Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Dębnie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Protokół z Sesji Nr XLIV z dnia 28.04.2005 r.


Protokół z przebiegu XLIV sesji Rady Miejskiej w Dębnie w dniu 28.04.2005 r.

Obrady rozpoczęły się o godz. 10.00

Zakończyły się o godz. 15.00

Przewodnicząca RM Helena Sługocka - otworzyła obrady i przywitała wszystkich obecnych na sesji.

Stwierdziła, że na sesji obecni są: Burmistrz MiG, Z-ca Burmistrza, Nadleśniczy Nadleśnictwa Dębno, przedstawiciele starostwa powiatowego w Myśliborzu,, prezesi , dyrektorzy i kierownicy jednostek gminnych, kierownicy wydziałów UMiG, sołtysi wsi, mieszkańcy MiG, prasa lokalna i regionalna.

Lista obecności stanowi załącznik do protokołu nr 1.

Stwierdziła, że na stan 21 radnych w obradach udział bierze 20

Nieobecny - radny Ryszard Święcicki.

Lista obecności radnych na sesji stanowi załącznik nr 2.

Poinformowała, że wpłynął wniosek od Burmistrza w sprawie wprowadzenia do porządku obrad projektów uchwał w sprawie:

7 d- zatwierdzenia Planu Odnowy wsi Dolsk,

7 e- zatwierdzenia Planu Odnowy wsi Smolnica,

7 f - zatwierdzenia Planu Odnowy wsi Dargomyśl,

7 g- zatwierdzenia Planu Odnowy wsi Krześnica.

Pismo od Burmistrza stanowi załącznik nr 3

Kto jest za wprowadzeniem do porządku obrad 4 projektów uchwał?

Stan radnych na sali 20

Głosowanie: za jednogłośnie.

Stwierdzam, że projekty uchwał zostały wprowadzone do porządku obrad.

Porządek sesji :

  1. Sprawy regulaminowe:

a/ otwarcie sesji RM,

b/ stwierdzenie kworum,

c/ przyjęcie protokołu z przebiegu XLIII sesji RM,

d/ informacja Przewodniczącego RM o działaniach podejmowanych między

sesjami.

  1. Sprawozdanie z działalności Burmistrza MiG Dębno,

a/ pytania do sprawozdania,

b/ odpowiedzi dotyczące sprawozdania,

c/ przyjęcie sprawozdania z działalności Burmistrza.

3. Interpelacje i zapytania radnych.

  1. Realizacja polityki mieszkaniowej i wypłat dodatków mieszkaniowych.

  2. Analiza stanu bezpieczeństwa w MiG Dębno.

  3. Informacja z działalności spółek gminnych: PEC. PWiK, ZGM, PUK.

  4. Podjęcie uchwał w sprawie:

a/ zmiany budżetu i zmian w budżecie MiG Dębno na 2005 rok,

b/ utworzenia rachunku dochodów własnych dla WTZ w Dębnie,

c/ współfinansowania remontów elewacji frontowych i szczytowych

budynków mieszkalnych na terenie Dębna w ciągu ulic Mickiewicza,

Armii Krajowej, Kostrzyńskiej, Piłsudskiego, pl. Konstytucji 3 Maja,

d/ zatwierdzenia planu rozwoju miejscowości pod nazwą "Plan Odnowy wsi

Dolsk",

e/ zatwierdzenia planu rozwoju miejscowości pod nazwą "Plan Odnowy wsi

Smolnica",

f/ zatwierdzenia planu rozwoju miejscowości pod nazwą "Plan Odnowy

wsi Dargomyśl",

g/ zatwierdzenia planu rozwoju miejscowości pod nazwą "Plan Odnowy

wsi Krześnica",

h/ zmiany uchwały nr XXXIII/213/2004 w sprawie nadania Statutu OPS.

8. Odpowiedzi na zapytania.

  1. Sprawy różne.

10. Zamknięcie sesji RM.

Przewodnicząca RM - czy są pytania do porządku obrad?

Pytań nie było.

Kto jest za przyjęciem porządku obrad z naniesionymi poprawkami?

Stan radnych na sali 20

Głosowanie: za jednogłośnie.

Stwierdzam, że porządek został przyjęty.

Protokół z przebiegu XLIII został sporządzony i wyłożony w Biurze Rady.

Dotychczas nie wniesiono uwag. Czy w dniu dzisiejszym ktoś chce wnieść uwagi do porządku obrad?

Uwag nie było.

Kto jest za przyjęciem protokołu z przebiegu XLIII sesji RM.

Głosowanie: za jednogłośnie.

Stwierdzam, że protokół został przyjęty

AD 1 d - informacja Przewodniczącego o działaniach podejmowanych między sesjami.

Przewodnicząca RM - złożyła sprawozdanie. Załącznik nr 4.

AD 2 - sprawozdanie z działalności Burmistrza MiG Dębno .

Burmistrz - przedstawił sprawozdanie z działalności za 01 04.do 28.04.2005 r.

Sprawozdanie stanowi załącznik nr 5

Przewodnicząca RM - czy są pytania do sprawozdania?

Radny M. Jacura - sprawa przyznanych pieniędzy na RTG . Jakie jest stanowisko Rady Powiatu o dalsze finansowanie zakupu RTG .

Burmistrz - kontaktowałem się z powiatem i różnica zostanie pokryta.

Radny J. Baranowicz - działki pod garaże jest propozycja zbycia w drodze rokowań

Burmistrz - sprzedane zostały 4 działki na pozostałe nie było nabywcy nie było nabywcy. Przy przetargach nie mam możliwości obniżenia cen i pozostały negocjacje. Może powstać tam około 20 garaży . Po opracowaniu planów będziemy wiedzieć jak daleko mogą być realizowane garaże.

