił panu projektantowi, że studzienka jest źle zaprojektowana, przechodzi zbyt blisko jego obiektu. Pan Projektant dostosował się do tego i przesunął kolektor o prawie 3 metry. W dalszej części wyjaśniał nie możliwość dokonania podłączenia w związku ze z łożonym oświadczeniem przez pana Muzykę i Pana Karczewskiego. Stwierdził że pan Muzyka ma możliwość podłączenia się do kanalizacji.

Przewodnicząca RM - poinformowała że radny Ircha otrzymał odpowiedź na interpelację.

- wpłynęło pismo od pana Tołkacza - odczytała pismo. Poinformowała jaką pomoc została panu Tołkaczowi udzielona przez CWB.

Rada przekazuje sprawę pana Tołkacza Burmistrzowi do rozpatrzenia.

- pismo w sprawie utylizacji odpadów w miejscowości Rymań - odczytała

- pismo w sprawie szkolenia,

- prace nad budżetem - informacja.

PKT 9 Sprawy różne.

Pan R. Mielcarek - czy jest opracowany program imprez dla młodzieży,

Kiedy RENTGEN będzie udostępniony dla mieszkańców.

Kierownik OKiS - na sesji majowej była informacja w zakresie zajęć dla dzieci i młodzieży w okresie wakacji. Informacja o zajęciach będzie na tablicach ogłoszeń.

Burmistrz MiG - realizowaliśmy porozumienie i szpital miał realizować decyzję sanepidu.

Kierownik RiI - uruchomienie rentgena nie jest sprawą Urzędu. Po stronie Urzędu było ogłoszenie przetargu i dostarczenie aparatu pod wskazany adres.

Radny A. Dobropolski - mam prośbę do pana Kornasia - na ul. Sportowej od Gorzowskiej do Myśliborskiej można oberwać zawieszenie. Na ul. Mireckiego woda płynie pod górę.

Burmistrz MiG - Rada powiatu dyskutowała na temat szpitala w Dębnie. Chodzi o plan restrukturyzacji.

Radny Z. Myszkowski - zdziwiła mnie informacja jaką tu uzyskaliśmy i chcę wyrazić swój pogląd , a mianowicie informacja wobec pana Prezesa PEC . Zadziwia mnie fakt, że taka informacja nie była znana panu Burmistrzowi. W świetle tej sytuacji rzetelność pana Prezesa PEC -u staje pod znakiem zapytania. Skoro brak takiej informacji podstawowej i rozumiem, że od strony prawnej odległość tego powinowadztwa może nie wpływać na działania , jednak pan Burmistrz powinien być o takiej sprawie poinformowany. Chciałbym aby na przyszłą sesję pan Burmistrz tą sytuację wyjaśnił.

Przewodniczący RM - sesja 28 lipca godz. 10.00 . Komisje zostaną uzgodnione.

W związku z wyczerpaniem się porządku obrad zamykam sesję Rady Miejskiej w Dębnie.

===========================================

Protokołowała Przewodnicząca RM

Ewa Bajkiewicz Helena Sługocka

1

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Arkadiusz Mazepa 25-08-2005 09:15
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 25-08-2005
Ostatnia aktualizacja: - 25-08-2005 09:15