Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Dębnie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

ZARZĄDZENIE NR 39/25/2004


ZARZĄDZENIE Nr 39/25/2004

Burmistrza Miasta i Gminy Dębno

z dnia 06 lipca 2004 roku

w sprawie: nadania Regulaminu Organizacyjnego dla Urzędu Miasta i Gminy w Dębnie.

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2003 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 161, poz. 1568; z 2004 r. Nr 153, poz. 1271) zarządzam, co następuje:

§ 1

Nadaję Regulamin Organizacyjny dla Urzędu Miasta i Gminy w Dębnie, stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 2

Traci moc Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy w Dębnie nadany zarządzeniem Nr 18/10/2003 Burmistrza Miasta i Gminy Dębno

z dnia 28 stycznia 2003 roku.

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 2 sierpnia 2004 r.

Burmistrz Miasta i gminy

mgr inż. Piotr Downar

DZIAŁ I

Rozdział 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

  1. Regulamin Organizacyjny, zwany dalej "regulaminem" określa szczegółową organizację wewnętrzną oraz tryb pracy Urzędu Miasta i Gminy w Dębnie.

  2. Ilekroć w regulaminie jest mowa:

  1. o "Radzie" należy przez to rozumieć Radę Miejską w Dębnie

  2. o "Urzędzie" i "zakładzie pracy" należy przez to rozumieć Urząd Miasta i Gminy w Dębnie

  3. o "Burmistrzu" należy przez to rozumieć Burmistrza Miasta i Gminy Dębno

  4. o "Zastępcy" należy przez to rozumieć Zastępcę Burmistrza Miasta i Gminy Dębno

  5. o "Sekretarzu" należy przez to rozumieć Sekretarza Gminy

  6. o "Skarbniku" należy przez to rozumieć Skarbnika Gminy

  7. o "Wydziale" należy przez to rozumieć wydział Urzędu Miasta i Gminy

  8. o "Kierowniku Wydziału" należy przez to rozumieć kierowników wydziałów oraz Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, Komendanta Straży Miejskiej.

§ 2

Urząd Miasta i Gminy realizuje zadania wynikające z ustawy o samorządzie gminnym oraz innych ustaw szczególnych.

§ 3

Siedzibą Urzędu Miasta i Gminy jest miasto Dębno.

Rozdział 2

ORGANIZACJA URZĘDU MIASTA I GMINY

§ 4

  1. W skład Urzędu wchodzą następujące wydziały:

  • Wydział Finansowo-Budżetowy,

  • Wydział Administracyjno-Prawny,

  • Wydział Gospodarki Przestrzennej i Nadzoru,

  • Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska,

  • Wydział Realizacji Inwestycji,

  • Wydział Oświaty, Kultury i Sportu,

  • Wydział Planowania i Rozwoju,

komórki działające na zasadzie wydziału:

  • Urząd Stanu Cywilnego,

  • Komenda Straży Miejskiej,

  • Biuro Rady Miejskiej,

  • Biuro Radców Prawnych

  • Biuro Obsługi Klienta,

samodzielne stanowiska:

  • Pełnomocnik Burmistrza d/s patologii społecznych,

  • stanowisko d/s kontroli i audytu wewnętrznego.

  1. Strukturę Organizacyjną Urzędu przedstawia schemat stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszego regulaminu.

  2. Struktura stanowiskowa Urzędu stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.

§ 5

W Urzędzie tworzy się następujące stanowiska Kierownicze:

  1. Sekretarz Gminy,

  2. Skarbnik Gminy i Zastępca Skarbnika,

  3. Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego i Zastępca Kierownika USC,

  4. Kierownik Wydziału Administracyjno-Prawnego,

  5. Kierownik Wydziały Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska,

  6. Kierownik Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Nadzoru,

  7. Kierownik Wydziału Planowania i Rozwoju,

  8. Kierownik Wydziału Realizacji Inwestycji,

  9. Kierownik Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu,

  10. Komendant Straży Miejskiej.

Rozdział 3

BURMISTRZ

§ 6

  1. Pracą Urzędu kieruje Burmistrz przy pomocy Zastępcy, Sekretarza i Skarbnika, którzy wykonując wyznaczone zadania zapewniają, w powierzonym im zakresie kompleksowe rozwiązywanie problemów wynikających z zadań miasta i gminy oraz kontrolują działalność wydziałów i jednostek organizacyjnych.

  2. W czasie nieobecności, a także w razie niemożności pełnienia obowiązków przez Burmistrza jego zadania wykonuje Zastępca.

  3. Burmistrz wykonuje zadania określone w ustawie o samorządzie gminnym oraz w innych przepisach określających kompetencje Burmistrza, a także w Statucie Miasta i Gminy i niniejszym Regulaminie:

  1. Burmistrz w szczególności:

  1. reprezentuje miasto i gminę na zewnątrz i utrzymuje kontakty z miejscowym środowiskiem,

  2. kieruje bieżącymi sprawami gminy ,

  3. wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,

  4. nadzoruje wykonanie zadań zleconych,

  5. rozstrzyga spory kompetencyjne między poszczególnymi wydziałami,

  6. ogłasza budżet miasta i gminy i sprawozdania z wykonania budżetu,

  7. podejmuje decyzje w sprawach obronnych i obrony cywilnej, w zakresie określonym w odrębnych przepisach,

  8. udziela pisemnego upoważnienia pracownikom do wydawania decyzji administracyjnych,

  9. wykonuje funkcję zwierzchnika służbowego i pracodawcy wobec wszystkich pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,

  10. ustala wynagrodzenie dla pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych wynikające ze stosunku pracy,

  1. Burmistrzowi bezpośrednio podlegają:

  1. Urząd Stanu Cywilnego,

  2. Komenda Straży Miejskiej,

  3. Wydział Oświaty, Kultury i Sportu,

  4. Wydział Planowania i Rozwoju,

  5. Biuro Radców Prawnych,

  6. Pełnomocnik d/s patologii społecznych,

  7. Inspektor d/s kontroli i audytu wewnętrznego,

ZASTĘPCA BURMISTRZA

§ 7

1. Zastępca Burmistrza wykonując powierzone przez Burmistrza zadania zapewnia kompleksowe rozwiązywanie problemów

wynikających z zadań gminy i kontroluje działalność wydziałów oraz jednostek organizacyjnych gminy realizujących te

zadania, kierując się jego wskazówkami i poleceniami.

2.Zastępcy Burmistrza bezpośrednio podlegają:

  1. Wydział Rozwoju Inwestycji,

  2. Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska,

  3. Wydział Gospodarki Przestrzennej i Nadzoru.

SEKRETARZ GMINY

§ 8

1. Sekretarz Gminy zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu, warunki jego działania i w tym samym zakresie nadzoruje

działalność wydziałów oraz zapewnia prawidłową obsługę interesantów.

2. Sekretarz Gminy pełni funkcję Pełnomocnika ds. Jakości we wdrożonym systemie jakości w Urzędzie Miasta i Gminy.

3. Sekretarz w szczególności:

- koordynuje prace Urzędu oraz prowadzi sprawy gminy w zakresie powierzonym przez Burmistrza,

- koordynuje i nadzoruje pracę wydziałów pod względem techniczno-organizacyjnym,

- rozstrzyga spory kompetencyjne między wydziałami Urzędu,

- nadzoruje system kontroli wewnętrznej,

- nadzoruje sprawy związane z wyborami: Prezydenta RP, do Sejmu, do Senatu, rad gmin, ławników i gminnych jednostek

pomocniczych,

- udziela informacji w zakresie funkcjonowania Urzędu,

- sprawuje nadzór nad informacjami zamieszczanymi w BIP.

  1. Sekretarz nadzoruje zadania wynikające z zakresu działania:

  1. Wydziału Administracyjno-Prawnego,

  2. Biura Obsługi Klienta,

  3. Biura Rady Miejskiej.

SKARBNIK GMINY

§ 9

1. Skarbnik opracowuje projekt budżetu miasta i gminy, występuje z propozycjami dotyczącymi wysokości podatków i opłat

lokalnych oraz ulg i zwolnień w tych podatkach, rozpatruje podania w sprawach odraczania, rozkładania na raty,

zaniechania poboru lub umarzania podatków i opłat, a także innych należności. Skarbnik wydaje decyzje w tym zakresie w

granicach posiadanych pełnomocnictw oraz zajmuje się problemami ekonomiczno-finansowymi miasta i gminy oraz

obsługą finansową Urzędu, wymiarem i poborem podatków i opłat.

2. Skarbnikowi podlega Wydział Finansowo-Budżetowy

KIEROWNICY WYDZIAŁÓW

§ 10

Do zadań kierowników wydziałów należy zapewnienie należytej organizacji pracy, sprawnego wykonywania zadań należących do wydziału, a w szczególności:

  1. przygotowywanie i opracowywanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach należących do kompetencji wydziału,

  2. planowanie i organizowanie pracy wydziału,

  3. dokonywanie podziału czynności pracownikom wydziału,

  4. zapewnienie dyscypliny w wydziale,

  5. dokonywanie kontroli wewnętrznych merytorycznego wydziału,

  6. wnioskowanie w sprawach przyjmowania, zwalniania, awansowania, wyróżniania, karania pracowników wydziału oraz wyrażanie zgody na wykorzystanie przez pracowników urlopów wypoczynkowych,

  7. opracowywanie uchwał i materiałów dla potrzeb Burmistrza i Rady Miejskiej,

  8. opracowywanie sprawozdań i informacji z realizacji uchwał w zakresie ustalonym przez Burmistrza i Radę,

  9. uczestniczenie w sesjach Rady, posiedzeniach komisji Rady i naradach Burmistrza,

  10. stosowanie obowiązującego w Urzędzie Systemu Jakości oraz sprawowanie nadzoru nad jego przestrzeganiem przez podległych pracowników.