Radny B. Ircha - na Komisji Rewizyjnej były dwa wnioski , aby gmina dowoziła dzieci do Barnówka zwłaszcza po przeżyciach Polaków po śmierci Papieża. Może jednak nastąpi zmiana decyzji w kwestii dowozu . Nie jest zasadne aby budynek sanepidu adaptować dla 90 uczniów gimnazjum dla dorosłych. Czy Burmistrz uzgadniał kandydatów i rozmawiał w sprawie komisji do zmian w zapisach Strategii Ekorozwoju. Czy firma EKO-INSTAL nie jest tą samą firmą co nie wykonała projektów na kanalizację wsi?

Burmistrz - nie jest to ta sama firma. Odnośnie Strategii Ekorozwoju - jeżeli ktoś chce być w innej komisji proszę o złożenie stosownego wniosku. Zapraszam do pracy w zespołach. Sprawa dowożenia - decyzja Rady i moja była już wielokrotnie w tej sprawie. Odpowiedź na piśmie zostanie udzielona.

Radny A. Dobropolski - w jakim czasie będą rozpatrywane podania o stypendia socjalne.

Burmistrz - od dwóch do trzech tygodni. Wpłynęło 1300 decyzji i należy je zweryfikować i odpowiedzi wysłać. Po okresie odwoławczym będziemy wypłacać. Regulować należności będzie my od stycznia.

Radny J. Baranowicz - mam opinię radcy prawnego, że uchwała nie została podjęta. Wniosek postawić po męsku i dać decyzję o dowożeniu lub nie dowożeniu.

Burmistrz MiG - odczytał opinię prawną w sprawie projektu uchwały głosowanej na sesji. Ja nie złożę wniosku o nie dowożeniu dzieci do Barnówka. Rada jasno się określiła. Rada się wypowiadała i bicie piany co miesiąc nie jest zasadne. Odczytał projekt uchwały z sesji XLIII.

Radny B. Ircha - zmusza nas pan do złożenia uchwały o nie dowożeniu. Rada nasza jest katolicka. Jak to ma się do wiary. Był artykuł o rodzinie u pana Kotasa - czy pan Burmistrz lub pani Kierownik OPS pofatygowaliście się odwiedzić tą rodzinę i pomóc jej w tak trudnej sytuacji.

Radny S. Witkowski - czy zmiana wynagrodzenia dla OSP mieszczą się w ramach budżetu. Chcę wiedzieć skąd środki dla OSP.

Burmistrz - sprawa była analizowana i od 1 kwietnia była podwyżka dla OSP.

Radny M Jacura - był pan w CZG 12 na walnym zgromadzeniu - czego dotyczyło. Należy zadbać aby w niedzielę i sobotę było czynne śmietnisko.

Burmistrz - temat walnego - co do ilości odpadów do Długoszyna mija się z faktami. Mamy trochę wyższe ceny śmieci. prowadzimy dalsze działania co do rekultywacji składowiska. Pozostają jeszcze trzy składowiska do rekultywacji. Czas przesunie się do dwóch lat. Wniosek radnego Jacury przekażemy dla PUK.

Przewodnicząca RM - kto jest za przyjęciem sprawozdania z działalności Burmistrza MiG Dębno.

Głosowanie : za 19

1 wstrzymujący

Stwierdzam, że sprawozdanie zostało przyjęte.

PKT 3 Interpelacje i zapytania.

Radny M. Jacura - należy opracować budżet tz. zapasowy w razie gdyby zaplanowane inwestycje nie zostały wykonane lub inne zadania. Dokonywać przetargi na inwestycje gdzie są pozwolenia .

Radny A. Dobropolski - co ze sprawę Frąckowiaków

Radny B Ircha - zgłaszam interpelację w sprawie dowożenia dzieci do Barnówka. Druga sprawa organów do MBS - Burmistrz obiecał że do tematu wrócił.

Interpelacje Radnego Irchy stanowią załącznik nr 6

Radny J. Głuszko - zapytania - nieznane zapachy wydobywają się na bazie. Wnioskuje o powołanie komisji i ustalenie co tam się dzieje. Sprawa remontu ulic - dokonano wycinkę drzew - czy to zostanie usunięte. W imieniu mieszkańców - strona internatowa Dębna zbyt uboga w informacje - jest historia a brak teraźniejszości. Należy ją uaktualniać.

Radny K. Witkowski - dochodzą fakty kończy się sprzedaż działek pod budownictwo jednorodzinne. zastanowić się nad osiedlem Sikorskiego pod tego typu budownictwo.

Radny S. Witkowski - utwardzenie placu przy Daszyńskiego - wydział RI nie ma decyzji Rady w tej sprawie.

PKT 4 Realizacja wypłat dodatków mieszkaniowych i polityki mieszkaniowej

Komisje przyjęły informację

Przewodnicząca RM - kto jest za przyjęciem informacji z realizacji wypłat dodatków mieszkaniowych i polityki mieszkaniowej?

Stan radnych na sali 20

Głosowanie; za 19

1 wstrzymujących się

Stwierdzam, że Rada przyjęła informację. Załącznik nr 7

PKT 5 Analiza stanu bezpieczeństwa w MiG Dębno.

Radny P. Chrobak - - na komisji Oświaty, Kultury i Spraw Publicznych stwierdzono , że mało widać SM i było zapewnienie, że sytuacja się poprawi. Komisja materiał przyjęła.

Radny K. Witkowski - na wspólnym posiedzeniu była omawiana sprawa bezpieczeństwa na ul. Mickiewicz pl, Konstytucji - poproszone były osoby. Były zgłaszane wnioski i również temat przeniesienia przystanku z Daszyńskiego w miejsce koło kościoła. Podnoszona sprawa oświetlenia i sygnalizacji w mieście. Pani Leszczynńska stwierdziła, że nie mama możliwości przebudowy pl. Konstytucji. Pojawiał się temat wyjazdu z Biedronki - z Dyrekcji Dróg była propozycja wykonania jednego oświetlenia na skrzyżowaniu . Była propozycja radnych wykonania dwóch oświetleń przy współfinansowaniu. Sprawa dzisiaj do rozstrzygnięcia. Jeśli chodzi o sprawę wyjazdu z Biedronki - był wniosek o usadowienie znaku wyjazdu tylko w prawo. Również była propozycja Komendanta Policji o zakup fotoradaru i samochodu.

