Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Dębnie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Zarządzenie Nr 35/11/2009 wprowadzenia w Urzędzie Miejskim w Dębnie regulaminu okresowej oceny pracowników


Zarządzenie Nr 35/11/2009

Burmistrza Dębna

z dnia 7 kwietnia 2009r.

w sprawie: wprowadzenia w Urzędzie Miejskim w Dębnie regulaminu okresowej oceny pracowników

Na podstawie art. 27 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (DzU z 2008 r. Nr 223, poz. 1458) zarządzam, co następuje:

§ 1

Wprowadzam w Urzędzie Miejskim w Dębnie regulamin okresowej oceny pracowników w brzmieniu załącznika do niniejszego zarządzenia.

§ 2

Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy i inspektorowi ds. kadr i szkoleń

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załącznik

Do zarządzenia Burmistrza Dębna nr 35/11/2009 z dnia 2 kwietnia 2009r

REGULAMIN OKRESOWEJ OCENY PRACOWNIKÓW

§ 1

  1. Pracownicy Urzędu zatrudnieni na stanowiskach urzędniczych, zwani dalej Ocenianymi podlegają okresowym ocenom na zasadach określonych w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych oraz w niniejszym regulaminie.

  2. Okresowej oceny nie przeprowadza się w stosunku do pracowników zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych krócej niż sześć miesięcy.

§ 2

Okresowej oceny dokonuje bezpośredni przełożony Ocenianego, zwany dalej Oceniającym.

§ 3

  1. Okresowa ocena pracowników dokonywana jest raz w roku, z zastrzeżeniem § 4.

  2. Okresowa ocena pracowników przeprowadzana jest w miesiącu kwietniu za okres od 1 maja roku poprzedniego do 31 marca roku oceny.

  3. Ostatecznym terminem sporządzenia oceny na piśmie jest dzień 30kwietnia.W roku 2009 ostateczny termin wypada 20 maja ( za okres od ostatniej oceny do 30 kwietnia 2009r.) Do tego dnia Oceniający zobowiązani są przekazać arkusze ocen do Burmistrza Dębna.

  4. Termin przeprowadzenia oceny może ulec zmianie w przypadku:

  1. usprawiedliwionej nieobecności Ocenianego uniemożliwiającej przeprowadzenie oceny;

  2. istotnej zmiany zakresu obowiązków Ocenianego lub zmiany zajmowanego przez niego stanowiska.

  1. W przypadkach, o których mowa:

  1. w ustępie 4 pkt a) - ocena sporządzana jest w terminie jednego miesiąca od dnia powrotu Ocenianego do pracy;

  2. w ustępie 4 pkt b) - ocena sporządzana jest przed zmianą zakresu obowiązków lub stanowiska.

  1. Nowy termin sporządzenia oceny wyznacza Oceniający, niezwłocznie powiadamiając o tym Ocenianego na piśmie. Kopię pisma dołącza się do arkusza oceny.

§ 4

  1. W razie negatywnej oceny pracownik poddawany jest ponownej ocenie, nie później niż przed upływem sześciu miesięcy, jednak nie wcześniej niż po upływie trzech miesięcy od dnia zakończenia poprzedniej oceny.

  2. Termin przeprowadzenia oceny wyznacza Oceniający, niezwłocznie powiadamiając o tym Ocenianego na piśmie. Kopię pisma dołącza się do arkusza oceny.

§ 5

  1. Ocena pracowników dokonywana jest na podstawie sześciu kryteriów wspólnych dla wszystkich Ocenianych oraz czterech kryteriów wybranych z katalogu.

  2. Kryteriami wspólnymi dla wszystkich pracowników są:

Kryterium

Opis kryterium

1. Sumienność

Wykonywanie obowiązków dokładnie, skrupulatnie i solidnie

2. Sprawność

Dbałość o szybkie, wydajne i efektywne realizowanie powierzonych zadań, umożliwiające uzyskiwanie wysokich efektów pracy. Wykonywanie obowiązków bez zbędnej zwłoki

3. Bezstronność

Obiektywne rozpoznawanie sytuacji przy wykorzystaniu dostępnych źródeł, gwarantujące wiarygodność przedstawionych danych, faktów i informacji. Umiejętność sprawiedliwego traktowania wszystkich stron, niefaworyzowania żadnej z nich