Rozdział 4

ZADANIA WSPÓLNE WYDZIAŁÓW

§ 11

  1. Do wspólnych zadań wydziałów Urzędu należy w szczególności:

  1. organizowanie wykonania i wdrażanie zadań określonych w aktach prawnych dotyczących samorządu gminnego, uchwałach Rady i zarządzeniach Burmistrza,

  2. inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć organizacyjnych w celu zapewnienia właściwej i terminowej realizacji zadań określonych w budżecie miasta i gminy oraz planach wieloletnich i strategii rozwoju miasta i gminy,

  3. ponoszenie odpowiedzialności za prawidłowe dysponowanie środkami finansowymi, określonymi w budżecie na realizację zadań merytorycznych, w tym również przestrzegania dyscypliny budżetowej,

  4. rozpatrywanie skarg dotyczących pracy wydziału, badanie ich zasadności, analizowanie źródeł i przyczyn powstania, podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie, przygotowanie propozycji odpowiedzi na skargi oraz przyjmowanie interesantów w sprawach skarg,

  5. przestrzeganie zasad prawidłowej obsługi interesantów oraz zapewnienie terminowego załatwiania wpływających do wydziału spraw,

  6. współdziałanie z jednostkami oraz organizacjami działającymi na terenie miasta i gminy w zakresie realizacji zadań merytorycznych wydziału,

  7. prowadzenie spraw z zakresu działalności pożytku publicznego,

  8. opracowywanie sprawozdawczości statystycznej i innych prac statystycznych wynikających z programu badań statystycznych GUS oraz resortowej sprawozdawczości statystycznej w zakresie określonym przepisami, zapewniając zgodność sprawozdań ze stanem faktycznym,

  9. przygotowywanie okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań wynikających z merytorycznej działalności wydziału na potrzeby Burmistrza,

  10. prowadzenie spraw rad sołeckich w zakresie merytorycznej odpowiedzialności wydziału,

  11. przestrzeganie procedur i instrukcji Systemu Jakości.

DZIAŁ II

Rozdział 1

ZAKRESY DZIAŁANIA WYDZIAŁÓW

§12

URZĄD STANU CYWILNEGO (USC)

1. Pracą Urzędu Stanu Cywilnego kieruje kierownik przy pomocy Zastępcy.

2. Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego należy:

  1. prowadzenie rejestracji stanu cywilnego, wydawanie decyzji administracyjnych, załatwianie spraw konsularnych związanych z działalnością USC, współpraca z sądami i innymi organami w zakresie rejestracji stanu cywilnego, a w szczególności wynikających z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego:

  1. prowadzenie ksiąg stanu cywilnego, rejestracji urodzeń, małżeństw i zgonów, które nastąpiły w okręgu działania USC,

  2. prowadzenie akt zbiorczych i skorowidzów do ksiąg stanu cywilnego,

  3. przyjmowanie oświadczeń woli o:

  • wstąpieniu w związek małżeński,

  • uznaniu dziecka,

  • nadaniu dziecku nazwiska męża matki,

  • powrocie po rozwodzie do poprzednio noszonego nazwiska,

  1. aktualizowanie przechowywanych ksiąg przez wpisywanie wzmianek dodatkowych i przypisków na podstawie orzeczeń sądowych, decyzji administracyjnych, zawiadomień i wypisów aktów nadsyłanych przez inne USC oraz oświadczeń woli osób zainteresowanych,

  2. przechowywanie przez okres 100 lat ksiąg prowadzonych przez USC,

  1. Wydawanie wypisów z ksiąg stanu cywilnego oraz zaświadczeń:

  1. odpisów zupełnych i skróconych z aktów urodzeń, małżeństw i zgonów,

  2. o braku przeszkód wyłączających zawarcie małżeństwa w formie wyznaniowej,

  3. stwierdzających, że obywatel polski lub cudzoziemiec nie posiadający żadnego obywatelstwa, posiada zdolność prawną do dokonania czynności stanowiącej podstawę sporządzenia aktu stanu cywilnego za granicą.

  1. Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach:

  1. odtworzenia lub ustalenia treści aktu stanu cywilnego,

  2. sprostowania błędu pisarskiego,

  3. uzupełnienia treści aktu stanu cywilnego,

  4. wpisywania do krajowej księgi stanu cywilnego aktu urodzenia, małżeństwa i zgonu sporządzonego za granicą.

  1. Wykonywanie zadań określonych w ustawie o orderach i odznaczeniach, a w szczególności występowanie z wnioskiem o nadanie medali "za długoletnie pożycie małżeńskie".

§ 13

KOMENDA STRAŻY MIEJSKIEJ (KSM)

  1. Komendą Straży Miejskiej kieruje Komendant Straży Miejskiej.

  2. Zadania Straży Miejskiej określa ustawa o strażach gminnych.

  3. Straż Miejska wykonuje swoje zadania określone w przepisach szczególnych oraz w Regulaminie Straży Miejskiej, określającym szczegółowy zakres działania, zadania, obowiązki i uprawnienia, a także strukturę, rozkład czasu pracy i uzbrojenie.

§ 14

BIURO OBSŁUGI KLIENTA (BOK)

  1. Jednym z podstawowych zadań wykonywanych przez inspektorów ds. obsługi klientów jest świadczenie usług o charakterze administracyjnym na rzecz mieszkańców gminy i innych osób, czy podmiotów realizujących własne interesy na terenie gminy.

  2. Biuro Obsługi Klienta to miejsce pierwszego kontaktu z administracją gminy.

  3. Pracownik biura spełnia rolę gospodarza i przewodnika.

  4. Podstawowe zadania przedmiotowe na stanowisku:

  1. udzielanie informacji o sposobie załatwiania spraw przez klientów,

  2. obsługa klientów w zakresie: wydawanie druków wniosków do załatwienia spraw, pomoc przy ich wypełnianiu, przyjmowanie wniosków wraz z wymaganą dokumentacją i przekazywanie wydziałom celem ich załatwienia, wydawanie decyzji, zaświadczeń i innych dokumentów przygotowanych przez wydziały,

  3. udzielanie informacji o strukturze organizacyjnej urzędu, udzielanie informacji o instytucjach i stowarzyszeniach działających na terenie miasta i gminy, wskazywanie kompetentnych osób i miejsca do załatwienia spraw,

4) sprzedaż znaków skarbowych i przyjmowanie opłat administracyjnych,

  • 5) dysponowane materiałami instruktażowymi i promocyjnymi gminy z uwzględnieniem potrzeb

  • mieszkańców i ich uzupełnianie,

6) uzupełnianie brakujących wzorów druków i materiałów instruktażowych,

7) wnioskowanie, planowanie spraw związanych z usprawnieniem pracy w Urzędzie.

§ 15

BIURO RADCÓW PRAWNYCH (BRP)

  1. Do podstawowego zakresu działania biura należy wykonywanie obsługi prawnej Urzędu, Burmistrza, Rady i jej Komisji, a w szczególności:

  1. opiniowanie pod względem prawnym i redakcyjnym aktów prawnych Burmistrza oraz projektów uchwał kierowanych pod obrady Rady, jak również opiniowanie aktów prawnych przekazanych do konsultacji,

  2. zapewnienie obsługi prawnej Burmistrzowi i doradztwa prawnego na rzecz wydziałów, jak również prowadzenia spraw przed sądami powszechnymi,

  3. opiniowanie projektów umów i porozumień,

  4. wydawanie opinii prawnych dotyczących umów w sprawach majątkowych,

  5. wydawanie opinii prawnych dotyczących rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy oraz innych spraw kadrowych,

  6. wydawanie opinii prawnych dotyczących umarzania wierzytelności,

  7. udzielanie wyjaśnień w sprawie obowiązującego stanu prawnego w zakresie spraw określonych w szczegółowym zakresie działania wydziałów,

  8. udzielanie wyjaśnień i porad oraz pomocy prawnej organom Gminy,

  9. udzielanie pomocy i instruktażu pracownikom Urzędu w zakresie interpretacji przepisów prawnych i praktycznego ich stosowania.

  1. Wykonywanie innych zadań przewidzianych w ustawie o radcach prawnych.

§ 16

BIURO RADY MIEJSKIEJ (BRM)

1. Do podstawowego zakresu działania Biura należy:

  1. przekazywanie właściwym wydziałom i jednostkom organizacyjnym do realizacji spraw wynikających z uchwał Rady oraz wniosków Komisji,

  2. organizacyjne przygotowanie posiedzeń Rady i Komisji,

  3. prowadzenie rejestrów uchwał podejmowanych przez Radę,

  4. organizowanie spotkań i dyżurów radnych,

  5. protokołowanie posiedzeń Rady oraz Komisji,

  6. redagowanie i przesyłanie ustaleń Rady kierownikom wydziałów oraz kierownikom jednostek organizacyjnych,

  7. prowadzenie "Kroniki Sztandaru Rady Miejskiej",

  8. prowadzenie rejestru nadanych przez Radę Miejską medali pamiątkowych "Zasłużony dla miasta i gminy Dębno".

§ 17

PEŁNOMOCNIK BURMISTRZA D/S PATOLOGII SPOŁECZNYCH (PS)

1. Pełnomocnik Burmistrza d/s Patologii Społecznych jest pracownikiem podlegającym bezpośrednio Burmistrzowi.

2. Do zadań na zajmowanym stanowisku w szczególności należy:

1) współpraca dotycząca rozwiązywania problemów osób uzależnionych i niepełnosprawnych z podmiotami tj. Policja,

Sąd Rejonowy - Wydział Rodzinny i Nieletnich, Ośrodek Pomocy Społecznej, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie,

Powiatowy Wydział Zdrowia, Warsztaty Terapii Zajęciowej oraz organizacje i pozarządowe,

2) prowadzenie posiedzeń Miejsko-Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz

koordynacja jej działań,

3) prowadzenie działań profilaktycznych w szkołach,

4) praca z osobami uzależnionymi i współuzależnionymi,

5) pomoc osobom niepełnosprawnym,

6) koordynacja działań służby zdrowia, prowadzenie spraw dot. służby zdrowia,

7) koordynowanie Miejsko-Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, wyszukiwanie

ofert programów profilaktycznych dla szkół, czuwanie nad prawidłową realizacją budżetu Komisji,

8) składanie sprawozdań Radzie Miejskiej oraz jednostkom zainteresowanym z zakresu prowadzonych spraw.