Radny B. Ircha - był pożar koło mojej posesji dwukrotnie dzwoniłem do Straży Pożarnej i nie mogłem się dodzwonić. Kto będzie interweniował w podobnych sprawach skoro nie można się dodzwonić do Straży pożarnej?

Radny S. Witkowski - naszej gminie jest rozdawnictwo pieniędzy - sprawy powielają się . Dofinansowywać jedną rzecz. Bardziej bym wspomagał Policję niż SM. Wzmocnić Policję. Jest to w gestii Burmistrza.

Burmistrz - Rada przychylnie ustosunkowała się do spraw Policji, jest deklaracja współfinansowania remontu pomieszczenia dla zatrzymanych. Wiele rzeczy jesteśmy wstanie wykonać przy pomocy SM . Policja posiada takie a nie inne środki do swojej dyspozycji.

Przewodnicząca RM - kto jest za przyjęciem informacji przedstawionej przez Komendanta Policji w Dębnie?

Stan Radnych na sali 20

Głosowanie: za jednogłośnie.

Stwierdzam, że Rada przyjęła informację. Załącznik nr 8

Kto jest za przyjęciem informacji przedstawionej przez komendanta SM.

Stan radnych na sali 20

Głosowanie : za 17

1 przeciw

2 wstrzymujących

Stwierdzam, że Rada przyjęła informację. Załącznik nr 9

Kto jest za przyjęciem informacji Ochotniczej Straży Pożarnej?

Stan Radnych na sali 20

Głosowanie ; za jednogłośnie

Stwierdzam, że Rada przyjęła informację. Załącznik nr 10.

PKT 6 - Informacja z działalności spółek gminnych PEC, PWiK, ZGM, PUK.

Komisje przyjęły informacje.

Radny J. Baranowicz - w maju mają się zakończyć negocjacje z Opolem Czy wiadomo jakie inwestycje i kwoty będą zaangażowane.

Prezes PEC - prace na ukończeniu. Przygotowujemy majątek pod dzierżawę. W tym roku 300.000 zł. Nastąpi wymiana kotła i podpisana zostanie umowa.

Radny A Dobropolski - czy jest jakiś szacunek środków trwałych. Aby nie było, że został im przekazany złom. Powinna być powołana przez Burmistrza komisja i te sprawy dopilnować.

Prezes PEC - każdy środek ma swoją wartość.

Radny B. Ircha - czy jest zasadne branie inwestora zewnątrz skoro modernizacja będzie niewiele kosztować i z węgla na węgiel. Można wszystko wykonać we własnym zakresie. Czegoś tu nie rozumiem.

Prezes PEC - Rada w 2003 roku podjęła uchwałę o modernizacji PEC. Były tylko dwie oferty i była wybrana najkorzystniejsza oferta, która spowoduje zmniejszenie kosztów ogrzewania. Opole zmniejszyło naszą kwotę o 02 gr.

Burmistrz MiG - odbyło się wspólne posiedzenie w tej sprawie i argumenty przedstawione. Podejmowaliśmy uchwałę że w formule BOT będziemy modernizować. Celem było aby mieszkańcom zapewnić jak najkorzystniejsze warunki płacowe za ciepło. Dlaczego PETRIKO nie złożyła oferty. W takim układzie nie wszystko było w porządku z tym gazem.

Radny M Wyszyński - jeżeli Penenige będzie sprywatyzowane to w Dębnie będzie gaz.

Radny B. Ircha - czy za te same pieniądze PEC nie mógł sam dokonać zmian w PEC.

Radny M Jacura - było spotkanie z Opolem i przedstawiali nam wariant gazowy. Nam mieli podać wariant tańszy.

Radny M Wyszyński - są operaty i powtarzam , że jeżeli Penenige było by sprywatyzowane byłby u nas gaz.

Burmistrz - zadbaliśmy o interes mieszkańców. Otwieraliśmy temat na każde paliwo. Nie było celowe ogłaszanie przetargu na jednego oferenta.

Radny Z. Myszkowski - czy zostały zrealizowane warunki uchwały. Gdzie jest modernizacja. Będzie tylko łatanie a nie modernizacja. Amortyzacja nie będzie się odkładać. W ramach kosztów amortyzacji będzie się dokonywać naprawy. Być może formuła BOT jest dobra ale źle dokonaliśmy wyboru. Jedną hipotezę można postawić, interes został zrealizowany przez pracowników spółki - odpadną kłopoty pozostaną pieniądze a modernizacji żadnej. Nie została zrealizowana uchwała Rady.

Przez PEC - była dyskusja na temat modernizacji. Jeśli Opole nie zainwestuje i ni zmodernizuje kotłowni to z powrotem ją przekażą nam.

Burmistrz MiG - przetarg był po to aby uzyskać ciepło z jednego źródła. szacowaliśmy koszty. Była pełna informacja o funkcjonowaniu ciepłowni. 13 lat braku decyzji co dalej z PEC. Rynek wycenił cenę ciepła niższą jak dotychczas. Kotły mają amortyzację na 20 lat. Każdy nośnik energii poszedł w górę. Mamy zabezpieczone tanie ogrzewanie dla mieszkańców przez 20 lat. I to jest najważniejsze.

Radny A. Dobropolski - pytanie do Prezesa - czy cena zmówiona będzie taka sama czy inna. Czy również będzie stała stawka opłaty za usługi przesyłowe.

Prezes PEC - cena ulegnie zmniejszeniu po otrzymaniu zgody z urzędu regulacji cen.

Przewodnicząca RM - zostały złożone informacje. Kto jest za przyjęciem informacji z PWiK?

Stan radnych na sali 20

Głosowanie : za jednogłośnie.

Stwierdzam, że informacja została przyjęta. Załącznik nr 11.

Przewodnicząca RM - zostały złożone informacje. Kto jest za przyjęciem informacji z PUK

Stan radnych na sali 20

Głosowanie : za jednogłośnie.