4. Umiejętność stosowania

odpowiednich przepisów

Znajomość przepisów niezbędnych do właściwego wykonywania obowiązków wynikających z opisu stanowiska pracy. Umiejętność wyszukiwania potrzebnych przepisów. Umiejętność zastosowania właściwych przepisów w zależności od rodzaju sprawy. Rozpoznawanie spraw, które wymagają współdziałania ze specjalistami z innych dziedzin

5. Planowanie i

organizowanie pracy

Planowanie działań i organizowanie pracy w celu wykonania zadań. Precyzyjne określanie celów, odpowiedzialności oraz ram czasowych działania. Ustalanie priorytetów działania, efektywne wykorzystywanie czasu, tworzenie szczegółowych i możliwych do realizacji planów krótko- i długoterminowych

6. Postawa etyczna

Wykonywanie obowiązków w sposób uczciwy, niebudzący podejrzeń o stronniczość i interesowność. Dbałość o nieposzlakowaną opinię. Postępowanie zgodnie z etyką zawodową

  1. Katalog kryteriów oraz ich opis określa załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.

§ 6

  1. Oceny pracownika dokonuje się na piśmie w arkuszu okresowej oceny pracownika.

  2. Wzór arkusza oceny stanowi załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.

  3. Sporządzenie oceny na piśmie polega w szczególności na:

  1. określeniu stopnia spełniania przez Ocenianego zadanych kryteriów, przy uwzględnieniu następujących stopni:

    • stopień bardzo dobry - przyznawany, jeżeli Oceniany zawsze spełniał dane kryterium, niejednokrotnie w sposób przewyższający oczekiwania; za stopień ten Oceniany otrzymuje pięć punktów;

    • stopień dobry - przyznawany, jeżeli Oceniany prawie zawsze spełniał dane kryterium w sposób odpowiadający oczekiwaniom; za stopień ten Oceniany otrzymuje cztery punkty;

    • stopień zadowalający - przyznawany, jeżeli Oceniany, zazwyczaj spełniał dane kryterium w sposób odpowiadający oczekiwaniom, za stopień ten Oceniany otrzymuje trzy punkty;

    • stopień niezadowalający - przyznawany, jeżeli Oceniany często nie spełniał danego kryterium w sposób odpowiadający oczekiwaniom; za stopień ten Oceniany otrzymuje dwa punkty;

    • przyznaniu Ocenianemu oceny, przy uwzględnieniu uzyskanej przez Ocenianego sumy punktów, według następującej skali ocen:

      • ocena bardzo dobra - w przypadku uzyskania od 46 do 50 punktów;

      • ocena dobra - w przypadku uzyskania od 40 do 45 punktów;

      • ocena zadowalająca - w przypadku uzyskania od 30 do 39 punktów;

      • ocena negatywna - w przypadku uzyskania poniżej 30 punktów;

      1. uzasadnieniu oceny, w którym Oceniający opisuje sposób wykonywania przez Ocenianego obowiązków, zwracając szczególną uwag na spełnianie przez niego kryteriów, z punktu widzenia których jest oceniany.

      § 7

          1. Przed dokonaniem czynności, o których mowa § 6 ust. 3, Oceniający przeprowadza z Ocenianym rozmowę, zwaną dalej rozmową oceniającą. Termin rozmowy oceniającej wyznacza Oceniający informując o nim Ocenianego, co najmniej na dwa dni przed terminem rozmowy.

          2. Podczas rozmowy Oceniający:

      1. omawia z Ocenianym wykonywanie przez niego obowiązków w okresie, w którym podlegał ocenie, trudności napotykane przez niego podczas realizacji zadań oraz spełnianie przez ocenianego ustalonych kryteriów oceny;

      2. określa w porozumieniu z Ocenianym zakres wiedzy i umiejętności wymagających rozwinięcia;

      3. omawia z Ocenianym plan działań doskonalących umiejętności Ocenianego celem lepszego wykonywania przez niego obowiązków.

      § 6

      1. Ocenianemu przysługuje od przyznanej mu oceny odwołanie do Burmistrza, w terminie siedmiu dni od daty otrzymania oceny.

      2. Odwołanie powinno być sporządzone na piśmie i powinno zawierać uzasadnienie.

      § 7

      Niedostateczna ocena pracownika, wydana zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym zarządzeniu, potwierdzona ponowną oceną niedostateczną dokonaną po upływie terminu określonego w § 4 stanowi podstawę rozwiązania stosunku pracy.

      § 8

      Arkusze oceny włączane się do akt osobowych pracownika.