3. Ponadto Pełnomocnik wykonuje następujące zadania:

1) zawiadamianie kierowników wydziałów oraz innych zaproszonych osób o terminie organizowanych przez Burmistrza

narad, posiedzeń i spotkań,

2) sporządzanie protokołów z narad, posiedzeń i spotkań Burmistrza oraz prowadzenie w tym zakresie teczek rzeczowych,

3) przekazywanie wyciągów z protokołów zainteresowanym wydziałom,

4) opracowywanie wniosków podjętych na naradach i przekazywanie ich adresatom,

5) sporządzanie informacji na potrzeby Rady Miejskiej dotyczących organizowanych narad, sporządzanie sprawozdań z

pracy Burmistrza,

6) prowadzenie rejestru zarządzeń Burmistrza i przesyłanie ich organom nadzoru,

7) prowadzenie spraw dotyczących Biuletynu Informacji Publicznej tj.:

    1. umieszczanie materiałów przekazanych przez wyznaczone osoby na stronie BIP,

    1. przesyłanie uchwał Rady Miejskiej i zarządzeń Burmistrza na stronę BIP,

    2. dokonywanie aktualizacji strony BIP,

§ 18

WYDZIAŁ ADMINISTRACYJNO-PRAWNY (AP)

  1. Wydziałem kieruje kierownik, który pełni również funkcję Pełnomocnika d/s Ochrony Informacji Niejawnej.

  2. Do podstawowego zakresu działania wydziału należy:

W ZAKRESIE SPRAW ORGANIZACYJNYCH

  1. zarząd budynkami administracyjnymi, gospodarka lokalami biurowymi Urzędu,

  2. prowadzenie gospodarki środkami rzeczowymi,

  3. prowadzenie archiwum zakładowego,

  4. zapewnienie zaopatrzenia materialnego i technicznego oraz prowadzenie w tym zakresie dokumentacji,

  5. zapewnienie estetycznego utrzymania pomieszczeń biurowych oraz terenu wokół Urzędu - sprawowanie merytorycznego nadzoru nad pracą sprzątaczek, konserwatora i kierowcy,

  6. prowadzenie spraw jednostek pomocniczych gminy w zakresie: rejestracji protokołów z zebrań wiejskich, podróży służbowych, pomocy w obsłudze zebrań oraz spraw związanych z wyborami ich organów,

  7. ewidencjonowanie korespondencji wpływającej do Urzędu i wychodzącej na zewnątrz,

  8. prowadzenie zbiorczej ewidencji skarg i wniosków wpływających do Urzędu oraz opracowywanie okresowych informacji i analiz o sposobie ich załatwiania,

  9. przekazywanie właściwym wydziałom zadekretowanej przez Burmistrza, Zastępcę lub Sekretarza korespondencji,

  10. wykonywanie prac przygotowawczych związanych z wyborami Prezydenta RP, do Sejmu i Senatu oraz rad gmin,

  11. prowadzenie spraw związanych z zatrudnianiem, zwalnianiem i wynagradzaniem pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek podporządkowanych (Biblioteki, Dębnowskiego Ośrodka Kultury, Ośrodka Sportu i Rekreacji, Ośrodka Pomocy Społecznej, Warsztatu Terapii Zajęciowej) oraz prowadzenie akt osobowych,

  12. organizowanie szkoleń pracowników Urzędu oraz radnych,

  13. prowadzenie praktyk uczniowskich,

  14. wydawanie świadectw pracy i zaświadczeń o zatrudnieniu byłym pracownikom Urzędu oraz zlikwidowanych instytucji, których akta osobowe są przechowywane w Urzędzie,

  15. współpraca z Urzędem pracy w zakresie zatrudnienia,

  16. nadzór nad całością prac związanych z komputeryzacją w Urzędzie,

  17. administrowanie wewnętrzną siecią komputerową Urzędu,

  18. udzielanie pracownikom instruktażu na temat eksploatacji systemów komputerowych,

  19. zabezpieczanie danych z wdrożonych systemów oraz przechowywanie dokumentacji systemów, nadzór nad bezpieczeństwem danych,

  20. usuwanie drobnych awarii sprzętu i oprogramowania,

  21. zabezpieczenie serwisu pogwarancyjnego sprzętu komputerowego i oprogramowania,

  22. nadzór nad działalnością Ochotniczej Straży Pożarnej.

W ZAKRESIE EWIDENCJI LUDNOŚCI I DOWODÓW OSOBISTYCH:

  1. udzielanie i cofanie decyzji na prowadzenie zbiórek publicznych organizowanych na terenie miasta i gminy,

  2. współpraca z instytucjami i organami wojskowymi w sprawach przestrzegania obowiązku meldunkowego,

  3. prowadzenie spraw związanych z repatriacją Polaków,

  4. realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych:

  1. prowadzenie bazy ewidencji ludności oraz jej aktualizacja w oparciu o Akta Stanu Cywilnego,

  2. wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach meldunkowych,

  3. prowadzenie ewidencji i spraw związanych z pobytem cudzoziemców na terenie gminy,

  1. wydawanie decyzji na przeprowadzenie zgromadzeń publicznych, imprez masowych organizowanych na terenie miasta i gminy,

  2. prowadzenie rejestru wyborców i sporządzanie spisów wyborców,

  3. realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych - przyjmowanie wniosków i wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,

  4. tworzenie rejestrów wydanych dowodów osobistych,

  5. wydawanie zaświadczeń w oparciu o dokumenty z teczek osobowych,

W ZAKRESIE WOJSKOWOŚCI I OBRONY CYWILNEJ:

  1. organizowanie i przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych,

  2. prowadzenie oraz aktualizacja dokumentacji Kancelarii Tajnej,

  3. prowadzenie magazynu OC,

  4. prowadzenie spraw z zakresu obrony kraju,

  5. wykonywanie zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony określonych w ustawach,

  6. organizowanie wykonywania przez jednostki organizacyjne gminy zadań szczegółowych obrony cywilnej oraz trybu ich realizacji,

  1. czynności związane z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony oraz współdziałanie w tych sprawach z organami wojskowymi,

  2. udział w przygotowaniu poboru i jego przeprowadzanie,

  3. kompletowanie i opiniowanie podań w sprawie odroczenia zasadniczej służby wojskowej,

  4. tworzenie formacji obrony cywilnej.

  1. Do zadań Pełnomocnika Do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych należy:

  1. zapewnienie ochrony informacji niejawnych,

  2. kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji w Urzędzie,

  3. opracowanie wykazu stanowisk w Urzędzie, z którymi może łączyć się dostęp do informacji niejawnych i przedłożenie ich do zatwierdzenia przez Burmistrza,

  4. okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów niejawnych,

  5. szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych,

  6. opracowywanie planu postępowania z materiałami zawierającymi informacje niejawne stanowiące tajemnice państwową w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego,

  7. przeprowadzanie zwykłego postępowania sprawdzającego na pisemne polecenie Burmistrza wobec kandydatów na stanowiska z dostępem do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub „zastrzeżone”,

  8. prowadzenie wykazu stanowisk i prac zleconych oraz osób dopuszczonych do prac lub służby na stanowiskach, z którymi łączy się dostęp do informacji niejawnych stanowiących tajemnicę służbową.

§ 19

WYDZIAŁ FINANSOWO-BUDŻETOWY (FB)

  1. Wydziałem kieruje Skarbnik Gminy przy pomocy Zastępcy Skarbnika Gminy.

  2. Zastępca Skarbnika współpracuje z jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie planowania budżetu oraz sprawozdawczości, a także uczestniczy w kontrolach związanych z realizacją budżetu.

  3. Do zakresu działania wydziału należy:

W ZAKRESIE PLANOWANIA, ZMIAN I SPRAWOZDAWCZOŚCI BUDŻETU:

  1. przygotowanie projektu budżetu:

  1. planu dochodów i wydatków budżetowych w zakresie zadań własnych i zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w układzie klasyfikacji budżetowej i w układzie zadań budżetowych,

  2. planu przychodów i rozchodów budżetu - określanie źródeł finansowania planowanego deficytu budżetowego,

  3. planów funduszy celowych,

  4. środków specjalnych,

  5. objaśnień do projektu budżetu,

  6. innych załączników wymaganych przepisami prawa,

  1. przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej i projektów zarządzeń Burmistrza,

  2. sporządzanie sprawozdań jednostkowych i zbiorczych z realizacji budżetu,

  3. przygotowywanie wystąpień o opinie do Regionalnej Izby Obrachunkowej,

  4. opiniowanie i analizowanie wniosków dotyczących zmian w budżecie,

  5. prowadzenie ewidencji zmian w planie wydatków budżetowych,

  6. opracowywanie Wieloletniego Planu Inwestycyjnego,

  7. monitorowanie stanu realizacji zadań inwestycyjnych, przygotowywanie informacji oraz opinii z postępu realizacji zadań inwestycyjnych w zakresie finansowym,

9) sporządzanie rocznego bilansu budżetu MiG,

10) uzgadnianie ewidencji księgowej,

11) prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i

Gospodarki Wodnej i prowadzenie w tym zakresie sprawozdawczości,

12) przyjmowanie sprawozdań jednostkowych od Urzędu oraz gminnych jednostek organizacyjnych,