Stwierdzam, że informacja została przyjęta. Załącznik nr 12

Przewodnicząca RM - zostały złożone informacje. Kto jest za przyjęciem informacji z ZGM

Stan radnych na sali 20

Głosowanie : za jednogłośnie.

Stwierdzam, że informacja została przyjęta. Załącznik nr 13

Przewodnicząca RM - zostały złożone informacje. Kto jest za przyjęciem informacji z PEC

Stan radnych na sali 20

Głosowanie : za 17

2 wstrzymujących się

/ 1 radny nie głosował/

Stwierdzam, że informacja została przyjęta. Załącznik nr 14

========================

PKT 7 a - projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu i zmian w budżecie MiG Dębno na 2005 rok

Radny K. Witkowski - projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu i zmian w budżecie był omawiany na posiedzeniu Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów przez panią Skarbnik. Doszedł wniosek WTZ i szpitala na dofinansowanie na wyposażenie pomieszczenia pod RTG. Jeśli chodzi o dofinansowanie WTZ to na komisji budżetowej dofinansowanie nie zostało zaakceptowane. Na wspólnym posiedzeniu komisji sprawa ta uzyskała akceptacje wszystkich radnych. Pan Dyrektor Szpitala zwrócił się z wnioskiem o dofinansowanie 22.500 zł i Rada przychylnie zaakceptowała wniosek. O pozostała brakującą kwotę Dyrektor szpitala złoży wniosek do powiatu. Ma wstępną akceptację powiatu na dofinansowanie. Na komisji budżetowej nie została rozstrzygnięta sprawa remontu budynku po sanepidzie i temat powrócił na posiedzenie wspólnych komisji. Również nie było jednoznacznego stanowiska. Burmistrz wycofał z projektu uchwały kwotę 30.000 zł na PT remontu sanepidu na potrzeby gimnazjum dla dorosłych do dalszej dyskusji 10 maja.

Skarbnik Gminy - zmiany na wspólnej komisji zostały omówione i zaakceptowane. Omówiła zapisy uwidocznione w projekcie uchwały.

Przewodnicząca RM - czy są pytania do projektu uchwały?

Radny S. Witkowski -w kwestii formalnej złożyłem wniosek na komisji budżetowej i chcę się odnieść do materiału, który nie był na komisji budżetowej. Państwo refunduje całość środków na WTZ. Osoby pokrzywdzone - myśl wspaniała. Chcę się odnieść do pieniędzy jakimi dysponuje WTZ. Pęsję dla pani kierownik ustala Burmistrz dla pracowników 2.700 zł na miesiąc. W preliminarzu wydatków to wszystkie kwoty maleją a jedna kwota rośnie a jest nią wynagrodzenie. Płace stanowią 81 % a utrzymanie 19%. Dlatego nie mogę się z tym zgodzić. Tłumaczenie, że nie będzie się światła płacić i wozić uczestników na miejsce lub płacić kieszonkowego to coś nie tak. Jest to celowo robione. Zadaniem szefa jest utrzymać się w środkach otrzymanych. Płace w WTZ są strasznie wygórowane. Pielęgniarki pracują za wiele mniejsze pieniądze. To nie jest karta nauczyciela. Jak nie ma pieniędzy do podwyżek nie powinno być. Apeluję i ponawiam wniosek o odrzucenie tej pozycji i zweryfikowania płac w WTZ. My mamy służyć społeczności a nie nabijać sobie kabzę. Zwróćmy uwagę na środowisko, które jest bez pracy i musi żyć za 1000 zł jeśli ma bo u wielu nie ma nic. Środki z nafty maleją, posiłkujemy się kredytem a mieszkańcy chcą widzieć inwestycje w mieście a nie rozdawnictwo. Ponawiam wniosek o odrzucenie i niech Burmistrz wypowie warunki płacy dla pracowników WTZ. Niech środki pozostaną w budżecie.

Burmistrz MiG - w związku z dyskusją na Komisji Budżetowej prosiłem o dyskusję na wspólnej komisji. Chodzi o kwotę 20.242 zł.

Radny J. Baranowicz - ja akurat mam odmienne zdanie jakie zaprezentował to radny S. Witkowski. Nie analizowałem, jaki jest % na fundusz płac w WTZ ale skoro jest 80% to taki sam jak w oświacie. Bardzo się dziwię uzasadnieniu tej sytuacji. PEFRON pokrywa całość kosztów utrzymania WTZ. Chodzi o pozostawienie 20.000 z 40,000 zł które w grudniu Rada przyznała. Są to środki dla dzieci upośledzonych umysłowo. Dajemy środki dla gołębiarzy, karciarzy i innym a tu tragedia bo chcemy pozostawić dla placówki kwotę 20.000 zł. Skoro tak duże płace są w WTZ to porównajmy jakie są w gminie dla dwóch osób 120.000 zł. Są to nasze dzieci i stawiam wniosek przeciwny.

Radny B Ircha - gdyby w Barnówku zarabiali 80% tego co jest w WTZ to byliby bardzo szczęśliw. W WTZ nie martwią się o oszczędności bo PEFRON daje i gmina też daje. Należy tą sprawę rozważyć.

Radny S. Witkowski -obawy pana Baranowicza o różne dzieci- to sprawa bez dyskusji. Dba pan o swoje podwórko. Jeśli chodzi o Barnówko zostały wyprowadzone pieniądze, one powinny zostać w budżecie. Nie chodzi o ratowanie dzieci, tylko o tych którzy biorą pieniądze za pilnowanie dzieci. Nikt nie jest przeciwny WTZ, nikt nawet się nie odważy być przeciwny. Wydawanie pieniędzy na podwyżki płac jest marnowaniem ich a renta górnicza jest pomniejszana kosztem inwestycji.

Przewodnicząca RM - jest wniosek radne-go S. Witkowskiego o wycofanie środków w kwocie 20.242 zł dla WTZ. Kto jest za wycofaniem z uchwały budżetowej kwoty 20.242 proponowanych dla WTZ?

Stan radnych na sali 20

Głosowanie: za 4

14 przeciw

1 wstrzymujący

Stwierdzam, że wniosek został odrzucony.