      § 9

      1. W stosunku do ocenianego pracownika obowiązuje jawność oceny.

      2. Zabrania się udzielania informacji o ocenie pracownika osobom nieupoważnionym.

      Załącznik nr 1 do regulaminu okresowej oceny pracownika

      OPIS KRYTERIUM

      1. Realizacja Polityki Jakości

      Znajomość zasad Systemu Zarządzania Jakością oraz Polityki Jakości przyjętej przez Burmistrza Dębna. Dostosowanie się oraz realizacja Polityki Jakości. Realizacja celów jakości oraz zadań priorytetowych przypisanych do stanowiska w ramach strategii polityki jakości.

      2. Rzetelność

      Wnikliwe rozpoznawanie sytuacji przy wykorzystaniu dostępnych źródeł, gwarantujące wiarygodność przedstawionych danych, faktów i informacji.

      3. Terminowość

      Dbałość o przestrzeganie terminów określonych przepisami, dotyczących wykonywanych zadań. Wywiązywanie się z zadań w wyznaczonym przez przełożonego terminie. Wykonywanie obowiązków bez zbędnej zwłoki.

      4. Nastawienie na własny rozwój, podnoszenie kwalifikacji i wiedzy specjalistycznej

      Zdolność i skłonność do uczenia się, uzupełniania wiedzy oraz podnoszenia kwalifikacji tak, aby zawsze posiadać aktualną wiedzę, która warunkuje odpowiedni poziom merytoryczny realizowanych zadań.

      5. Komunikatywność

      Umiejętność budowania kontaktu z inną osobą, przez:

      • okazywanie poszanowania drugiej stronie,

      • próbę aktywnego zrozumienia jej sytuacji,

      • okazanie zainteresowania jej opiniami,

      • umiejętność zainteresowania innych własnymi opiniami.

      6. Pozytywne podejście do obywatela

      Zaspokajanie potrzeb obywatela, przez:

      • zrozumienie funkcji usługowej swojego stanowiska pracy,

      • okazywanie szacunku,

      • tworzenie przyjaznej atmosfery,

      • umożliwienie obywatelowi przedstawienia własnych racji,

      • służenie pomocą.

      7. Umiejętność pracy w zespole

      Realizacja zadań w zespole, przez:

      • pomoc i doradzanie kolegom w razie potrzeby,

      • zrozumienie celu i korzyści wynikających ze wspólnego realizowania zadań,

      • współpracę a nie rywalizację z pozostałymi członkami zespołu,

      • zgłaszanie konstruktywnych wniosków usprawniających pracę zespołu,

      • aktywne słuchanie innych, wzbudzanie zaufania.

      8. Zorientowanie na rezultaty pracy

      Osiąganie zakładanych celów, doprowadzenie działań do końca, przez:

      • ustalanie priorytetów działania,

      • identyfikowanie zadań krytycznych, szczególnie trudnych, mogących mieć przełomowe znaczenie,

      • określanie sposobu mierzenia postępu realizacji zadań,

      • przyjmowanie odpowiedzialności w trakcie realizacji zadań i wywiązywanie się z zobowiązań,

      • zrozumienie konieczności rozwiązywania problemów oraz kończenia podjętych działań.

      9. Samodzielność, inicjatywa, kreatywność

      Zdolność do samodzielnego wyszukiwania i zdobywania informacji, formułowania wniosków i proponowania rozwiązań w celu wykonania zleconego zadania.

      • umiejętność i wola poszukiwania obszarów wymagających zmian i informowanie o nich,

      • inicjowanie działania i branie odpowiedzialności za nie,

      • mówienie otwarcie o problemach, badanie źródeł ich powstania.

      Wykorzystywanie umiejętności i wyobraźni do tworzenia nowych rozwiązań ulepszających proces pracy, poprzez:

      • rozpoznawanie oraz identyfikowanie powiązań między sytuacjami,

      • wykorzystywanie różnych istniejących rozwiązań w celu tworzenia nowych,

      • otwartość na zmiany, poszukiwanie i tworzenie nowych koncepcji i metod,

      • inicjowanie lub wynajdywanie nowych możliwości lub sposobów działania,

      • badanie różnych źródeł informacji, wykorzystywanie dostępnego wyposażenia technicznego,

      • zachęcanie innych do proponowania, wdrażania i doskonalenia nowych rozwiązań.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Anna Szymczyk 13-05-2009 15:25
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Piotr Downar 07-04-2009
Ostatnia aktualizacja: - 13-05-2009 15:25