13) opracowywanie harmonogramów realizacji dochodów i wydatków,

14) analiza płynności finansowej Gminy,

W ZAKRESIE KSIĘGOWOŚCI URZĘDU:

1) prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej w układzie klasyfikacji budżetowej i budżetu zadaniowego dochodów i

wydatków,

2) sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym oraz kwalifikowanie rachunków i faktur do zapłaty,

3) prowadzenie ewidencji majątku Urzędu,

4) sporządzanie zestawień obrotów i sald kont ksiąg pomocniczych,

5) przygotowywanie wniosków na zapotrzebowanie oraz rozliczeń z wykorzystania dotacji na wypłatę dodatków

mieszkaniowych,

6) wnioskowanie o przeprowadzenie inwentaryzacji, rozliczanie jej,

7) uruchamianie dotacji do jednostek kultury zgodnie z planem wydatków,

8) prowadzenie ewidencji rachunków sum depozytowych,

9) sporządzanie sprawozdań statystycznych w zakresie wynagrodzeń oraz środków trwałych i inwestycji,

10) sporządzanie rocznego bilansu Urzędu

11) prowadzenie ewidencji wydatków zadań rad sołeckich,

12) rozliczanie kosztów podróży służbowych i zagranicznych pracowników oraz radnych Rady,

13) prowadzenie obsługi finansowo-księgowej ZFŚS, środków specjalnych, wydatków nie wygasających oraz kont pomocniczych,

W ZAKRESIE PŁAC:

1) naliczanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne od zawartych umów,

2) naliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu zawieranych umów,

3) prowadzenie kartotek wynagrodzeń osobowych pracowników i osób zatrudnionych na umowę-zlecenie

4) obsługa płacowa pracowników Urzędu, naliczanie poborów, obliczania zasiłków, wystawianie zaświadczeń o wynagrodzeniu,

5) sporządzanie rocznych informacji o dochodach do Urzędu Skarbowego,

6) prowadzenie Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,

W ZAKRESIE OBSŁUGI KASOWEJ:

1) Prowadzenie obsługi kasowej zadań realizowanych przez Urząd,

2) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania w zakresie obsługi kasowej,

3) sporządzanie dziennych raportów kasowych,

4) pobieranie i odprowadzanie gotówki do banku,

5) sporządzanie przelewów wynikających z rozliczeń między budżetem a jednostkami organizacyjnymi,

6) realizacja gotówkowa i bezgotówkowa zatwierdzonych do wypłaty rachunków, faktur oraz innych dyspozycji środkami,

W ZAKRESIE OBSŁUGI DŁUGU PUBLICZNEGO:

1) prowadzenie Rejestru umów w części obejmującej zobowiązania wynikające z realizacji planów finansowo-rzeczowych wydziałów,

2) analiza i obsługa zadłużenia Gminy,

3) sporządzanie informacji o zaciągniętych zobowiązaniach,

4) weryfikacja umów,

5) prowadzenie ewidencji udzielanych poręczeń i gwarancji,

W ZAKRESIE WYMIARU PODATKU:

1) przyjmowanie od podatników informacji i deklaracji w sprawie podatków i ich weryfikacja,

2) wydawanie decyzji ustalających wysokość podatku od nieruchomości i rolnego, decyzji zmieniających, decyzji

wymiarowych w zakresie łącznego zobowiązania pieniężnego i podatku od środków transportowych,

3) sporządzanie wniosków karno-skarbowych w wypadkach nie zgłoszenia obowiązku podatkowego,

4) wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie umorzenia zaległości, odroczeń, rozkładania na raty podatków,

5)prowadzenie dokumentacji związanej z wydawaniem zaświadczeń uprawniających do otrzymania bonów paliwowych,

6) podawanie do publicznej wiadomości kwot umorzonych zaległości podatkowych,

7) ewidencja księgowa wpłat na podatek od środków transportowych,

8) wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych w zakresie podatków i opłat,

9) zgłaszanie wierzytelności gminy do sądów gospodarczych w związku z ogłoszoną upadłością podmiotów gospodarczych,

10) składanie wniosków w sprawie ustanowienia hipoteki ustawowej lub przymusowej.

W ZAKRESIE KSIĘGOWOŚCI PODATKÓW I OPŁAT:

1) wypisywanie i drukowanie dowodów wpłat wnoszonych do kasy z tytułu podatków i opłat,

2) ewidencja księgowa opłat lokalnych i innych należności Gminy,

3) likwidacja zaległości i nadpłat na kontach podatników,

4) pobieranie i ewidencjonowanie opłat,

§ 20

SAMODZIELNE STANOWISKO D/s KONTROLI i AUDYTU WEWNĘTRZNEGO (KiA)

1. Stanowisko d/s kontroli bezpośrednio podlega Burmistrzowi.

2. Do zakresu zadań na zajmowanym stanowisku w szczególności należy:

  1. udzielanie instruktażu jednostkom podległym i nadzorowanym przez gminę w zakresie prawidłowej interpretacji przepisów prawnych oraz doradztwo w zakresie praktycznego ich stosowania w bieżącej gospodarce finansowej,

  2. sporządzanie informacji o udzielonych instruktażach,

  3. ocena realizacji dochodów i wydatków budżetowych jednostek podległych w świetle zatwierdzonego planu finansowego,

  4. przeprowadzanie kontroli w jednostkach organizacyjnych objętych budżetem w zakresie gospodarki finansowej pod kontem formalno-prawnym,

  5. nadzór i kontrola nad działalnością finansową podległych gminie jednostek organizacyjnych, a w szczególności:

  1. sporządzanie planów kontroli,

  2. sporządzanie protokołów kontroli,

  3. przygotowywanie wniosków o ukaranie w razie naruszenia dyscypliny finansów publicznych,

  1. analiza wykorzystania dotacji udzielonych z budżetu,

  1. analiza przestrzegania stosowania przepisów o zamówieniach publicznych.,

  2. realizacja zadań z zakresu audytu wewnętrznego,

§ 21

WYDZIAŁ GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ I NADZORU (GPiN)

  1. Wydziałem kieruje kierownik.

  2. Do zakresu działania wydziału należy:

W ZAKRESIE GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ:

  1. przygotowanie materiałów i informacji do opracowania oraz aktualizacji studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Dębno,

  2. przygotowanie projektów założeń do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,

  3. przygotowanie materiałów oraz prowadzenie spraw związanych z opracowaniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

  4. przygotowanie i wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

  5. opracowywanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania przestrzennego,

  6. udostępnianie raportów oddziaływania na środowisko zainteresowanym osobom prawnym
    i fizycznym,

  7. opiniowanie podziałów geodezyjnych w przypadku istnienia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wraz z prowadzeniem procedur z tym związanych,

  8. prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz inwestycji wymagających raportów oddziaływania na środowisko,

  9. opracowywanie decyzji na inwestycje celu publicznego oraz ustalających opłatę adiacencką w przypadku zbycia działek na terenach objętych w uchwalonych planach zagospodarowania przestrzennego,

  10. opracowywanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,

  11. nadzór nad oświetleniem ulicznym wraz z rozliczaniem i konserwacją,

  12. prowadzenie spraw Polskiego Górnictwa Nafty i Gazu (warunki, plany ruchu, odwierty),

  13. prowadzenie dokumentacji przetargowej realizowanych miejscowych planów oraz aktualizacji studium uwarunkowań.

W ZAKRESIE GOSPODARKI KOMUNALNEJ:

  1. nadzór nad funkcjonowaniem systemu zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków, systemu odprowadzania wód deszczowych na terenie miasta i gminy,

  2. nadzór nad funkcjonowaniem systemu ciepłowniczego,

  3. nadzór nad utrzymaniem terenów zielonych, małej architektury, czystości na terenie miasta (dotyczy Spółek PUK, PWiK),

  4. ustalanie zakresu postanowień szczegółowych na okresy roczne oraz analiza ich realizacji,

  5. wydawanie zezwoleń na zajęcie komunalnego pasa terenów zielonych,

  6. analizowanie potrzeb w zakresie budownictwa mieszkań komunalnych,

  7. zabezpieczenie dekoracji świątecznych i okolicznościowych miasta,

  8. prowadzenie dokumentacji oraz nadzór merytoryczny nad spółkami:

  • Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej,

% Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji,

% Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych,

% Zakład Gospodarki Mieszkaniowej,

  1. udział w Walnych Zgromadzeniach oraz Radach Nadzorczych poszczególnych spółek,

  2. analiza planowanych wydatków na eksploatację i remonty bieżące w spółkach gminnych,

  3. analiza planowanych dochodów pochodzących z eksploatacji urządzeń komunalnych,

  4. przygotowywania analiz z działalności spółek dla potrzeb Burmistrza,

  5. sprawowanie nadzoru i kontroli oraz udział w przeglądach i odbiorach technicznych zleconych do wykonania robót, rozliczenie zleceniodawców oraz weryfikacja faktur,

  6. przygotowywanie projektów uchwał cen za wodę i ścieki oraz innych uchwał współdziałając ze spółkami gminnymi,

  7. prowadzenie nadzoru merytorycznego nad działalnością Celowego Związku Gmin „CZG-12”,

W ZAKRESIE EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ:

1)prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej oraz ewidencji transportu zarobkowego( taxi):

a) wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,

b) decyzji o wykreśleniu z ewidencji,

c) wydawanie decyzji o odmowie wpisu,

d) prowadzenie rejestrów

  1. współdziałanie i pomoc przedsiębiorcom w zakresie rozwoju przedsiębiorczości,

  2. udzielanie informacji i przygotowywanie wypisów z ewidencji działalności gospodarczej,

4) wydawanie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,

5) współdziałanie z organami kontroli z zakresu przestrzegania ustawy o wychowaniu w trzeźwości,

6).przygotowywanie projektów uchwał dotyczących liczby punktów i usytuowania placówek handlowych i gastronomicznych,