Kto jest za podjęciem uchwały w sprawie zmiany budżetu i zmian w budżecie MiG Dębno na 2005 rok.

Stan Radnych na sali 20

Głosowanie: za 15

4 wstrzymujących się

/ 1 Radny nie głosował/

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr XLIV/270/2005 Załącznik nr 15

PKT 7 b projekt uchwały w sprawie utworzenia rachunku dochodów własnych dla WTZ w Dębnie.

Komisje przyjęły projekt uchwały.

Przewodnicząca RM - odczytała projekt uchwały. Kto jest za podjęciem uchwały w sprawie utworzenia rachunku dochodów własnych dla WTZ w Dębnie.

Stan radnych na sali 20

Głosowanie: za 19

1 przeciw

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr XLIV/271/2005 Załącznik nr 16

PKT 7 c - projekt uchwały w sprawie współfinansowania remontów elewacji frontowych i szczytowych budynków mieszkalnych na terenie Dębna w ciągu ulic Mickiewicza, Armii Krajowej, Kostrzyńskiej, Piłsudskiego pl. Konstytucji 3 Maja.

Komisja Rozwoju Gospodarczego przyjęła projekt uchwały.

Radny J. Baranowicz - czy zapisy są konstytucyjne w projekcie uchwały jeśli zaczniemy finansować niektóre prywatne budynki. Czy to nie jest wybiórcze traktowanie mieszkańców.

Burmistrz MiG - rozważaliśmy dofinansowanie wykonywania nowych elewacji. Celem jest poprawa estetyki w centrum miasta i możemy to robić. Wychodzę z założenia , że dla wszystkich mieszkających przy wskazanych w uchwale ulicach. Gdyby poprawić estetykę na całym mieście to byłby problem bo nie możemy finansować prywatnych budynków mieszkalnych. Nadzór Wojewody poprzedniej uchwały nam nie uchylił.

Radny B. Ircha - nie ma sprzeczności - Rada słuszną podjęła decyzję. Jest to zasadne.

Radny J. Baranowicz - róg Piłsudskiego i Mickiewicza- wspólnota obniżyła fundusz remontowy bo wiedzą że gmina im dofinansuje remont. Czy właśnie takie zapisy nie spowodują, że wspólnoty będą obniżać swoje fundusze remontowe bo wiedzą, że to im się opłaci.

Burmistrz MiG - Rada poprzedniej kadencji przeznaczyła 180.000 zł na ul. Szarej. Szukałem możliwości prawnych do poprawienia estetyki miasta. Możemy dokładać do funduszy wspólnot proporcjonalnie do udziałów jakie posiada gmina we wspólnocie. Osobnym tematem jest gdy wspólnota obniża sobie fundusz remontowy. Należy zmusić wspólnoty aby rozpoczęły remonty. Jeżeli jest uchwała wspólnoty to nie ma problemu aby wspólnota otrzymała kredyt i dofinansowanie z gminy. Jest wolą mieszkańców co chcą zrobić ze swoją wspólnotą. Zarzuty, że gmina nic nie robi w kwestii poprawy estetyki elewacji są niesłuszne.

Przewodnicząca RM - odczytała projekt uchwały. Kto jest za podjęciem uchwały w sprawie współfinansowania remontów elewacji frontowych i szczytowych budynków mieszkalnych na terenie Dębna w ciągu ul. Mickiewicza, Armii Krajowej, Kostrzyńskiej, Piłsudskiego, pl. Konstytucji 3 Maja.

Stan Radnych na sali 19

Głosowanie ; za 18

1 wstrzymujących się

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr XLIV /272/2005. Załącznik nr 17

PKT 8 d - projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy wsi Dolsk.

Komisje przyjęły projekt uchwały bez uwag.

Radny B. Ircha - nie pasuje mi plan odnowy. Odnowa to odrestaurowanie tego co było. Powinien być plan zrównoważonego rozwoju proekologicznego. Plan odnowy jest nie trafnym sformułowaniem a że to zrobione zostało wykonane szablonowo to można wybaczyć. My wiele rzeczy przyjmujemy tak athop.

Radny J. Baranowicz - czy merytoryczny wydział przejrzał te programy i sprawdził prawidłowość zapisów.

Burmistrz MiG - każdy plan zawiera priorytety wsi. W Krześnicy mają ważne trzy zadania ; adaptacja świetlicy wiejskiej z wyposażenie, zagospodarowanie parku wiejskiego.

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia planu odnowy wsi Dolsk?

Stan radnych na sali 19

Głosowanie - za jednogłośnie

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr XLIV/273/05. Załącznik nr 18

========================

PKT 7 e - projekt uchwały sprawie zatwierdzenia planu rozwoju miejscowości pod nazwą „Plan Odnowy wsi Smolnica”.

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia planu rozwoju miejscowości pod nazwą „ Plan Odnowy wsi Smolnica”.

Stan radnych na sali 19

Głosowanie : za jednogłośnie

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr XLIV/ 274/2005. Załącznik nr 19

PKT 7 f - projekt uchwały sprawie zatwierdzenia planu rozwoju miejscowości pod nazwą „Plan Odnowy wsi Dargomyśl”.

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia planu rozwoju miejscowości pod nazwą „ Plan Odnowy wsi Dargomyśl”.

Stan radnych na sali 19

Głosowanie : za jednogłośnie

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr XLIV/ 275/2005. Załącznik nr 20

PKT 7 g - projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia planu rozwoju miejscowości pod nazwą „Plan Odnowy wsi Krześnica”.

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia planu rozwoju miejscowości pod nazwą „ Plan Odnowy wsi Krześnica”.

Stan radnych na sali 19

Głosowanie: za jednogłośnie

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr XLIV/ 276/2005. Załącznik nr 21

PKT 7 h - projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXXIII/213/2004 Rady Miejskiej w Dębnie z dnia 30.09.2004 roku w sprawie nadania Statutu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Dębnie.

Komisja Budżetowa przyjęła projekt uchwały.