7) przeciwdziałanie praktykom monopolistycznym,

8) koordynowanie i nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem targowisk,

9) kontrola podmiotów gospodarczych z zakresu ustawy prawo działalności gospodarczej,

10) prowadzenie banku danych w zakresie działalności gospodarczej,

W ZAKRESIE SPRAW LOKALOWYCH:

  1. przyjmowanie, rejestrowanie i kwalifikowanie wniosków o przydział, zamianę lokali mieszkalnych,

  2. zwoływanie posiedzeń Społecznej Komisji Mieszkaniowej,

  3. opracowywanie list przydziału lokali zgodnie z ustaleniami Społecznej Komisji Mieszkaniowej,

  4. prowadzenie ewidencji zwalnianych lokali i kontrola nad ich prawidłowym zagospodarowaniem,

  5. realizacja prawomocnych wyroków sądowych o eksmisję z lokali,

  6. współdziałanie z Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej w Dębnie w sprawach związanych z samowolnym zajęciem lokali,

  7. współpraca z Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej w Dębnie w zakresie właściwej gospodarki komunalnymi zasobami lokalowymi,

  8. stwierdzanie prawa do zameldowania i wymeldowania z zasobów mieszkaniowych na wniosek najemców,

  9. sporządzenie sprawozdań, ankiet związanych z gospodarką mieszkaniową,

  10. współpraca z Towarzystwami Budownictwa Społecznego w zakresie budownictwa mieszkaniowego,

W ZAKRESIE DROGOWNICTWA:

1) dokonywanie okresowych analiz i ocen planów remontów dróg gminnych,

2) typowanie dróg gminnych i lokalnych oraz chodników do remontów,

3) sprawdzenie prawidłowości wykonania remontów dróg gminnych i lokalnych, spisywanie protokołów odbioru oraz

sprawdzanie faktur wystawionych za te roboty,

4) współpraca z zarządcami dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych oraz organami odpowiedzialnymi za

bezpieczeństwo na drogach,

5) udział w komisyjnych przeglądach oznakowania dróg i ulic,

6) koordynacja działań w zakresie budowy i utrzymania przystanków oraz zatok PKS,

7) opracowanie sprawozdań i informacji o stanie dróg gminnych wewnętrznych,

8) wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, naliczanie opłat za zajęcie pasa drogowego oraz umieszczenie urządzeń

obcych w pasie drogowym,

9) prowadzenie wszystkich spraw dotyczących bezpieczeństwa na drogach gminnych i wewnętrznych,

10) zarządzanie siecią dróg gminnych i lokalnych miejskich,

11) uzgadnianie przebiegu inwestycji liniowych przez drogi gminne i lokalne,

12) przejmowanie w administrowanie inwestycji zrealizowanych przez gminę w zakresie dróg, chodników i terenów zielonych

oraz linii oświetleniowych,

W ZAKRESIE DODATKÓW MIESZKANIOWYCH:

1) przyjmowanie wniosków dotyczących dodatków mieszkaniowych,

2) prowadzenie rejestru składanych wniosków i wydawanych decyzji

3) analiza składanych wniosków,

4) naliczanie należnego dodatku mieszkaniowego z dokonaniem jego podziału dla poszczególnych zarządców,

5) wydawanie decyzji dotyczących dodatków mieszkaniowych,

6) dokonanie rzetelnej analizy potrzeb i wielkości planowanych wydatków na pokrycie kosztów związanych z wypłatą

dodatków mieszkaniowych,

7) prowadzenie ewidencji i rozliczania przyznanych dodatków mieszkaniowych w rozbiciu na poszczególnych zarządców,

8) współdziałanie z zarządcami budynków w sprawach dotyczących opłat za najem lokali mieszkalnych,

9) parafowanie merytoryczne wystawionych decyzji przyznanych dodatków mieszkaniowych,

W ZAKRESIE ARCHITEKTONICZNO-URBANISTYCZNYM:

1) opiniowanie projektów oraz nadzór urbanistyczno-architektoniczny nad inwestycjami znaczącej funkcji lub istotnych dla

zagospodarowania przestrzennego prowadzonych na terenie miasta i gminy,

2) opiniowanie zmian architektonicznych w obiektach,

3) wykonywanie prostych planów koncepcyjnych zabudowy i zagospodarowania o znaczącej funkcji lub zlokalizowanych w

miejscach istotnych dla zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy,

4)formułowanie wniosków i uwag przy opracowywaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na terenie

miasta i gminy,

5) opracowywanie projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,

6) opiniowanie projektów decyzji o ustaleniu warunków zabudowy,

7) opiniowanie reklam pod względem formy, estetyki oraz miejsca lokalizacji i sposobu montażu,

8) udział w posiedzeniach miejsko-gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej,

9) monitoring i planowanie w zakresie rewitalizacji miasta,

§ 22

WYDZIAŁ GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI I OCHRONY ŚRODOWISKA (GNiOŚ)

  1. Wydziałem kieruje kierownik.

  2. Do podstawowego zakresu działania wydziału należy:

W ZAKRESIE GOSPODAROWANIA MIENIEM KOMUNALNYM:

  1. udzielanie zezwoleń w drodze decyzji na świadczenie usług polegających na usuwaniu, wykorzystywaniu i unieszkodliwianiu odpadów komunalnych,

  2. wnioskowanie o zakładanie, rozszerzanie i zamykanie cmentarzy komunalnych,

  3. nadzór nad utrzymaniem i zarządzaniem cmentarzami komunalnymi i nieczynnymi cmentarzami oraz miejscami pamięci,

  4. sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi,

W ZAKRESIE ROLNICTWA:

  1. przeprowadzanie badań zmierzających do ustalenia ostatecznego szacunku plonów,

  2. współdziałanie z organami samorządowymi i organizacjami społeczno-politycznymi w zakresie realizacji zadań zmierzających do poprawy warunków socjalno-bytowych mieszkańców wsi,

  3. współdziałanie ze służbą Wojewódzkiej Inspekcji Ochrony Roślin,

  4. współpraca z zarządami ogrodów działkowych i zarządem Koła Pszczelarskiego i Łowieckiego,

  5. współpraca z powiatowym lekarzem weterynarii w zakresie działań zmierzających do usunięcia bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa sanitarno-weterynaryjnego,

  6. opiniowanie wniosków rolników w sprawach: o kredyt na zakup ziemi, podjęcia działalności gospodarczej w ramach małej przedsiębiorczości na wsi, umorzeń i odroczeń podatku rolnego,

  7. opracowywanie zarządzeń na wypadek niedoboru wody pitnej,

  8. prowadzenie spraw związanych z gospodarką wodną,

  9. prowadzenie spraw w zakresie rekultywacji gruntów rolnych i leśnych,

  10. wydawanie zaświadczeń o posiadaniu gospodarstwa rolnego i osobistym prowadzeniu gospodarstwa,

  11. prowadzenie wykazów indywidualnych gospodarstw i działek rolnych,

  12. przeprowadzanie spisów rolnych,

  13. zatwierdzanie lub nadawanie statutów Spółkom Wodnym,

  14. prowadzenie spraw z zakresu łowiectwa,

  15. prowadzenie spraw związanych z zalesieniami,

W ZAKRESIE OCHRONY ŚRODOWISKA:

  1. opiniowanie wniosków właścicieli lub użytkowników wieczystych gruntów w sprawie przyznania środków pochodzących z dotacji budżetu państwa na zalesienie gruntów,

  2. opiniowanie wniosków w sprawie uznania lasu za ochronny lub pozbawienie go tego charakteru,

  3. nadzorowanie gospodarki w lasach niepaństwowych,

  4. wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości, wymierzanie kar za samowolne usuwanie drzew i krzewów oraz pobieranie opłat,

  5. współpraca ze służbą ochrony zabytków w zakresie zabytkowych terenów zielonych,

  6. prowadzenie spraw z zakresu gromadzenia odpadów, wydawanie postanowień dotyczących odpadów niebezpiecznych,

  7. wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów ras uznawanych za agresywne,

  8. naliczanie opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska,

  9. prowadzenie spraw w zakresie utrzymania porządku i czystości w gminie,

  10. wydawanie zezwoleń na świadczenie usług komunalnych w zakresie odpadów komunalnych,

  11. prowadzenie spraw z zakresu utrzymania grobów wojennych "KURHAN", prowadzenie ewidencji pochowanych,

  12. prowadzenie spraw dotyczących dzikich wysypisk,

  13. prowadzenie spraw w zakresie utrzymania cmentarzy wiejskich, miejskich,

  14. prowadzenie ewidencji decyzji przesyłanych przez Starostwo Powiatowe i Urząd Wojewódzki dotyczących dopuszczalnego poziomu hałasu i zanieczyszczeń wprowadzanych do powietrza przez zakłady pracy,

  15. prowadzenie spraw mogilników w Więcławiu i Smolnicy,

  16. prowadzenie spraw w zakresie utrzymania zwierząt bezdomnych,

W ZAKRESIE GEODEZJI I GOSPODARKI GRUNTAMI:

  1. organizowanie przetargów w zakresie zbywania gruntów i nieruchomości w trybie ustawy o gospodarce nieruchomościami,

  2. prowadzenie spraw w zakresie zbywania i oddania w użytkowanie wieczyste nieruchomości stanowiących własność gminy,

  3. prowadzenie spraw dotyczących nabywania na rzecz gminy nieruchomości,

  4. sporządzanie dokumentacji formalno-prawnej związanej z nabywaniem na rzecz gminy od Skarbu Państwa nieruchomości w trybie komunalizacji na wniosek i z mocy prawa,

  5. prowadzenie spraw związanych ze zwrotem mienia kościelnego,

  6. prowadzenie spraw dotyczących przekazywania mienia sołectwom,

  7. przygotowywanie dokumentów w sprawach dotyczących pierwokupu nieruchomości położonych na terenie gminy,

  8. nieodpłatne przekazywanie w drodze umów gruntów stanowiących własność gminy na rzecz Skarbu Państwa, przejmowanie nieodpłatne na własność gminy gruntów od Skarbu Państwa,

  9. prowadzenie spraw dotyczących oddawania nieruchomości gminnych w zarząd komunalnym jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej, ustalanie opłat rocznych za wieczyste użytkowanie i zarząd, nanoszenie zmian i wysyłanie informacji do właścicieli i użytkowników wieczystych,

  10. aktualizacja opłat rocznych z tytułu zarządu, użytkowania wieczystego,

  11. naliczanie opłat adiacenckich,

  12. przeprowadzanie kontroli terenowej nieruchomości gminnych będących w użytkowaniu wieczystym oraz dzierżawionych bądź będących przedmiotem najmu,

  13. prowadzenie spraw związanych z przekształcaniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,

  14. prowadzenie spraw związanych z robotami geodezyjno-kartograficznymi oraz wyceną nieruchomości,

  15. prowadzenie numeracji i nazewnictwa ulic, nadawanie numerów budynków,

  16. prowadzenie wszelkich spraw z zakresu VAT- rejestry, faktury i deklaracje VAT,

  17. prowadzenie rejestrów dotyczących sprzedaży lokali mieszkalnych,

  18. składanie wniosków o założenie ksiąg wieczystych i wprowadzanie w nich zmian,

  19. wydawanie decyzji zatwierdzających projekty podziału działek nieruchomości,

  20. przeprowadzanie rozgraniczeń nieruchomości,

§ 23

WYDZIAŁ REALIZACJI INWESTYCJI (RI)

  1. Wydziałem kieruje kierownik.

  2. Do podstawowego zakresu działania wydziału należą sprawy związane z realizacją inwestycji:

  1. opracowywanie strategicznych planów rozwoju miasta i gminy,

  2. nadzór nad realizacją strategii rozwoju miasta i gminy,

  3. przygotowywanie programów rozwojowych oraz nadzór nad ich realizacją,

  4. przygotowywanie propozycji inwestycyjnych,

  5. prowadzenie spraw gospodarki gruntami w zakresie przygotowania do inwestycji - wykupy, przejęcia, zamiany,

  6. uzgadnianie planowanych inwestycji z odpowiednimi jednostkami i urzędami oraz kontrola przebiegu przygotowania i realizacji,

  7. opracowywanie i monitoring Wieloletniego Planu Inwestycyjnego,

  8. obsługa funduszy pozabudżetowych w zakresie inwestycji - przygotowywanie wniosków, nadzór nad realizacją i rozliczanie,

  9. prowadzenie dokumentacji przetargowej realizowanych inwestycji,

  10. kontrola nad zatrudnieniem pracowników do robót publicznych u wykonawców,

  11. kontrola przebiegu procesu przetargowego,

  12. prowadzenie nadzorów branżowych realizowanych zadań,

  13. sprawdzanie dokumentacji budowlanej, nadzorowanie przeglądów gwarancyjnych,

  14. rozliczanie finansowe zadań inwestycyjnych.

§ 24

WYDZIAŁ OŚWIATY, KULTURY I SPORTU (OKiS)

  1. Wydziałem kieruje Kierownik.

  2. Do podstawowego zakresu działania wydziału należy:

W ZAKRESIE OŚWIATY:

  1. opracowywanie wniosków w sprawie lokalizacji, tworzenia, likwidacji i przekształcania placówek oświatowych,

  2. sprawdzanie i przygotowywanie do zatwierdzenia arkuszy organizacyjnych przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,

  3. koordynowanie i kontrola działalności dyrektorów, przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów, oraz prowadzenie akt osobowych dyrektorów w/w placówek,

  4. przygotowanie i obsługa kancelaryjna konkursów na dyrektorów podległych jednostek oświatowych,

  5. współdziałanie z wizytatorami Kuratorium Oświaty, doradcami metodycznymi Centrum Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Szczecinie w sprawie nadzoru nad pracą dydaktyczno- wychowawcza nauczycieli,

  6. współdziałanie z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną w zakresie zadań poradni w placówkach oświatowych,

  7. współpraca z Ochotniczym Hufcem Pracy, Domem Dziecka i Ligą Obrony Kraju,

  8. udzielanie dyrektorom przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów wytycznych w sprawie zasad realizacji planów i wydatków budżetowych,

  9. koordynowanie prac i nadzór merytoryczny nad Zespołem Ekonomiczno- Administracyjnym Szkół, w tym prowadzenie akt osobowych dyrektora jednostki,

W ZAKRESIE KULTURY:

  • 1) współdziałanie z instytucjami oraz z organizacjami pozarządowymi w zakresie upowszechniania kultury oraz tworzenia i

  • realizacji długofalowych planów rozwoju kultury w gminie,

  • 2) współdziałanie ze Społeczną Radą Programową ds. Kultury i Sportu,

  • 3) prowadzenie spraw finansowych, rozliczanie środków budżetowych przeznaczonych na działalność kulturalną sołectw,

  • 4) opracowywanie budżetu w zakresie utrzymania świetlic wiejskich oraz prowadzenie ich remontów oraz pozostałych spraw

  • związanych z ich funkcjonowaniem,

  • 5) opiniowanie projektów statutów gminnych instytucji kultury,

  • 6) prowadzenie rejestru gminnych instytucji kultury,

  • 7) wykonywanie zadań organizatora w odniesieniu do gminnych instytucji kultury (Dębnowski Ośrodek Kultury, Biblioteka Publiczna wraz z filiami),

  • 8) koordynacja działań instytucji kultury oraz stowarzyszeń w zakresie organizacji imprez,

  • 9) nadzór nad działalnością DOK, Biblioteki Publicznej,

W ZAKRESIE SPORTU:

  1. współdziałanie w zakresie rozwoju kultury fizycznej ze stowarzyszeniami oraz udzielanie im pomocy merytorycznej w zakresie realizacji zadań,

  2. współdziałanie z organizacjami i instytucjami kultury fizycznej o zasięgu ponadgminnym i wojewódzkim,

  3. współdziałanie ze Międzyszkolnym Ośrodkiem Sportowym oraz Uczniowskimi Klubami Sportowymi w trosce o rozwój sportu szkolnego,

  4. pomoc merytoryczna w organizacji imprez sportowo- rekreacyjnych organizowanych na terenie gminy przez kluby sportowe i inne stowarzyszenia kultury fizycznej,

  5. opracowywanie budżetu i rozliczanie finansowe działalności uczniowskich klubów sportowych,

  6. coroczne opiniowanie kalendarza imprez sportowych,

  7. wnioskowanie o tworzenie bazy sportowo- rekreacyjnej,

  8. sprawowanie nadzoru merytorycznego nad działalnością statutową Miejskiego Klubu Sportowego “Dąb”,

  9. nadzór nad działalnością OSiR

§ 25

WYDZIAŁ PLANOWANIA I ROZWOJU (PiR)

1. Wydziałem kieruje Kierownik.

2. Do podstawowego zakresu działania wydziału należy:

  1. pozyskiwanie i rozpowszechnianie informacji oraz stworzenie bazy danych dotyczących programów europejskich przeznaczonych na rozwój społeczny i gospodarczy gminy,

  2. inicjowanie i koordynowanie prac związanych z pozyskiwaniem funduszy na współfinansowanie zadań realizowanych przez jednostki organizacyjne gminy,

  3. sporządzanie aplikacji o dofinansowanie zadań inwestycyjnych gminy,

  4. monitoring i aktualizacja planów rozwoju lokalnego,

  5. monitoring strategii miasta oraz programów inwestycyjnych,

  6. opracowywanie banku danych statystycznych w zakresie instytucji i organizacji pozarządowych,

  7. opracowywanie i aktualizacja strategii rozwoju miasta ,

  8. obsługa kontaktów zagranicznych i krajowych, obsługa delegacji,

  9. przygotowanie i uczestnictwo w imprezach wystawienniczych,

  10. utrzymywanie kontaktów z mediami,

  11. współdziałanie przy organizowaniu obchodów rocznic, uroczystości i świąt o zasięgu gminnym ,

  12. obsługa spraw związanych z uczestnictwem miasta i gminy w związkach, fundacjach i stowarzyszeniach,

  13. prowadzenie dokumentacji związanej z porozumieniami i umowami partnerskimi,

  14. współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie pozyskiwania informacji nt.bezrobocia,

  15. dbałość o zewnętrzny wizerunek gminy (materiały promocyjne, publikacje, felietony itp.),

  16. koordynacja działalności pożytku publicznego,

DZIAŁ III

Rozdział 1

ZASADY ORGANIZACJI I PORZĄDKU PRACY W URZĘDZIE.

§ 26

W Urzędzie Miasta i Gminy w Dębnie na wszystkich stanowiskach pracy obowiązuje POLITYKA JAKOŚCI zatwierdzona przez Burmistrza Miasta i Gminy, której stosowanie jest podstawowym obowiązkiem każdego pracownika.

§ 27

  1. Zasady organizacji i porządku pracy w Urzędzie oraz prawa i obowiązki Burmistrza i pracowników unormowane są w Regulaminie Pracy Urzędu Miasta i Gminy.

  2. W Urzędzie obowiązuje 40 godzinny tygodniowy czas pracy :

- poniedziałek od godz. 8.00 - 16.00,

- od wtorku do piątku od 7.00 do 15.00,

3. Pracowników Urzędu obowiązuje używanie identyfikatorów zawierających: imię i nazwisko, zajmowane stanowisko.

§ 28

1. Kierownik Wydziału Administracyjno-Prawnego zapewnia należytą informację w budynkach Urzędu ze wskazaniem:

- nazwy wydziałów i ich rozmieszczenia,

- czasu pracy Urzędu,

- dni i godzin przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków przez Burmistrza.