Przewodnicząca RM - odczytała projekt uchwały. Kto jest za podjęciem uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXXIII/213/2004 Rady Miejskiej w Dębnie z dnia 30.09.2004 roku w sprawie nadania Statutu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Dębnie.

Stan radnych na sali 20

Głosowanie: za 19

1 wstrzymujący się

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr XLIV/277/2005 Załącznik nr 22

PKT 8 Odpowiedzi na zapytania.

Burmistrz MiG - budżet inwestycyjny zapasowy - rozpatrzymy to w maju.

Sprawa Frąckowiaków - jest apelacja jeszcze nie rozstrzygnięta. Sprawa dowożenia uczniów do szkoły w Barnówku - była decyzja w tej sprawie i stanowiska nie zmienię. Organy do kościoła MBF - jest w tym temacie opinia radcy prawnego . Jeżeli jest taka Wola Rady będziemy jeszcze rozmawiać . Sprawa wyziewów - ochrona środowiska się zajmie. Sprawa działek budowlanych w gminie - trzeba na to inaczej spojrzeć - te których właścicielem jest gmina. Istnieje handel prywatnymi działkami. Na ul. Pługowej są działki gminne do nabycia . Nie mamy zablokowanego budownictwa jednorodzinnego. Jak wpłyną wnioski wystawię na sprzedaż działkę na Siewnej. Rozpracowujemy temat Sikorskiego. Jest opinia Komisji Urbanistycznej i na lipiec plany zostaną uchwalone. Są gotowe plany geodezyjne. Wydział inwestycji zwymiarował koszty. Odsyłam zainteresowanych do wydziału i zapoznać się z planami. Sprawa ul. Daszyńskiego utwardzenie placu - jest to temat inwestycyjny i sam decyzji nie podejmę zwłaszcza na deptak. Jest to zwymiarowane i koszty określone.

Kierownik GPiN - Plan zagospodarowania będzie wyłożony do wglądu.

Kierownik PiR - jest zarządzenie Burmistrza o przekazywaniu informacji na naszą stronę internetową. Co do wsi to tylko są zapisy o zabytkach? Obecnie uaktualnimy i poszerzymy.

Z. Gajowniczek - sprawa podwyżek dla kierowców OSP - nie były podnoszone od 2001 roku. Podwyżka 513 zł . Kwota w budżecie 37.000 zł.

Pan J. Getman - sprawa bezpieczeństwa w sprawie zgłoszonego pożaru. Telefon alarmowy 112 działający w systemie kraju w powiecie jeszcze nie funkcjonuje. Jeżeli pan Ircha dzwonił z telefonu stacjonarnego na alarmowy jest to do sprawdzenia.

Dyrektor Waszkiewicz - na wczorajszym posiedzeniu Zarządu powiatu postanowiono wyasygnować potrzebne środki na remont pomieszczenia pod RTG

10. Sprawy różne.

Przewodnicząca RM - nowym przewodniczącym Rady Powiatu został - Marian Polański.

Pan Getman J. - chciałbym uzyskać odpowiedź na pytania:

  1. Kiedy zostanie wykonany remont ul. Chrobrego,

  2. Jakie koszty poniesiono przy akcji Zima, czy jest opracowany harmonogram odśnieżania i zwalczania śliskości na terenie miasta Dębna,

  3. Jaki jest los studni głębinowych na terenach po byłych NZPOW Armii Krajowej i Zalesia, ile tych studni było i jak zostały one zabezpieczone,

Radny A. Dobropolski - sprawa wymiany pomnika na cmentarzu - czy należy za każdą wymianę pomnika płacić.

Pan K. Rosadziński - jestem przedstawicielem drużyny sportowej Szkuner - od pana Dyrektora OSiR nie otrzymałem zgody na zawody na płycie głównej. Z tym problemem zgłosiłem się do pana Burmistrza i otrzymałem ustna zgodę jednak później zadzwonił ,że jednak nie mogę grać na płycie głównej. Okazuje się, że płyta jest tylko dla 11 zawodników a nie dla wszystkich. Krytykuję pracę OSiR - zwróciłem się na piśmie o przeprowadzenie imprezy. Okazało się, że moja osoba jest przeszkodą. Zwróciłem się o zgodę na rozgrywki na boisku głównym nie jako osoba prywatna tyko przedstawiciel drużyny sportowej. Ja mogę pobiegać po boisku takim jakim jest na Daszyńskiego ale dla dzieci jest to znaczna różnica gdzie grają. Nie wiem komu ma służyć boisko przy ul. Gorzowskiej.

Sołtys K. Kisała - mieszkaniec wsi prosił o przeczytanie listu w sprawie podziału sołectwa. W tym miejscu odczytała pismo mieszkańca wsi.

Burmistrz - remont Chrobrego - 714.000 zł. Należy przerobić kanalizację burzową od Racławickiej od rzeki Kosy ul. Cegielnianą w kierunku Chrobrego. Kiedyś wybudowano zbyt mały kolektor. Był pewien problem z uzgodnieniami projektu - chodzi o przerzut ścieków na przepompownię na Ofiar Ktynia. Jest konieczność wybudowania przepompowni. Sprawa konsultacji Mostno-Więcław - ferkwencja duża. Mostno-Więcaw - konsultacje społeczne się odbyły i frekwencja była dosyć duża. Głosy były różne dlatego nie puszczamy jeszcze do rozpatrzenia przez Radę konsultacji. Nich ci co nie przyszli na zebranie niech się podpiszą pod określoną listą, wówczas będziemy mieć pełniejszy obraz. Jest to trudna decyzja i wiąże się ze wzrostem kosztów na te sołectwa. Wewnątrz sołectwa jest zadrażnienie i pewne grupy dążą do oderwania i utworzenia dwóch odrębnych sołectw.

Pani K. Kisała - czy ktoś z państwa czytał tą petycję nim żeście państwo przystąpili do przeprowadzenia konsultacji. Tą petycję podpisało 74 osoby.