2. Na drzwiach każdego pokoju (lub na tablicach obok) powinien być widoczny jego numer, nazwa wydziału, imię i nazwisko

pracownika z podaniem stanowiska służbowego i skróconym zakresem czynności.

Rozdział 2

ZASADY I TRYB POSTĘPOWANIA PRZY OPRACOWYWANIU I WYDAWANIU AKTÓW PRAWNYCH.

§ 29

  1. Akty prawne powszechnie obowiązujące wydają:

  1. Rada - w formie uchwał, w sprawach określonych przepisami prawa i Statutem Miasta i Gminy;

  2. Burmistrz - w formie zarządzeń, w granicach wynikających z przepisów prawa.

§ 30

  1. Burmistrz wydaje zarządzenia w celu wykonania uchwał Rady oraz realizacji innych zadań wynikających z przepisów prawa.

  2. Burmistrz wydaje wewnętrzne akty prawne w formie okólników i zarządzeń wewnętrznych. Okólniki i zarządzenia wewnętrzne nie posiadają mocy przepisów gminnych.

§ 31

Projekt aktu prawnego opracowuje odpowiedni kierownik wydziału, zgodnie ze swoim zakresem działania i przekazuje do zaopiniowania radcy prawnemu.

§ 32

Przepisy (uchwały, zarządzenia) ogłasza się przez rozplakatowanie w miejscach publicznych lub w inny sposób zwyczajowo przyjęty, a także przez ogłoszenie w prasie lokalnej - chyba, że przepisy prawa stanowią inaczej.

§ 33

  1. Zasady i tryb ogłaszania aktów prawa miejscowego określają przepisy szczegółowe.

  2. Urząd prowadzi zbiór przepisów, dostępnych do powszechnego wglądu w Wydziale Administracyjno-Prawnym.

Rozdział 3

AKTY WŁASNE WYDAWANE PRZEZ BURMISTRZA MIASTA I GMINY

§ 34

  1. Wydanie zarządzenia następuje z inicjatywy danej komórki organizacyjnej Urzędu.

  2. Komórka organizacyjna przygotowująca akt prawny po potwierdzeniu zgodności z prawem i podpisaniu przez Burmistrza przedkłada jeden egzemplarz do wydziału Administracyjno-Prawnego.

  3. Wydział Administracyjno-Prawny prowadzi rejestr Zarządzeń Burmistrza.

  4. Zarządzenia, Postanowienia, Pisma okólne powinny zawierać:

  1. oznaczenie (np. zarządzenie, postanowienie, pismo okólne i numer kolejny w danym roku kalendarzowym),

  2. data podjęcia: dzień, miesiąc (słownie), rok,

  3. określenie zakresu przedmiotowego podlegającego regulacji ,

  4. wskazanie podstawy prawnej (zarządzenie) lub odpowiedniego artykułu z regulaminu organizacyjnego UMiG,

  5. treść regulowanych zagadnień,

  6. wskazanie podmiotów odpowiedzialnych za wykonanie i ewentualny termin wykonania,

  7. data wejścia w życie,

  8. ewentualne wskazanie aktów ulegających uchyleniu,

Rozdział 4

OBIEG DOKUMENTÓW W URZĘDZIE

§ 35

Ustala się poniższy tryb obiegu dokumentów w Urzędzie.

  1. Korespondencja, przesyłki pocztowe oraz pisma wnoszone osobiście przyjmowane są w Sekretariacie, który przekazuje całość korespondencji do dekretacji dla Burmistrza, Zastępcy Burmistrza lub Sekretarza Gminy.

  2. Korespondencja, wnioski wpływające do Biura Obsługi Klienta są przekazywane do zarejestrowania w Sekretariacie Urzędu.

  3. Po zadekretowaniu i zarejestrowaniu pism w "dzienniku podawczym" Sekretariat przekazuje je zainteresowanym wydziałom - zgodnie z zakresem działania wydziałów określonym w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu.

  4. Zabrania się przyjmowania korespondencji bezpośrednio w wydziałach z pominięciem Sekretariatu.

  5. Pod pojęciem "korespondencji" należy rozumieć:

  1. pisma przychodzące z zewnątrz,

  2. pisma wnoszone przez osoby fizyczne i prawne i inne jednostki organizacyjne,

  3. faxy,

  4. pisma przychodzące pocztą elektroniczną,

  1. Korespondencję dzieli się na:

  1. zwykłą,

  2. specjalną (pisma procesowe, paczki, listy polecone, ekspresowe, przesyłki wartościowe).

  1. Na każdym wpływającym piśmie zamieszcza się w górnym rogu pierwszej strony ( na korespondencji przekazywanej bez otwierania - na przedniej stronie koperty) pieczątkę wpływu określającą datę otrzymania. Na fakturach i rachunkach pieczątkę wpływu umieszcza się w górnym rogu drugiej strony faktury.

  2. Kierownicy zgłaszają do Sekretariatu osoby upoważnione do odbierania korespondencji.

  3. Odbierając korespondencję kierownik wydziału lub upoważniony pracownik wydziału potwierdza jej odbiór w dzienniku podawczym swoim podpisem.

  4. Zasady obiegu i rejestracji dokumentów w wydziale reguluje instrukcja kancelaryjna.

  5. Pracownik Sekretariatu lub Biura Obsługi Klienta na żądanie interesanta składającego pismo potwierdza jego odbiór na kopii dokumentu.

Rozdział 5

ORGANIZACJA, PRZYJMOWANIA, ROZPATRYWANIA I ZAŁATWIANIA INDYWIDUALNYCH SPRAW OBYWATELI.

§ 36

  1. W Urzędzie obowiązują następujące godziny przyjęć interesantów:

  1. Burmistrz i jego Zastępca przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w piątki w godzinach 13.00 - 15.00 oraz w poniedziałki w godzinach 13.00 - 16.00.

  2. Sekretarz, Skarbnik i kierownicy i pracownicy wydziałów przyjmują interesantów we wszystkich sprawach od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu.

  1. Centralny rejestr skarg i wniosków prowadzi pracownik sekretariatu.

  2. Kontrolę i nadzór w zakresie organizacji przygotowania, rozpatrywania, załatwiania skarg i wniosków sprawuje Sekretarz Gminy.

  3. Kierownicy wydziałów zgłoszone skargi i wnioski są zobowiązani rozpatrzyć i załatwić z należytą starannością, wnikliwie i terminowo zgodnie z zasadami określonymi w KPA oraz przepisach określających organizację przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków

  4. Kierownicy oraz pracownicy wydziałów zobowiązani są przyjmować poza kolejnością:

  1. posłów i senatorów,

  2. radnych Rady Miejskiej i Powiatu Myśliborskiego,

  3. osoby niepełnosprawne.

Rozdział 6

ORGANIZACJA DZIAŁALNOŚCI KONTROLNEJ

§37

  1. Kontrola obejmuje czynności polegające na sprawdzeniu kierunków działania, doboru środków i wykonania zadań przez jednostki organizacyjne Urzędu oraz jednostki organizacyjne Gminy Dębno.

  2. Do celów kontroli należy przede wszystkim:

a) zbieranie i przedstawienie Burmistrzowi bieżącej i obiektywnej informacji niezbędnej do doskonalenia działalności

pracy Urzędu oraz jednostek organizacyjnych Gminy;

b) ujawnianie niesprawnej organizacji pracy, niegospodarności, marnotrastwa mienia;

c) ustalanie przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości, jak również osób za nie odpowiedzialnych oraz

wskazywanie sposobów i środków umożliwiających usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości i uchybień;

d) analizowanie stopnia wykonania zaleceń pokontrolnych, przeprowadzanie rekontroli oraz wykorzystywanie materiałów

pokontrolnych dla doskonalenia działalności jednostek kontrolowanych.

§38

System kontroli w Urzędzie obejmuje:

  1. kontrolę wewnętrzną,

  2. kontrolę zewnętrzną.

§39

1. Kontrolę wewnętrzną sprawują:

  1. Kierownicy wydziałów zgodnie z ich właściwością rzeczową.

  2. Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych.

  3. Inspektor ds. kontroli i audytu wewnętrznego

2. Czynności kontrole wykonują również : Burmistrz, Zastępca Burmistrza, Sekretarz i Skarbnik Gminy -

zgodnie z podziałem zadań i kompetencji.

§40

  1. Kontrola wewnętrzna prowadzona jest w Urzędzie jako:

- kontrola wstępna, która ma na celu zapobieganie niepożądanym lub nielegalnym działaniom;

    • kontrola bieżąca, polegająca na badaniu czynności i operacji w toku ich wykonywania;

    • kontrola następna, obejmująca badanie stanu faktycznego i dokumentów odzwierciedlających czynności już wykonane.

    • W razie ujawnienia, w toku wykonywania kontroli wstępnej, nieprawidłowości kontrolujący:

    • a) zwraca bezzwłocznie nieprawidłowo sporządzone dokumenty z wnioskiem o dokonanie zmian lub uzupełnień;

      b) odmawia podpisu dokumentów nierzetelnie sporządzonych, nieprawidłowych lub dotyczących działań sprzecznych z

      przepisami.

      1. W przypadku ujawnienia nadużycia lub innych nieprawidłowości, kontrolujący obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić bezpośredniego przełożonego oraz zabezpieczyć dokumenty i przedmioty stanowiące dowód w sprawie

      § 41

      1. Każda kontrola zostaje zakończona protokołem.

      2. Jeżeli w wyniku kontroli stwierdzone zostały uchybienia działalności, należy sporządzić wystąpienie pokontrolne wraz z zaleceniami pokontrolnymi.

      3. Po zakończeniu kontroli kompleksowej w oparciu o ustalenia kontroli sporządza się wnioski oraz opracowuje ocenę funkcjonowania danej jednostki organizacyjnej.

      4. W ciągu 14 dni od zakończenia kontroli kompleksowej należy zorganizować naradę pokontrolną, w której uczestniczy Burmistrz lub jego zastępca, kierownik wydziału sprawującego nadzór nad działalnością jednostki kontrolowanej i pracownicy prowadzący kontrolę.

      §42

      1. Czynności kontrolne należy dokumentować w postaci protokołów oraz wpisu w książkach kontroli.

      2. Protokół pokontrolny powinien być zwięzły i przejrzysty oraz syntetycznie obrazować działalność jednostki w zakresie kontrolowanych spraw.

      3. Protokół winien być sporządzony w ciągu 7 dni od zakończenia kontroli.

      4. W przypadku braku uchybień można odstąpić od sporządzenia protokołu i ograniczyć się do sporządzenia notatki służbowej.

      §43

      Kontrolę zewnętrzną w jednostkach organizacyjnych Gminy sprawują:

      1. Wydziały wykonujące zadania w zakresie nadzoru nad jednostkami organizacyjnymi Gminy;

      2. Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnej;

      3. Inspektor ds. kontroli i audytu wewnętrznego

      §44

      Kontrole zewnętrzne i wewnętrzne prowadzone są w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych Gminy jako:

      a) kompleksowe - obejmujące ocenę realizacji całokształtu zadań kontrolowanych jednostek;

      b) problemowe - obejmujące ocenę realizacji wybranego zagadnienia lub grupy zagadnień;

      c) doraźne - obejmujące ocenę całokształtu lub wycinka działalności kontrolowanych jednostek - wynikająca z bieżących

      potrzeb;

      d) sprawdzające - obejmujące ocenę stopnia realizacji zaleceń i wniosków wydanych w wyniku przeprowadzonych kontroli.

      §45

      1. Nadzór nad działalnością kontrolną sprawuje Burmistrz Miasta i Gminy Dębno.

      2. Działalność kontrolna poza doraźnymi i nadzwyczajnymi potrzebami wykonywana jest na podstawie ogólnego rocznego planu kontroli.

      Rozdział 7

      ZASADY PODPISYWANIA PISM I DECYZJI.

      § 46

      1. Burmistrz osobiście podpisuje:

      1. zarządzenia i okólniki,

      2. wystąpienia kierowane do organów administracji rządowej,

      3. odpowiedzi na interpelacje radnych, zapytania posłów i senatorów,

      4. pisma w sprawach zastrzeżonych dla Burmistrza przepisami niniejszego regulaminu oraz przepisami odrębnymi lub mających ze względu na swój charakter specjalne znaczenie oraz pozostałe pisma wynikające z kompetencji Burmistrza.

      1. W okresie nieobecności Burmistrza akty normatywne i inne dokumenty określone w ust.1 podpisuje Zastępca Burmistrza.

      2. Burmistrz może upoważnić kierowników bądź poszczególnych pracowników do podpisywania korespondencji dotyczącej spraw pozostających w zakresie czynności tych pracowników, w tym wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach.

      3. Upoważnienia, o których mowa w pkt.3 Burmistrz udziela na piśmie i dołącza się je do akt osobowych pracownika.

      4. Dokumenty przedstawione do podpisu Burmistrza lub Zastępcy Burmistrza powinny być parafowane przez kierownika wydziału lub samodzielne stanowisko pracy i zawierać stwierdzenie o uzgodnieniu z właściwymi wydziałami, jeżeli zachodzi taka potrzeba.

      Rozdział 8

      POSTĘPOWANIE Z AKTAMI

      § 47

      1. Akta spraw przechowuje się w wydziałach i archiwum zakładowym.

      2. W wydziałach przechowuje się akta spraw bieżących, będących w załatwieniu oraz spraw załatwionych w roku kalendarzowym.

      3. Akta spraw zakończonych zgodnie z instrukcją kancelaryjną przekazuje się do archiwum zakładowego do 31 marca roku następnego.

      DZIAŁ IV

      Rozdział 1

      POSTANOWIENIA KOŃCOWE

      § 48

      1. Szczegółową organizację wewnętrzną w oparciu o postanowienia Regulaminu ustalają kierownicy wydziałów porozumieniu z Sekretarzem Gminy, dotyczy to w szczególności:

      1. regulaminu wewnętrznego wydziału, który powinien zawierać:

      1. strukturę organizacyjna wydziału z określeniem stanowisk pracy,

      2. szczegółowy zakres zadań wykonywanych przez pracowników na poszczególnych stanowiskach pracy,

      1. Regulaminy wewnętrzne podlegają stałej aktualizacji.

      2. Zakresy czynności nowo przyjętych pracowników powinny być opracowane i podpisane w pierwszym dniu zatrudnienia.

      3. Regulaminy wewnętrzne wydziałów zatwierdza Sekretarz Gminy

      4. Zbiór regulaminów wewnętrznych prowadzi Wydział Administracyjno-Prawny.

      5. Kierownicy wydziałów obowiązani są zapoznać nowo przyjętych pracowników ze Statutem Miasta i Gminy oraz z:

      1. Regulaminem Organizacyjnym Urzędu,

      2. Regulaminem Pracy Urzędu,

      3. Obowiązującym Systemem Jakości w Urzędzie,

      4. Przepisami dotyczącymi zasad i form postępowania z dokumentami niejawnymi,

      1. Oświadczenie o przyjęciu do wiadomości i przestrzeganiu przepisów, o których mowa dołącza się do akt osobowych pracownika.

      2. Zasady wykonywania czynności kancelaryjnych w wydziałach określa instrukcja kancelaryjna dla organów samorządu terytorialnego.

      3. Burmistrz może wydać szczegółowe zalecenia wewnętrzne dotyczące sposobu realizowania postanowień niniejszego regulaminu.

      4. Zmiany regulaminu następują w trybie określonym dla jego nadania.

      § 49

      Dla oznaczenia akt należy używać następujących symboli:

      • Burmistrz Miasta i Gminy - BMiG

      • Zastępca Burmistrza - ZBMiG

      • Sekretarz Gminy - SG

      • Skarbnik Gminy - SK

      • Urząd Stanu Cywilnego - USC

      • Komenda Straży Miejskiej - KSM

      • Biuro Obsługi Klienta - BOK

      • Biuro Radców Prawnych - BRP

      • Biuro Rady Miejskiej - BRM

      • Wydział Finansowo-Budżetowy - FB

      • Wydział Administracyjno-Prawny - AP

      • Wydział Gospodarki Przestrzennej i Nadzoru - GPiN

      • Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska - GNiOŚ

      • Wydział Realizacji Inwestycji - RI

      • Wydział Planowania i Rozwoju - PiR

      • Wydział Oświaty, Kultury i Sportu - OKiS

      • Samodzielne stanowisko d/s kontroli i audytu wewnętrznego - KiA

      • Pełnomocnik Burmistrza d/s Patologii Społecznych - PS

      SPIS TREŚCI:

      DZIAŁ I

      Rozdział 1 Postanowienia ogólne .......................................................................................................................1

      Rozdział 2 Organizacja Urzędu Miasta i Gminy ............................................................................................... 1

      Rozdział 3 Burmistrz ......................................................................................................................................... 2

      Zastępca Burmistrza ........................................................................................................................ 2

      Sekretarz Gminy .............................................................................................................................. 2

      Skarbnik Gminy ............................................................................................................................... 3

      Kierownicy wydziałów .................................................................................................................... 3

      Rozdział 4 Zadania wspólne wydziałów ........................................................................................................... 3

      DZIAŁ II

      Rozdział 1 Zakresy działania wydziałów ......................................................................................................... 3

      Urząd Stanu Cywilnego .................................................................................................................. 4

      Komenda Straży Miejskiej .............................................................................................................4

      Biuro Obsługi Klienta .....................................................................................................................4

      Biuro Radców Prawnych ................................................................................................................5

      Biuro Rady Miejskiej .......................................................................................................................5

      Pełnomocnik Burmistrz d/s Patologii Społecznych ....................................................................... 6

      Wydział Administracyjno-Prawny ...................................................................................................6

      Wydział Finansowo-Budżetowy .................................................................................................... .8

      Samodzielne stanowisko d/s kontroli i audytu wewnętrznego ....................................................... 9

      Wydział Gospodarki Przestrzennej i Nadzoru .................................................................................9

      Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska ..................................................11

      Wydział Realizacji Inwestycji ......................................................................................................12

      Wydział Oświaty, Kultury i Sportu .............................................................................................. 12

      Wydział Planowania i Rozwoju .....................................................................................................13

      DZIAŁ III

      Rozdział 1 Zasady organizacji i porządku pracy w Urzędzie .......................................................................... 13

      Rozdział 2 Zasady i tryb postępowania przy opracowywaniu i wydawaniu aktów prawnych.........................14

      Rozdział 3 Akty własne wydawane przez Burmistrza Miasta i Gminy .......................................................... 14

      Rozdział 4 Obieg dokumentów w Urzędzie .....................................................................................................14

      Rozdział 5 Organizacja przyjmowania, i załatwiania indywidualnych spraw obywateli .................................15

      Rozdział 6 Organizacja działalności kontrolnej ................................................................................................15

      Rozdział 7 Zasady podpisywania pism i decyzji ...............................................................................................17

      Rozdział 8 Postępowanie z aktami ....................................................................................................................17

      DZIAŁ IV

      Rozdział 1 Postanowienia końcowe ................................................................................................................. 17

      Załączniki:

      Nr 1 - Struktura organizacyjna Urzędu Miasta i Gminy w Dębnie

      Nr 2 - Struktura stanowiskowa wydziałów Urzędu Miasta i Gminy w Dębnie

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Arkadiusz Mazepa 23-08-2004 12:47
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 23-08-2004
Ostatnia aktualizacja: - 23-08-2004 12:47