Ja występuję z prośbą o odpowiedź na to pismo. Konsultacje zostały przeprowadzone bez powiadomienia mieszkańców. Sołectwo nie zostało podzielone bo mieszkańcy się nie zgodzili. Zostawcie już to i najwyższa już pora abyście wrzeszczcie zrobili tą świetlicę .Mam pieniądze na plac zabaw i też nie mogę nic zrobić. Pytam kiedy będzie to robione - odpowiedź nie mamy pozwoleń. Ja rozumiem , że muszą być pozwolenia ale inni mieszkańcy widzą tylko, że nic się nie dzieje i nie robi chociaż są na ten cel pieniądze. Tylko 4 mieszkańców się podpisało że chcą podziału a wyście przeprowadzili konsultacje. Robicie co chcecie.

Burmistrz MiG - co do podziału sołectwa Mostno - Więcławo zrobić zgodnie z prawem i należy podjąć uchwałę RM o przeprowadzeniu konsultacji społecznych i takie zostały zwołane i przeprowadzone. Najpierw musieliśmy ustalić procedurę w jaki sposób przeprowadzić konsultacje a później uchwałą Rady je wyznaczyć. Frekwencja była taka a nie inna i jest pewien dylemat. Nie jest jednoznacznie rozstrzygnięte aby mieszkańcy Więcławia opowiedzieli na tak. na 53 obecnych 28 przeciw a 25 opowiada się na tak. Nie można podjąć decyzji w tym temacie. Wypowiedź moją z ostatniej sesji ustalimy z protokołu. Jest dylemat co zrobić. Zarzuca pani, że nic się nie robi z chodnikami - jednak przetargi odbywają się. Mam umowę bez przetargu podpisać i do prokuratora iść - tego oczekuje ode mnie pani- chyba nie.

Przewodnicząca RM - nie wiem kto prowadził zebranie. Środowisko jest podzielone. Naszym zadaniem jest przeprowadzenie wszelkich procedur zgodnie z prawem żeby jak najbardziej zaspokoić potrzeby mieszkańców. Obojętnie czy my podzielimy czy nie -jeżeli będzie trwał konflikt w tych środowiskach to i tak życia nie będzie. Niech to się przeciągnie w czasie, niech opadną emocje bo konflikt do niczego nie doprowadzi. Znacznie wcześniej wpłynęło pismo o chęci podziału i w tym roku wróciło to po raz drugi.

Sekretarz Gminy - radni otrzymali protokoły zebrań konsultacji z Mostna i Więcławia. W Mostnie uczestniczyło w konsultacjach 14 osób z tego uprawnionych było 10 osób. Z tego 8 osób opowiedziało się na nie za wyodrębnieniem wsi Więcław ze sołectwa Mostno -Więcław a 2 osoby opowiedziały się na tak. W miejscowości Więcław w zebraniu uczestniczyły 53 osoby , uprawnionych do głosowania również było 53 osoby. Za wyodrębnieniem miejscowości Więcław ze sołectwa Mostno-Więcław opowiedziało się 25 a na nie głosowało 28 osób. O tym na ostatniej sesji informował Burmistrz w swoim sprawozdaniu, że konsultacje zostały przeprowadzone. Konsultacje zostały tak przeprowadzone bo tak wymaga ustawa i pojawił się wniosek o wyodrębnienie. Pojawił się drugi wniosek o przeciwnej intencji, ponieważ część mieszkańców nie jest za tym aby dzielić to sołectwo. Aby rozstrzygnąć sprawę należało przeprowadzić konsultacje po to aby radni RM mieli opinię jednej i drugiej miejscowości i decyzję podjąć na tak lub nie. Podział sołectwa jak powiedział Burmistrz wiąże się z konsekwencjami finansowymi odrębnie dla każdego sołectwa i sołtysa. W piśmie, które się pojawiło jest błąd formalny tz brak adresu do korespondencji a jedynie 74 podpisów. Trudno było ustalić komu odpisać. Ono było kierowane do Burmistrza a nie do Rady i zawierało intencję informacyjną , że jest inna wola mieszkańców. Radni otrzymali ten materiał i w maju powinna zapaść decyzja i ustosunkowanie się do przeprowadzonych konsultacji aby by ten temat w czasie nie przeciągać.

Pani Kisała - bulwersuje mnie, że na jedno pismo się odpowiada a na drugie nie i nie pozwolę siebie obrażać.

Radny J. Głuszko - jest mi bardzo przykro bo jestem sołtysem i jednym z wielu którzy są traktowani nie równo. Nie wiem z czego to wynika z wagi tematu czy ze spraw politycznych. Jest zapis w statucie, że wszystkie sprawy dotyczące danej miejscowości rozpatrywane są na posiedzeniu Burmistrza w obecności sołtysa. W tej kadencji Rady tego się nie robi. Było by to z korzyścią dla Burmistrza Rady i Urzędu. Moja prośba aby kontakt ze sołtysami był częstszy. Gdybym był na miejscu Burmistrza na pewno bym z tego korzystał.

Burmistrz MiG - duże zadania dla sołectwa dyskutowane są na zebraniach wiejskich. Staram się raz w roku być w każdym sołectwie. Od stycznia do marca odwiedzam wsie. To co mam do sołtysów z kierunków administracyjnych przekazuję i niekiedy jest ostra dyskusja na tematy bieżące . Na naradach sam podejmuję decyzje i ktoś ma za mnie decydować to coś chyba nie tak.

Kierownik BN - na Chrobrego były łatane dziury. Sprawa Akcji zima - udzielimy odpowiedzi na piśmie.

Radny B. Ircha - sprawa rozdziału Sołectwa. Informacja tego typu, że jak się nie rozdzielą to np nie będzie świetlicy - prosiłbym panie Burmistrzu aby pan znalazł kto to powiedział i poinformował nas i ukarał bo to jest bardzo nie moralne. Jest zbyt dużo niejasności wokół tej spraw. Komisja Rewizyjna zajmuje się więcej sołectwami niż innymi historiami jak spółkami czy jednostkami budżetowymi. Ja bym dał 1.000.000 zł na Rady Sołeckie bo oni lepiej tymi środkami dysponują. Więcej władzy w ręce ludzi a jak najmniej centralizować. Sprawa rodziny, która mieszka w chlewie u pan Kotasa. Pani Kierownik OPS powiedziała, że to szantaż i prowokacja gazet. Ja już dzisiaj bym pani nie miał jako Kierowniczki tej jednostki. Ja ich regularnie odwiedzam. Pan Burmistrz powinien tam być.

Kierownik BN - ta rodzina miała mieszkanie u rodziców i jest to szantaż wprowadzenie się do chlewa u pana Kotasa.

Dyrektor OSiR - 26 kwietnia wpłynęło pismo o udostępnienie boiska na rozgrywki. Odczytał treść swojego pism jako odpowiedź dla pana Rozasdzińskiego. Boisko na ul. Gorzowskiej zostało doprowadzone do stanu dobrego. jest ograniczenie występów na tej płycie do 4 meczy w ciągu tygodnia. Z MKS opracowaliśmy harmonogram zajęć. Nie zgadzam się z zarzutami. Nasze obiekty chętnie udostępniamy i sprzątamy nieodpłatnie. Chcę prosić aby pisma przychodziły z większym wyprzedzeniem i podpisane przez Dyrektora Szkunara.

Pan K. Rosadziński - byłem u Burmistrza i otrzymałem zgodę następnie w piątek nie.

Burmistrz MiG - problem był zgłoszony wcześniej . Jednak po pewnym czasie były argumenty przeciwne. Po argumentacji Dyrektora OSiR i Klubu podjąłem decyzję odmowną. Muszę uwzględnić głos osoby która odpowiada za płytę.

Radny M Wyszyński - jest za dużo Dyrektorów. Na Daszyńskiego konie biegają. Młodzież powinna mieć udostępnione boiska. Jeśli Dyrektor jest konfliktowy to Burmistrz powinien wezwać do siebie i sprawę załatwić.

Radny B Ircha - Burmistrz i Rada nie uwzględnili wniosku o połączenie DOK i OSiR . Taka sytuacja jak jest podraża koszty utrzymania i funkcjonowania tych jednostek. Również koszty maratonu to nie 240.000 zł a 500.000 zł bo koszty te są w budżetach innych jednostek..

Radny P. Chrobak - proponuję aby pan Dyrektor uwzględnił i pozwolił na rozgrywki. Musimy przedyskutować sprawy sportu na terenie MiG.

Radny S Witkowski - jest to rozdawnictwo pieniędzy. Wniosek - aby na miesiąc maj przedłożyć rozliczenie maratonu i odbyć konkretną debatę na temat sportu w MiG . Ogólnie za dużo wydanych pieniędzy. Burmistrz nie powinien tym się zajmować a pracownicy i podległe jemu jednostki.

Burmistrz MiG - dwa lata temu OSiR nie dbał o boisko. Działa się partyzantka. W tej chwili mamy murawę we właściwym stanie. Pan Dyrektor zabezpiecza i odpowiada za murawę. Proponuję panie Dyrektorze rozważyć temat ponownie.

Dyrektor OSiR - boisko przy Daszyńskiego jest w bardzo dobrym stanie i można grać.

Pan K. Rosadziński - zwracam uwagę na bardzo złą pracę OSiR. Należy przyjrzeć się dokładnie wydatkom i pracy tej jednostki. Mówię to z cała odpowiedzialnością.

Radny M Wyszyński - rozwiązanie jest jedno za dużo jest Dyrektorów.

Przewodnicząca RM - nie rolą Rady jest rozstrzyganie gdzie ma być mecz.

Radny S. Lenartowicz - jak wygląda sprawa wykonania sygnalizacji świetlnej w mieście

Burmistrz MiG - proponuję zlokalizować oświetlenie na Słowackiego i koło Netto.

Kierownik A. Kornaś - Słowackiego Zachodnia Słowackiego i od Orki do ul. Jana Pawła II.

Radny Z. Myszkowski - skrzyżowanie na ul. Słowackiego i Zachodniej powinno być oświetlenie .

Radny A. Dobropolski - światła na pl. Konstytucji i na Słowackiego - Zachodnia. Ul. Daszyńskiego wykonać jednokierunkową.

Burmistrz MiG - Kościuszki, Netto Jana Pawła II rozpatrywać jako jedno skrzyżowanie.

Rozważamy dwa problemy: Zachodnia Słowackiego i Kostrzyńska oraz od Orki do Jana Pawła II.

Radny D. Dutkiewicz - myślę że należy postawić oświetlenie w centrum - występuje tu dużo większy ruch niż na Słowackiego.

Radny A. Dobropolski - sygnalizacja świetlna powstaje na skrzyżowaniach a nie na prostych drogach.

Radny S. Witkowski - największym problemem jest skręcić z Mickiewicza na pl. Konstytucji. Rozpatrywał bym od Netta do Pl. Konstytucji.

Radny A. Brzozowski - ja jestem za ul. Zchodnią i Kostrzyńską bo jest tańsza do wykonania. Droższym miejscem jest od Orki do pl. Konstytucji. Docelowe jest oświetlenie w całym mieście.

Radny B Ircha - mój przedmówca ma rację Najpierw wykonać oświetlenie na ul. Słowackiego - Zachodnia i Kostrzyńska.

Radny Z. Myszkowski - oddać tą kwestię inżynierom ruchu. Można oznakować znakami miast znakami jednokierunkowymi. Same światła niczego nam nie rozwiążą.

Przewodnicząca RM - kto jest za usytuowaniem oświetlenia za sklepem Orka do pl. Konstytucji.

Stan radnych na sali 20

Głosowanie : za 12

5 wstrzymujących się

Stwierdzam, że wniosek uzyskał większość.

W związku z wyczerpaniem się porządku sesji RM zamykam obrady i dziękuję za udział.

============================================

Protokołowała Przewodnicząca RM

E. Bajkiewicz Helena Sługocka

1

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Arkadiusz Mazepa 25-08-2005 09:14
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 25-08-2005
Ostatnia aktualizacja: - 25-08-2005 09:14